اندام ریزه علاوه بر معایب یکسری مزیت های خاص خودش را نیز دارد. به عنوان مثال ریزه اندام ها همیشه جوان تر از سن واقعی شان نشان داده می شوند. و اما معایب آن این است که همیشه باید در انتخاب لباس ها و لوازم جانبی بسیار دقیق و محتاط باشند زیرا ممکن است کوچک ترین اشتباه در انتخاب لباس باعث شود کوتاه تر از آنچه هستند به نظر بیایند. در این جا چند نکته برای این که ریزه اندام ها بلندتر نشان داده شوند به پیشنهاد کارشناسان مد آمده که می تواند کمک زیادی به شما در این زمینه بکند.

تاپ و دامن

برای این که ظاهری عالی داشته باشید هرگز نباید نسبت های صحیح اندام های بدن را فراموش کنید. انتخاب لباس در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد. اگر لباس را روی دامن یا شلوار بیندازید بالاتنه را بلندتر و پایین تنه و پاها را کوتاه تر نشان می دهد. بنابراین بهتر است لباس را زیر دامن بدهید تا هم پاها بلندتر نشان داده شود و هم باریکی کمر بیشتر نمایان شود. کار دیگری که می توانید انجام دهید پوشیدن یک تاپ نیم تنه همراه با دامن است.

کمربند و کفش

اگر دوست دارید کفش ها یا صندل های بنددار بپوشید باید دقت کنید که رنگ بندها به رنگ پوست تان نزدیک باشد. در رابطه با کفش ها رنگ های تند پاها را کوتاه تر نشان می دهد. در تصویر سمت چپ بستن کمربندی که یک خط افقی قابل مشاهده ایجاد کند باعث می شود بالاتنه پهن تر نشان داده شود. اما خطوط عمودی (لباس بدون کمربند و کفش های رنگ روشن) ما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد.

ژاکت و کت

دختران ریزه اندام نباید کت یا ژاکت های حجم دار و بلند بپوشند زیرا پاها را کوتاه و اندام را نا متناسب و بد هیکل نشان می دهد. بهتر است ژاکت هایی که می پوشید گشاد نباشند و قد آن ها تا کمر یا کمی پایین تر از کمر باشد. در انتخاب کیف هم باید بسیار مراقب باشید. خانم های ریزه اندام باید کیف های کوچکی انتخاب کنند که پهنای آن بیشتر ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر نباشد. اگر علاقه زیادی به کوله پشتی دارید آن هم باید کوچک باشد و در اشکال هندسی.

لباس بافت

یکی از آسان ترین روش ها برای این که چند سانت به قدتان اضافه کنید استفاده از لباس های بافت بلند است. این لباس ها نباید زیاد بزرگ باشند یا یقه یا جیب بزرگ داشته باشند.

پیراهن

پیراهن های آزاد و گشاد برای خانم های قدبلند مناسب است. اما اگر خانم های ریزه و کوتاه قد بپوشند قدشان کوتاه و کوتاه تر نشان داده می شود. در عوض لباس های جذب که کمر باریک دارند قد را بلندتر نشان می دهد.

تضاد رنگ و تک رنگی

رنگ های متضاد در لباس مثل لباس روشن و شلوار تیره اندام را به دو قسمت تقسیم می کند و با ایجاد یک خط مرز افقی کوتاهی قد را بیشتر به چشم می آورد. اما لباس های تک رنگ قد را بلندتر نشان می دهد. این نکته را هم بدانید که رنگ های روشن لباس را حجیم تر نشان می دهد.

جین و تاپ

تاپ نیم تنه بهترین انتخاب برای خانم های کوتاه قد است. این تاپ ها را همراه با شلوار فاق بلند بپوشید که پاها را بلندتر نشان می دهد. البته تاپ های نیم تنه را همراه با دامن هم می توانید بپوشید.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *