خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی لیورپول – آرسنال؛ رویارویی بزرگان بحران زده

پیش بازی لیورپول – آرسنال؛ رویارویی بزرگان بحران زده

0

مهم ترین مسابقه هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس، جدال تیم های لیورپول و آرسنال است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لیورپول و آرسنال در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر، ساعت  شنبه  اسفند ۱۳۹۵ در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول به قضاوت رابرت مَدلی برگزار خواهد شد. هم اکنون آرسنال و لیورپول به ترتیب با ۵۰ و ۴۹۹ امتیاز در رتبه های چهارم و پنجم جدول لیگ و در همسایگی یکدیگر قرار دارند. البته آرسنال ۲۵ بازی و لیورپول ۲۶۶ بازی انجام داده است.

با توجه به نتایج نه چندان خوب طی چند هفته گذشته توسط هر دو تیم، شرایط بسیار حساس بوده و هر غفلتی در این بازی ممکن است کسب سهمیه لیگ قهرمانان را برای این دو تیم دشوار بسازد. آرسنال و لیورپول فعلاً از تیم های تاتنهام و منچستر سیتی عقب هستند ولی منچستر یونایتد نیز با توجه به نتایج خوب طی چند ماه اخیر، به فاصله یک امتیازی لیورپول رسیده و شاید منتظر نتیجه تساوی این دو تیم باشد. هر دو تقابل اخیر لیورپول و آرسنال در آنفیلد نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

لیورپول پس از پیروزی مقابل تاتنهام کمی امیدوار شد اما شکست ۳-۱ هفته گذشته به لستر سیتی، کار را برای شاگردان یورگن کلوپ دشوار کرد. قرمزها در سال ۲۰۱۷ فقط یک بار در لیگ برتر به پیروزی دست یافته اند. آرسنال پس از باخت تحقیر آمیز به بایرن مونیخ فقط یک بازی ساده را مقابل ساتن یونایتد در جام حذفی انجام داد و مسابقه هفته گذشته توپچی ها مقابل ساوتهمپتون به تعویق افتاد. (به علت حضور ساوتهمپتون در فینال جام اتحادیه)

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول به شدت تحت فشار بوده اما تأکید کرده که مشکلات اصلی لیورپول به مشکلات بدنی ربط نداشته و هنوز هم رهبرانی همچون جیمز میلنر، آدام لالانا و روبرتو فیرمینو در این تیم بازی می کنند. مربی آلمانی قرمزها می گوید که دلقک نیست و همیشه نمی خندد! آرسن ونگر گفته که پیروزی مقابل لیورپول به همگان ثابت می کند که بازیکن های آرسنال توانایی شکست تیم های بزرگ را دارند اما رسیدن به چلسی در صدر جدول، یک رؤیای محال است. شکست هفته پیش لیورپول مقابل لستر باعث شد تا آرسنال جای قرمزها در رتبه چهارم بگیرد.

نکات آماری بازی:

لیورپول در ۳ بازی خانگی اخیر لیگ برتر مقابل آرسنال شکست نخورده است. (یک برد و ۲ مساوی) در این ۳ بازی مجموعاً ۱۶ گل به ثمر رسیده و آخرین تقابل لیورپول و آرسنال در آنفیلد نیز با تساوی ۳-۳ خاتمه یافته است.

طی ۱۴ تقابل تیم های لیورپول و آرسنال در کلیه رقابت ها از سال ۲۰۱۰ به بعد، ۳ برد برای لیورپول، ۵ برد برای آرسنال و ۶ مساوی به ثبت رسیده است.

لیورپول طی ۲۰ بازی خانگی اخیر در لیگ برتر فقط یک بار باخته است.

آرسنال طی ۶ بازی اخیر مقابل لیورپول در کلیه رقابت ها، حداقل ۲ گل را در ۵ بازی به ثمر رسانده است.

لیورپول طی ۳ بازی خانگی اخیر مقابل لیورپول در کلیه رقابت ها، حداقل ۲ گل را در هر بازی به ثمر رسانده است.

قرمزها طی ۲۲ بازی پیشین مقابل آرسنال در لیگ برتر تنها ۲ کلین شیت داشتند و از فوریه ۲۰۰۶ که موفق به برتری ۱-۰ مقابل آرسنال در ورزشگاه آنفیلد شدند، طی ۱۰ بازی خانگی اخیر مقابل شاگردان آرسن ونگر، نتوانستند کلین شیت کنند.

لیورپول در بازی رفت مقابل آرسنال که در هفته اول فصل جاری برگزار شد، به برتری جالب ۴-۳ در ورزشگاه امارات دست یافت و در صورت تکرار پیروزی، برای اولین بار پس از فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹، موفق به شکست آرسنال در هر دو بازی رفت و برگشت خواهد شد و یورگن کلوپ اولین مربی لیورپول پس از فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ می شود که مقابل آرسن ونگر، به دو پیروزی در یک فصل (دابل) دست می یابد.

نتایج یورگن کلوپ با لیورپول پس از ۵۶ بازی لیگ برتر دقیقاً همان نتایجی است که برندن راجرز پس از ۵۶ بازی گرفته بود. (۲۷ برد، ۱۶ مساوی و ۱۳ باخت)

اولیویه ژیرو طی ۷ بازی اخیر لیگ مقابل لیورپول، ۵ گل به ثمر رسانده است که از جمله، شامل ۳ گل طی ۲ بازی اخیر در ورزشگاه آنفیلد می شود.

تیری هانری با ۸ گل زده، بهترین گلزن آرسنال به لیورپول در تاریخ لیگ برتر است و پس از وی، اولیویه ژیرو و آندری آرشاوین با ۵ گل قرار گرفته اند.

در صورت پیروزی لیورپول، پنجاهمین برد خانگی قرمزها مقابل توپچی ها در تاریخ لیگ رقم می خورد. لیورپول در طول تاریخ فقط توانسته تیم های منچستر سیتی (۵۰ بار)، نیوکاسل (۵۳ بار) و استون ویلا (۵۵ بار) را بیشتر از آرسنال در ورزشگاه آنفیلد شکست بدهد.

از ۶۱ خلق موقعیت مسوت اوزیل در فصل جاری، ۴ توپ به پاس گل ختم شده در حالی که اوزیل طی ۲۲ هفته نخست لیگ برتر در فصل گذشته، ۹۸ موقعیت گل خلق کرده و ۱۶ پاس گل داده بود.

امتیازهای کسب شده توسط تیم آرسنال در سال ۲۰۱۷ بیش از دو برابر امتیازهای لیورپول در سال جاری میلادی در لیگ برتر است. (در سال ۲۰۱۷، آرسنال ۱۳ امتیاز و لیورپول ۶ امتیاز به دست آورده اند)

در تاریخ لیگ برتر، ۱۶ گل طی رویارویی های لیورپول و آرسنال، از دقیقه ۹۰ به بعد به ثمر رسیده شده که بالاترین آمار در تاریخ این مسابقات است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

لیورپول: حضور جردن هندرسون کاپیتان لیورپول در این مسابقه نامعلوم بوده اما دیان لاورن مدافع کروات قرمزها با غلبه بر مصدومیت زانو و حضور در آخرین تمرین لیورپول، از شانس خوبی برای بازگشت به ترکیب اصلی تیمش برخوردار است. مارکو گروییچ نیز به تمرینات لیورپول برگشته ولی به این زودی در شرایط مسابقه قرار نمی گیرد. دنی اینگس و اووی اژاریا نیز همچنان مصدوم هستند.

آرسنال: محمد الننی به علت مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود و احتمالاً گرانیت ژاکا پس از ۴ جلسه محرومیت، برای اولین بار بعد از یک ماه در ترکیب اصلی توپچی ها به میدان خواهد رفت. مصدومیت دنی ولبک به پایان رسیده و او برای تیم زیر ۲۳ ساله های آرسنال بازی کرد. آرسن ونگر امیدوار بوده که بتواند از ولبک در این بازی حساس استفاده کند. لورن کوشیلنی پس از مصدومیت همسترینگ در بازی مقابل بایرن مونیخ، به تدریج آماده بازگشت شده اما حضور وی در این بازی، نامعلوم است. آرون رمزی نیز از مصدومیت برگشته ولی این احتمال وجود دارد که حتی نام وی در فهرست ذخیره ها نیز قرار نگیرد. مسوت اوزیل به علت بیماری نتوانست در وسط هفته در تمرینات آرسنال حضور یابد. در صورت غیبت وی، شاید الکس آیوبی به کناره زمین رفته و دنی ولبک در ترکیب اصلی قرار بگیرد. یایا سانوگو پس از بازی برای تیم زیر ۲۳ ساله های آرسنال، بازگشت خود به میادین را پس از یک مصدومیت طولانی اعلام کرد اما سانتی کازورلا همچنان مصدوم بوده و احتمالاً تا پایان فصل قادر به همراهی آرسنال نیست هر چند که ونگر اخیر ابراز امیدواری کرده که شاید این هافبک اسپانیایی زودتر از موعد به میادین بازگردد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *