خانه ورزش اخبار ورزش آنالیزی از پایان رکورد ویژه پرسپولیس

آنالیزی از پایان رکورد ویژه پرسپولیس

0

آنالیزی از پایان رکورد ویژه پرسپولیس

هر چند که گل بادران خللی در رکورد گل‌نخوردن‌های پرسپولیس در لیگ برتر ایجاد نکرده، ولی به هر حال اولین تیمی بود که پس از مدت‌ها دروازه بیرانوند را باز کرد. علیرضا بیرانوند با احتساب بازی‌های ملی، ۵۸۷ دقیقه‌ بود که دروازه‌اش بسته بود. ولی مهرداد رضایی بالاخره قفل دروازه بیرانوند را شکست. رضایی با استفاده از هوش بالا، جاگیری درست، حرکت بین مدافعان و بی‌تفاوتی محمد انصاری توانست به پرسپولیس گل بزند.

رضایی در ابتدا در شکاف بین فاصله شایان مصلح و محمد انصاری گام برمی‌داشت. سپس مصلح آن منقطه را رها کرد و به درستی به سمت بازیکن صاحب توپ رفت. حالا انصاری باید رضایی را مهار می‌کرد. از آن‌جایی که همه بازیکنان پرسپولیس سینه به سینه یکی از بادرانی‌ها حضور داشتند، وظیفه یارگیری مهرداد رضایی هم به محمد انصاری رسیده بود. ولی انصاری توجهی به حرکت این بازیکن نداشت و رضایی از عدم سخت‌گیری حاج محمد در دفاع استفاده کرد. رضایی به پشت این بازیکن رفت. جایی که شجاع مجبور می‌شد برای پوشش او، بازیکنی که یارگیری کرده را آزاد کند. با همین حربه، نظم دفاع پرسپولیس به هم ریخت و بادران گل زد.

اتفاقی که یک بار دیگر نشان داد که چرا اخیرا کی‌روش اعتماد کمتری به انصاری دارد و در اردوهای اخیر تیم ملی، خیلی زود روی نام او خط قرمز می‌کشد. انصاری وسواس کمی در همراهی مهاجمان حریف دارد و با بازیکن مقابل، زیادی مدارا می‌کند. محمد انصاری خیلی هم محکم بازی نمی‌کند و همین باعث شده که در پست غیرتخخصی، کمتر از دفاع چپ مطمئن ظاهر شود. با این گل، شاید برانکو هم کمتر به استراحت سیدجلال فکر کند و انصاری را به پستی برگرداند که در آن توانایی بی‌نظیری دارد.

فریم به فریم با شرح ماجرا 

مهرداد رضایی در فاصله بین دو مدافع پرسپولیس یعنی مصلح و انصاری قرار گرفت.

مصلح برای پوشش فضای پشت رسن و احمدزاده، به سمت بازیکن صاحب توپ رفت. حالا همه بازیکنان پرسپولیس یک مهاجم نارنجی‌پوش را یارگیری کرده بودند. مهار رضایی هم به انصاری رسیده بود.

این بار رضایی عقب‌تر رفت و به جای حفره بین دفاع چپ و دفاع وسط پرسپولیس، بین دو مدافع میانی تیم یعنی شجاع و انصاری قرار گرفت.

انصاری توجهی به حرکت مهاجم بادران نداشت و تمام حواس‌اش به توپ بود. رضایی هم از همین موضوع استفاده کرد و سریعا از چنگ مدافع یارگیرش فرار کرد. حالا شجاع مجبور بود بازیکنی که یارگیری کرده را رها کند و به سمت رضایی برود که از دست حاج‌محمد فرار کرده. رضایی حالا فاصله زیادی از هر دو بازیکن دارد.

در این شرایط شجاع که به این بازیکن نرسید. محمد انصاری هم فقط تماشاگر حرکات و ضربه نهایی مهاجم بادران بود.

اتفاقی که صدای شجاع خلیل‌زاده را درآورد. شجاع بعد از گل، از بی‌توجهی انصاری گله داشت.

 

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *