فیلم Rough Night (شب سخت) از سال ۲۰۰۶ شروع می شود که جس (اسکارلت جوهانسون)، الیس (جیلیان بل)، بِلِیر (زوئی کراویتز) و فرانکی (ایلنا گریز) بهترین دوستان هم در کالج هستند و با شرکت در یک پارتی، موفق به کسب جایزه بیر پونگ می شوند. وقتی که جس برای ادامه تحصیل به کشور دیگری نقل مکان می کند، زندگی آن ها با تغییراتی مواجه می شود، اما آن ها قول می دهند که همواره بهترین دوستان دنیا باشند. ده سال بعد، جس اداره یک دفتر را بر عهده دارد، الیس معلم مدرسه ابتدایی است و از مادر پیر آلزایمری خود مراقبت می کند، بلیر در حال دعوا و در تلاش برای طلاق گرفتن از همسر خود است و فرانکی نیز به عنوان یک فعال حرفه ای روزگارش را می گذراند.

این چهار دوست صمیمی این بار برای مهمانی آخر هفته مجردی جس در میامی فلوریدا یکدیگر را ملاقات می کنند. آن ها در حال صرف شام اولین شب مهمانی خود هستند که دوست استرالیایی جس یعنی پایپا (کیت مک کینون) از راه می رسد، با رسیدن او و اضافه شدن کوکائین پارتی آن ها رسما شروع می شود. این پنج نفر سعی می کنند تا استایل مناسب برای ادامه زندگی خود پیدا کرده و آن را برای همیشه حفظ کنند، در همین حال یک تماس آشفته از سوی جس با نامزدش، پیتر (پاول دبلیو. داونز) او را به میامی کشانده تا جس را ببیند. شب سخت در طی این مهمانی برای جس و دوستانش ثابت می شود و آن ها در این شب باید یا به رابطه خود پایان دهند و یا مثل همیشه بهترین دوستان یکدیگر باقی بمانند.

فیلم شب سخت اولین تجربه کارگردانی لوسیا آنیلو می باشد، او کارگردانی در چند قسمت سریال کمدی Broad City محصول شبکه سنترال کمدی را بر عهده داشته و در فیلم شب سخت نیز برای تهیه و نویسندگی با پاول دبلیو. داونز و ابی جاکوبسون همکاری داشته است. آنیلو و داونز علاوه بر نویسندگی داستان، فیلمنامه این کار را نیز نوشته اند و سعی داشته اند مانند مینی سریال خود در این فیلم نیز از جنبه های کمدی تقریبا مشابهی استفاده کنند. همانطور که گفته شد، فیلم شب سخت در مورد مهمانی مجردی است، موضوعی که در چند وقت گذشته مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است، این فیلم را می توان یک عنوان سرگرم کننده نامید که جذابیت خود را بیشتر مدیون سریال Broad City می باشد.

این فیلم به خاطر موضوع خود شباهت زیادی به فیلم هایی چون The Hangover (خماری) و Bridesmaids (ساقدوش) دارد که دوستانی به دنبال برگزاری مهمانی مجردی هستند و بعد از زیاده روی کنترل شرایط از دستشان خارج می شود، اما شب سخت فراتر از این ها رفته است و موضوع را با قتل اتفاقی یک نفر بسیار تیره تر کرده است و بخاطر همین مسئله که باعث تغییراتی در کاراکترهای فیلم و نگرانی آن ها می شود، نمی توان فیلم را یک کمدی معمولی نامید، بلکه باید عنوان کمدی تیره را برای آن در نظر گرفت.

اکثر کمدی های شب سخت، جدید و جالب است که تاثیر کارگردانی آنیلو می باشد و هر صحنه فیلم به خصوص وقتی بل، گلیزر و مک کینون حضور دارند، جالب و خنده دار است، چرا که آن ها از هر گونه شوخی با یکدیگر دریغ نمی کنند. حضور جوهانسون و مک کینون را نیز نباید در فیلم نادیده گرفت، آن ها نیز با کاراکتر های جالب خود بخشی از جذابیت این فیلم کمدی سرگرم کننده می باشند، ولی حضور آن ها در فیلم بیشتر برای کمک به بهتر شدن صحنه های کمدی که دیگران به وجود آورده اند، بوده است.

بازیگران مکمل فیلم نیز کادری قوی از کمدین ها است. تای بورل و دمی مور نقش همسایه های خانه ای که جس و دوستانش در آن جا هستند را بازی کرده اند. در همین حال که جس و دوستانش در حال مهمانی گرفتن هستند، نامزد او پیتر و دوستانش، حسن منهاج، بو بورنام و اریک آندره نیز در پارتی مجردی خود حضور دارند. همه این بازیگران در نقش های خود عالی ظاهر شده اند، اما اگر قرار باشد یک نفر را به عنوان بهترین آن ها انتخاب کرد، آن هم پیتر است که به نوعی مانند جس، مرکز داستان پارتی مجردی خود با دوستانش می باشد.

از لحاظ پایان دادن به فیلم، باید بزرگترین ضعف شب سخت را تغییر موضوع اصلی و رفع آن تنها با چند خط دیالوگ نامید. در فیلم های کمدی این چنین که دوستانی برای پارتی گرفتن دور هم جمع می شوند و می خواهند قدرت دوستی یکدیگر را آزمایش کنند، درگیری ثانویه امر زیاد لازمی نیست، مسئله ای که کشته شدن یک نفر آن را رقم زد و باعث آشفتگی و تغییراتی در کاراکترهای اصلی فیلم شد، البته چون فیلم یک عنوان کمدی با محوریت بازیگران زن است می توان از ضعف ها چشم پوشی کرد.

در پایان نیز باید گفت که فیلم شب سخت با تمرکزی که این بار بر روی پارتی مجردی کاراکترهای زن خود داشته، یک عنوان محبوب در این زمینه می باشد. بخشی از این محبوبیت و جذابیت بخاطر بازیگران اصلی فیلم یعنی جوهانسن، کراویتز، بل، مک کینون و گلیز و بخش دیگر آن نیز بخاطر تاثیر مینی سریال Broad City بر روی کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و فیملنامه نویس اصلی این فیلم یعنی لوسیا آنیلو می باشد.

bia2mag

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *