خانه ورزش اخبار ورزش آمار غافلگیرکننده هفته اول لیگ/ پرسپولیس استثنای باثبات‌ها

آمار غافلگیرکننده هفته اول لیگ/ پرسپولیس استثنای باثبات‌ها

0

نتایج هفته نخست لیگ برتر، باورهای فوتبالی در مورد هماهنگی بازیکنان جدید هر باشگاه را زیر سوال برد. در این هفته تیم‌هایی نتایج بهتری کسب کردند که تغییرات بیشتری در ترکیب‌شان داشتند. مطابق تصور عموم و البته صحبت‌های مربیان، معمولا تیم‌ها چند هفته نخست لیگ را صرف هماهنگی بازیکنان تازه وارد با قدیمی‌ها می‌کنند. اما در این هفته تیم‌هایی که به بازیکنان جدید بیشتری بازی دادند، بهتر از باشگاه‌هایی که ثبات را در دستور کار قرار داده بودند، نتیجه گرفتند. هر چند که پرسپولیسِ برانکو در این بین یک استثناست.

تغییر بیشتر، بهره بهتر!

استقلال خوزستان با عبدالله ویسی در بین همه تیم‌های حاضر در لیگ هفدهم، بیشتر تغییر را در هفته نخست داشت. ویسی در ترکیب اولیه تیمش، هشت بازیکنی که در فصل نقل‌وانتقالات جذب کرده بود را به میدان فرستاد. ضمن این که یکی از تعویضی‌های تیمش را هم از بین بازیکنان تازه خریداری شده انتخاب کرد تا در این هفته از ۹ بازیکنی که در نقل‌وانتقالات جذب کرده بود، استفاده کند. هر چند که استقلال خوزستان در جریان بازی مقابل تراکتورسازی نمایشی پرانتقادتر از حریف داشت، ولی در نهایت سه امتیاز مسابقه را تیمی کسب کرد که نیاز به هماهنگی بیشتری داشت.

حتی نفت تهران با شرایط بحرانی که دارد، از هفت بازیکن جدید در ترکیب تیمش استفاده کرد. اما با این وجود هم موفق به کسب برد شد. سایپا با همین میزان تغییر، سپاهانِ کرانچار را در اصفهان متوقف کرد. پارس جم‌ تازه لیگ برتری شده هم مطابق انتظار یکی از تیم‌هایی بود که بیشترین دگرگونی را در ترکیب تیمش داشت. تارتار در ترکیب اولیه تیمش فقط از چهار بازیکنی که فصل گذشته در لیگ یک هم همراه این تیم بودند استفاده کرد. ولی این ناهماهنگی باعث نشد که تیمش سه امتیاز بازی را کسب نکند. پارس‌جم در تبریز، چهار گل به گسترش‌فولاد زد. نفت آبادان با فراز کمالوند هم آخرین تیمی است که این هفته بیش از نیمی از ترکیب تیمش نسبت به سال قبل را عوض کرد. ولی برزیلی‌های آبادان هم این دگرگونی را بهانه‌ای برای توقف مقابل استقلال ندیدند. کمالوند که علاوه بر شش بازیکن فیکس، دو تعویضی‌اش را هم از بین نفرات تازه اضافه شده به نفت آبادان استفاده کرد، موفق شد که طلسم نباختن‌های استقلال در هفته‌های اول لیگ برتر را بشکاند.

ثبات؛ توقف!

پرسپولیس با برانکو در نتایج این هفته یک استثنا بود. تیمی که ثبات را در دستور کار قرار داد و نتیجه هم گرفت! بقیه تیم‌هایی که سعی کردند برای پوست‌اندازی، زمان بیشتری به بازیکنان تازه خریداری شده بدهند، نتیجه مطلوبی نگرفتند. سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن در هفته نخست از همه تیم‌های دیگر، کمتر به بازیکنانی بازی دادند که در فصل نقل‌وانتقالات خریده بودند. این دو تیم هر کدام از ۹ بازیکن فصل قبل‌شان در ترکیب اولین بازی این فصل هم استفاده کردند. ولی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافتند.

حتی مجید جلالی که از هشت بازیکن فصل قبلش در بازی مقابل پدیده استفاده کرد هم موفق به شکست حریف نشد. از بین تعویضی‌ها هم فقط رزاقپور بیست ساله بازیکن تازه اضافه شده به پیکان بود. ولی این ثبات در ترکیب پیکان، نتیجه‌ای برای جلالی در هفته نخست به همراه نداشته است. سپیدرود رشت هم از هفت بازیکنی که از فصل قبل همراه تیم بودند استفاده کرد و فقط چهار بازیکن جدید به ترکیب لیگ یکی‌اش اضافه کرد. ولی ثبات برای علی‌نظرمحمدی هم منجر به کسب نتیجه نشد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *