طبق گفتههای موسس ناتیداگ، اگر آنها تصمیم میگرفتند که بخشی از استودیوهای سونی نباشند شاید هیچگاه شاهد ساخته شدن Uncharted و The Last of Us نمیبودیم.
جیسون رابین، موسس استودیوی خوش ذوق ناتی داگ، در جدید ترین مصاحبه خود چنین گفت که عناوین بزرگ ناتی داگ بخاطر وجود ناشر عظیمی مثل سونی ممکن بوده است. او چنین ادامه داد که بعد از همکاری موفقیت آمیز ناتیداگ با سونی برسر پروژههای Crash و Jak and Daxter پیوستن به استودیویهای سونی بهنظر کار عاقلانهای میآمد. رابین ادامه داد:
کار منطقی همین بود. رابطه ما با سونی آنقدر خوب و جادویی و فوقالعاده بود که هردو شرکت این را بهترین راهحل میدانستند و تصمیم بسیار درستی برای ناتی داگ بود. ببینید امروز ناتی داگ کجا ایستاده است. بهعنوان یک استدیوی مستقل من فکر نمیکنم که ناتیداگ میتوانست به اینجا برسد و من فکر نمیکنم که اگر ناتیداگ همانطور مستقل باقی میماند شما عناوین تحسین شدهای چون Uncharted و The Last of Us را میدیدید.
در مصاحبه دیگری نیز رابین به این نکته اشاره داشت که سونی با دادن منابع بسیار زیاد و زمان کافی به آنها قدرت کافی جهت ساخت عناوین فوق العاده را میدهد.
منبع گیمفا