واکنش منتقدان به فیلم Zack Snyder’s Justice League

فیلم Zack Snyder’s Justice League یا در زبان فارسی «لیگ عدالت زک اسنایدر» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و فانتزی سرویس استریم اچ بی او مکس (HBO Max) است که به‌دست کارگردان بااستعداد و محبوبی به نام زک اسنایدر ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان)، فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت)، فیلم Man of Steel (مرد پولادین)، فیلم Sucker Punch (مشت ناگهانی)، فیلم Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole (افسانه محافظان: جغدهای گاهول)، فیلم Watchmen (نگهبانان) و غیره اشاره کرد. در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند بن افلک در نقش بروس وین/بتمن، هنری کویل در نقش کلارک کنت/سوپرمن، ایمی آدامز در نقش لوئیس لین، گل گدوت در نقش دایانا پرینس/واندر وومن، ری فیشر در نقش ویتور استون/سایبورگ، جیسون موموآ در نقش آرتور کری/آکوامن، ازرا میلر در نقش بری آلن/فلش و جسی آیزنبرگ در نقش لکس لوتر و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر قرار است در تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) به‌صورت عمومی برای مشترکان سرویس استریم اچ بی او مکس به نمایش در بیاید. این فیلم برای اولین‌بار تولید خود را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد تا برای اکران سال ۲۰۱۷ آماده شود. اما به‌خاطر مسائل خانوادگی‌ای که ایجاد شد، زک اسنایدر به ناچار از تیم تولید جدا شد. به همین ترتیب هم ادامه ساخت را جاس ویدون در دست گرفت. در طی این ۴/۵ سال، پروژه لیگ عدالت مسائل مختلف خیلی زیادی را پشت سر گذاشت تا بالاخره تصمیم بر این گرفته شد که بعد از به پایان رساندن تولید نسخه زک اسنایدر، در سرویس استریم HBO Max نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۵۳ را از بین ۲۰ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کریس تریو بوده است. این هنرمند، فیلمنامه را براساس داستانی که توسط خودش، زک اسنایدر و ویل بیل مطرح شده بود، نوشته است؛ آن هم براساس شخصیت‌هایی که توسط شرکت دی سی کامیکس ارائه شده بودند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. از طرف دیگر هم ۷۱ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ابرقهرمانی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Zack Snyder’s Justice League برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Zack Snyder’s Justice League از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

بروس وین که امید و ایمانش به انسان‌ها را از دست داده، با دیدن از خودگذشتگی و فداکاری سوپرمن توانست دوباره آن را به‌دست آورد. همین کار سوپرمن برای او الهام‌بخش و به‌نوعی تجدید قوا بود تا همانند گذشته دوباره به دوران ابرقهرمانی‌اش بازگردد. او که حالا دایانا را به‌عنوان یک متحد درکنار خودش دارد، می‌تواند با دشمنان قوی‌تر و خطرناک‌تری مقابله کند. بتمن و واندر وومن قصد دارند برای مقابله با خطری که به‌تازگی به وجود آمده است و زمین را به‌شدت تهدید می‌کند، هرچه سریع‌تر تیمی از ابرانسان‌ها را تشکیل دهند. اما با وجود تشکیل لیگ بی‌سابقه‌ای از قهرمانان مانند لیگ عدالت (که متشکل است از بتمن، واندر وومن، فلش، سایبرگ و آکوامن)، ممکن است برای نجات زمین از دست این حمله فاجعه‌بار خیلی دیر شده باشد.

جرد لتو در قالب نقش جوکر در فیلم Zack Snyder

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Zack Snyder’s Justice League بیندازیم:

مت زولر سیتز | راجر ایبرت

۸۸ از ۱۰۰

آنقدر هیجان‌انگیز است و شما را بمب‌باران می‌کند که فیلم بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت، در مقابل آن یک ماجراجویی معمولی محسوب می‌شود.

تام یورگنسن | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

نسخه زک اسنایدر فیلم لیگ عدالت یک دفاعیه‌ی غافلگیرکننده برای کارگردان و همچنین طرفدارانی بود که به دیدگاه او اعتقاد داشتند. اسنایدر در این فیلم با یک دیدگاه بالغ به درام ابرقهرمانی، آنتاگونیست‌های بهتر درک شده و همچنین اکشن‌های بهتر، توانست اثر خود را از زباله‌دان تاریخ نجات دهد.

پیتر بردشاو | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

فیلم اسنایدر ممکن است خسته‌کننده باشد، اما کاملا جذاب است و شما را به خود درگیر می‌کند. عدالت اجرا شد.

کلینت ورثینگتون | کانسیکوئنس آو ساوند

۶۷ از ۱۰۰

خشن، شلوغ و بیش از حد طولانی است. اما خیلی خوب توانسته روحیه زنده درون خود را به تصویر بکشد؛ اینکه نشان دهد چه کارهایی را توانسته بهتر از آن نسخه خرابی که سال‌ها پیش دیده بودیم، انجام دهد. این فیلم حتی در حدی است که من شاید دوباره در آینده به سراغ آن بروم؛ البته شاید این دفعه دیگر به‌صورت مداوم و یکسره آن را تماشا نکنم.

زک اسنایدر در حال کارگردانی فیلم Justice League

می عبدلباکی | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

با وجود تمام ضعف‌ها، باز هم این فیلم لحظات درخشانی را دارد. در این نسخه از فیلم یک جهت مشخصی وجود دارد که نسخه سینمایی سال ۲۰۱۷ آن را نداشت. همین یک مورد آنقدر کافی و مهم است که طرفداران می‌توانند به اندازه مناسبی از آن قدردانی کنند و لذت ببرند.

ای ای داود | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

واقعیت این است که مشکلات فیلم لیگ عدالت، از کسی که پشت دوربین قرار می‌گیرد، فراتر است. شرور آن هنوز هم یک شرور معمولی است و قیافه‌ای احمقانه دارد. طرح کلی فیلمنامه هنوز هم درباره جمع کردن اعضای تیم درکنار هم است که می‌خواهند به‌دنبال یک سری اشیاء درخشان مک‌گافین با اسمی مسخره بگردند.

جان دفور | هالیوود ریپورتر

۳۰ از ۱۰۰

روح این فیلم، همان‌طور که در سرتاسر آن مشاهده می‌شود، هیچ بهبودی نداشته است و در این ۲۴۲ دقیقه، بخش‌های کمی از آن لذت را به مخاطب منتقل می‌کند. اینکه شما به‌صورت مداوم بنشینید و آن را تماشا کنید، کاری تقریبا غیرممکن است. اگر هم بخواهید آن‌ها را تکه تکه تماشا کنید (عنوان‌های درون آن شش فصل و یک بخش پایانی را نشان می‌دهد)، هر کدام از قسمت‌ها توانایی این را ندارد که انرژی و سرعتی را که مخاطب انتظار دارد، با تعادلی مناسب ارائه دهد.

پت براون | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

این فیلم را می‌توان به‌عنوان یک فاجعه عمدی در ژانر ابرقهرمانی در نظر گرفت؛ ای‌کاش آنقدر خسته‌کننده نبود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Zack Snyder’s Justice League نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *