بسیاری از افراد تصور می کنند همین که داده های موجود در حافظه داخلی، کارت‌ های حافظه و یا هارد خود را پاک و یا فرمت کنند، اطلاعات آنها به کلی حذف خواهند شد. اما باید بگوییم که این طور نیست و تمامی این اطلاعات قابل بازیابی و برگشت هستند. بسیاری از فایل ‌های پاک شده ممکن است از دید آنها قابل دسترس نباشند، اما در واقع به راحتی و با ساده ‌ترین برنامه های ریکاوری قابل بازگشت خواهند بود.

در مواردی هم مشاهده شده است که بسیاری از کاربران در هنگام فروش گوشی خود تمامی اطلاعات گوشی را پاک کرده و بعد با خیالی آسوده آن را تحویل می دهند. در اینصورت است که شخص خریدار می تواند با یک برنامه ریکاوری بسیار ساده تمامی اطلاعات آنها را دوباره بازگرداند. پس آنقدرها هم ساده نیست و باید به دنبال راهی گشت تا تمامی فایل ها و اطلاعات به کلی پاک شوند تا دیگر قابل برگشت نباشند.

حذف داده های گوشی و کامپیوتر بدون بازیابی

در ادامه دو برنامه را معرفی می کنیم که می توان با استفاده از آنها داده های کامپیوتر و گوشی را بدون بازگشت دوباره آنها پاک کرد:

1- برنامه ی WipeFile که مخصوص کامپیوترها بوده و ظاهری بسیار ساده دارد. عملکرد این برنامه بسیار فوق‌ العاده است و تمامی‌ فایل ‌ها را بدون امکان بازگردانی به کلی پاک می کند.

حذف داده های گوشی و کامپیوتر بدون بازیابی

حذف داده های گوشی و کامپیوتر بدون بازیابی

طرز کار با این برنامه نیز بسیار ساده است کافیست این برنامه را باز کنید و آدرس فایل مورد نظری که می خواهید پاک شود را به آن بدهید. سپس بر روی گزینه Wipe کلیک کرده تا با به پایان رسیدن عملیات، تمامی اطلاعات آن پاک شده و دیگر ریکاوری نشود.

این برنامه را می توانید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود WipeFile

2- برنامه ی دیگری نیز با نام  Secure Delete وجود دارد که مخصوص گوشی های اندرویدی می باشد. نحوه کار با این نرم افزار نیز بسیار آسان است و تنها نیاز به انتخاب فایل های مورد نظر و کلیک بر روی گزینه Secure Delete دارد.

برای دانلود این برنامه نیز به روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود Secure Delete

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *