خانه ورزش اخبار ورزش اخبار و حواشی مسابقه سایپا ۱ – ۲ استقلال/ سه امتیاز شیرین به لطف سر پادوانی (95/12/18)

اخبار و حواشی مسابقه سایپا ۱ – ۲ استقلال/ سه امتیاز شیرین به لطف سر پادوانی (95/12/18)

0

در نخستین دیدار از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر تیم‌های سایپا و استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. فرشید اسماعیلی در دقیقه ۴۱ زننده اولین گل استقلال در این بازی بود و برای سایپا نیز عزت‌الله پورقاز در دقیقه ۹۰ گلزنی کرد. البته این پایان کار نبود و تیم استقلال در دقیقه ۳+۹۰ توسط لئوناردو پادوانی به گل دوم رسید.

 



ویدیو خلاصه مسابقه سایپا – استقلال



سایپا:حامد فلاح‌زاده، روزبه شاه‌علی‌دوست، حامد شیری، رضا جعفری، عزت‌الله پورقاز، امید خالدی، ابراهیم صادقی، سجاد مشکل‌پور، مهدی ترابی، ایوب کلانتری و غلامرضا رضایی

تعویض ها: ابراهیم صادقی( علی علیزاده)، غلامرضا رضایی(علی قلی‌زاده)، رضا جعفری(بوگدان میلیچ)

استقلال: سیدحسین حسینی، رابسون جان‌واریو، سیدمجید حسینی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، فرشید باقری، جابر انصاری، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی

تعویض ها: جابر انصاری(مجتبی حقدوست)، فرشید اسماعیلی(بهنام برزای)، علی قربانی(پادوانی)

کارت زرد:  مجید حسینی(استقلال)، عزت‌الله پورغاز(سایپا) بهنام برزای ( استقلال ) ایوب کلانتری ( سایپا

کارت قرمز : ایوب کلانتری ( سایپا



 

دقایق حساس

دقیقه ۳ : پرتاب بلند اوت پورقاز موقعیتی را نصیب سایپایی ها کرد مدافعان استقلال توپ را دفع کردند.

دقیقه ۸ : سانتر زیبای وریا غفوری با ضربه سر علی قربانی همراه شد و به بیرون رفت .

دقیقه ۱۷: فرشید اسماعیلی با یک حرکت تکنیکی اولین شوت استقلال را به سمت دروازه سایپا زد و ضربه او به بالای دروازه سایپا رفت.

دقیقه ۲۱ : پاس در عمق فرشید اسماعیلی پشت محوطه برای کاوه رضایی ارسال شد اما خروج به موقع فلاح زاده باعث شد تا توپ مهار شود.

دقیقه ۲۴: کار ترکیبی اسماعیلی و غفوری و ضربه روی پای این بازیکن با فاصله کم به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱ (گل اول استقلال – فرشید باقری ) : سانتر روی دروازه سایپا و ضربه سر زیبای فرشید باقری استقلال را در این مسابقه از سایپا پیش می اندازد ، بازگشت با شکوه باقری به ترکیب اصلی استقلال 

دقیقه ۴۷: حرکت پا به توپ فرشید اسماعیلی با ضربه بغل پای این بازیکن همراه شد که فلاح زاده با جایگیری مناسب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۸:ضد حمله برای استقلال ، پاس در عمق جابر انصاری برای فرشید اسماعیلی این بازیکن را  درموقعیت عالی قرار داد ، در حالی که جابر انصاری منتظر دریافت توپ و زدن ضربه در موقعیت مناسب بود اسماعیلی یک ضربه بغل پا به سمت دروازه سایپا زد که با تکل مدافع این تیم مواحه شد .

دقیقه ۵۲: شوت بازیکن سایپا در بین راه به بازیکنان برخورد کرد و به امید خالدی رسید ، ضربه خالدی از داخل محوطه جریمه با دفاع بازیکنان استقلال رو به رو شد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۳: پاس زمینی و کات بک وریا غفوری به فرشید اسماعیلی رسید و ضربه روی پای این بازیکن پس از برخورد به مدافعان سایپا به کرنر رفت.

دقیقه ۵۶: حرکت تکنیکی جابر انصاری با ضربه این بازیکن همراه شد و با فاصله زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: شوت ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه استقلا ل را دروازه بان استقلال مهار کرد.

دقیقه ۷۴: شوت غلامرضا رضایی از داخل محوطه جریمه را حسینی دروازه بان استقلال مهار کرد.

دقیقه ۸۹ ( گل اول سایپا – پورقاز) : سانتر روی دروازه استقلال و پرواز بلند پورقاز در بین مدافعان استقلال گل اول سایپا را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۳ ( گل دوم استقلال – پادوانی ) : سانتر میلاد زکی پور از روی نقطه کرنر با ضربه پادوانی همراه شد و گل دوم استقلال به ثمر رسید.

کلانتری: کفش بازیکن استقلال زانویم را سوراخ کرد، داور به من کارت زرد داد

ایوب کلانتری پس از باخت ۲ بر یک سایپا مقابل استقلال، درباره اخراجش از زمین مسابقه، گفت: فکر می‌‌کنم در آن صحنه آقای محمدرضا فغانی سخت‌گیرانه عمل کرد. کف استوک بازیکن حریف زانوی من را سوراخ کرد، اما داور به من کارت زرد داد.

وی با اشاره به اینکه داور حواسش نبود که باید او را از زمین بازی اخراج کند، خاطرنشان کرد: خودم هم حواسم به این موضوع نبود. داور خیلی از صحنه‌های ۵۰ – ۵۰ و حتی ۶۰ – ۴۰ ها را به نفع استقلال می‌گیرفت.

بازیکن سایپا درباره روند دیدار تیمش مقابل استقلال، گفت: بازی را همه دیدند. تیم ما یک بازی جسورانه و مقتدرانه انجام داد و حتی یک فرصت هم به تیم استقلال نداد. روی دو ضربه ایستگاهی غافلگیر شدیم و دروازه‌مان باز شد. در گل دوم اگر تمرکز بیشتری داشتیم، می‌توانستیم توپ را دفع کنیم، اما تا بچه‌های ما خودشان را جمع کنند، دروازه‌مان باز شد. ما همچنین موقعیت‌های گلزنی خوبی هم داشتیم.

منصوریان: نمی‌دانم چگونه به زمانی بگویم ساکت/ او آدرس را اشتباه آمده، اینجا مارکتینگ نیست

علیرضا منصوریان بعد از پیروزی تیمش با حساب دو بر یک برابر سایپا گفت: بازی پر کش و قوسی بود و می‌شد یک بر صفر یا دو بر صفر ببریم.

او افرود: جوانان‌مان غفلت کردند و گل خوردیم ولی خدا به جوانان ما عنایت داشت و بازی را بردیم. باید حواسمان باشد تا اتفاقات را کنترل کنیم. باید جوانانمان زودتر با تجربه شوند و نباید اشتباه فردی کنیم. مدیریت داخل تیم را به بزرگترهای تیمم سپردم. در مجموع از عملکردمان راضی هستم.

منصوریان ادامه داد: در کل روند بازی حقمان پیروزی بود. ما چند فرصت را در دقایق آخر از دست دادیم. خدا را شکر می کنم که به دل جوانان تیم ما و کسی مثل باقری نگاه ویژه‌ای کرد. این جوان از طرف مجموعه ما مورد اهانت قرار گرفت. می‌دانستم او امروز گل می‌زند. سعی می‌کنیم ساختارمان را حفظ کنیم. از داخل خانواده به ما آسیب می‌زنند. هفته بعد نماینده پرچم ایران مقابل لوکوموتیو هستیم. می‌خواهیم در این مسیر به ما کمک شود و حداقل سکوت کنند.

او افزود: هشت سال پیش من بازیکن استقلال بودم و می‌دانم اگر ذهن بازیکن بهم بخورد، بالانس کردنش سخت است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا تیمش موقعیت‌های زیادی از دست داد، گفت: هوادارانمان می‌دانند که این‌ها همان جوانانی هستند که سه گل به حریفان زده‌اند. ما گل خوردیم و یک گل زدیم. اما درباره مصاف آسیایی باید بگویم که آنجا جای اشتباه نیست. جلوی الاهلی با یک غفلت بازی را دادیم. جلوی التعاون با دقت بودیم و بردیم. تلاش ما این است که ضریب اشتباهات بازیکنان را پایین بیاوریم. این مسئله به ما کمک کرد تا گل دوم را بزنیم. از بازی با سپاهان این اتفاق افتاد و جوانان ما شکل گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اظهارات امروز زمانی و تاثیراتش بر استقلال، گفت: اسم دو بازیکن را زمانی آورده که یکی از آنها بهترین گلر ایران است و حیدری هم که فرزند مکتب استقلال است. احتیاج به خسته نباشید به حیدری وجود دارد. او احتیاج دارد بدون چالش جلو برود. دیروز از زمانی خواستم سکوت کند. من از امروز زمانی را عضو هیات مدیره استقلال نمی‌دانم. صبح مسابقه او صحبت کرده است. او در سه جا به صورت زنده صحبت کرده است. با احترامی که برای او قائلم ولی به نمایندگی از تیمم می‌گویم او عضو هیات مدیره نیست.

منصوریان ادامه داد: او به کاپیتان‌های من توهین کرده است. یک روز با ۳۲۰ تومان به استقلال آمدم و بعد از سال‌ها تلاش به میلیونی رسیدم. فرشید باقری را هفت تیم می‌خواستند. به او توهین شده است. من از افتخاری خواستم که چالش‌ها را از ما دور کند. ما لازم نیست وقتمان را برای حریف بگذاریم، باید داخل خودمان را جمع کنیم. او گفته عوامل (اعتصاب در تمرین) را شناسایی کرده است. مگر جنگ است که عوامل را شناسایی کرده است؟ از دیروز صبح تا الان در رختکن تیم ما صحبت از زمانی است. هفته بعد با لوکوموتیو بازی داریم و مطمئنیم که او تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب مصاحبه می‌کند. اینجا بازار تبلیغات نیست و آدم فوتبالی می خواهد. سر ما همیشه پایین است و فکر می‌کنم او آدرس را اشتباه آمده است.

وی افزود: از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که همیشه حمایت کرده ولی از او خواهش می‌کنم با درایت و با افکار نوینی که دارد این مسئله را مدیریت کند. ما واقعا در آسیب هستیم. امروز زمانی مجبورم کرده که حساب کتاب بازیکنان را انجام دهم. حیدری و رحمتی ۳۸/۵ درصد و با حق سازمان لیگ ۴۴ درصد گرفته‌اند. حیدری دو سال است که طلبکار است. ما خیلی از او ناراحت هستیم. نمی‌دانم چگونه باید از او بخواهیم سکوت کند؟ دیروز گفتم روزه سکوت بگیرد ولی سه ساعت و نیم بعدش مصاحبه کرد. امروز دیدم که هواداران ما بهم ریخته هستند. من گل تساوی تیم سایپا را گردن زمانی می‌بینم. شما گل باقری را دیدید؟ بعدش چه شد؟ (بازیکنان به کنار خط آمدند و برای باقری دست زدند) این یک پیام بود.

منصوریان در پاسخ به سوالی درباره جابر انصاری و از دست دادن فرصت‌ها، گفت: وقتی بازی با سایپا است، یاد بازی استقلال و سایپایی می‌افتیم که ۴ بر ۳ استقلال با هدایت مرحوم حجازی باخت. ما امروز خیلی موقعیت از دست دادیم و به یکباره به بازی برگشتیم. همیشه نمی‌توان به راحتی از تنبیه شدن فرار کرد. من فکر می‌کنم این نقیصه را باید همه برطرف کنند. درباره انصاری هم باید بگویم او و محسن کریمی مدتی مصدوم بودند. ما سعی می کنیم مجموعه خوبی از ۲۲ بازیکن داشته باشیم. ما با جابر روزهای خوبی داشتیم. جابر برگشته و حالا نیاز به توجه و نگاه دارد. شما در انتها می‌بینید که تیم قبراقی دارید و وقتی کسی نیست، بازیکنان خوب دیگری را دارید که جایشان بگذارید. مجبور شدیم پادوانی را برای تمدید اقامتش دیروز به کیش بفرستیم و امروز حسینی به جایش عالی کار کرد.

صادقی: استقلال روی ضربات ایستگاهی برنامه داشت

در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال دیدار دو تیم سایپا و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه ۲ بر یک سایپای البرز را شکست دادند.

ابراهیم صادقی کاپیتان تیم سایپا در پایان این دیدار اظهار داشت: امروز بازی خوبی برگزار شد آنها حرفه‌ای بودند چرا که معلوم بود روی ضربات ایستگاهی برنامه داشتند و در پایان هم به گل رسیدند.

وی در ادامه افزود: نیم‌فصل اول شرایط تیم ما خوب نبود اما رفته رفته در نیم‌فصل دوم شرایط ما بهتر شد. امیدوارم در ادامه فصل بتوانیم بازی‌های خوبی را مقابل تیم‌های دیگر داشته باشیم تا بتوانیم حداقل در جدول جایگاه خوبی را کسب کنیم.

کاپیتان تیم سایپا در مورد ضربه‌ای که به پهلوی او در حین بازی خورد گفت: یک ضربه به پهلویم خورده است فردا می‌روم که ببینم چه شده است.

فلاح‌زاده: امروز فوتبال روی بدش را به ما نشان داد

حامد فلاح‌زاده بعد از شکست سایپا مقابل استقلال گفت: بازی خوبی بود ولی انصافاً فوتبال روز بدش را به ما نشان داد. به این خوبی بازی کردیم وگل اول را هم جبران کردیم، اما متأسفانه در دقیقه ۹۵ بازیکن حریف چه‌جوری زد، کجا زد!

وی در مورد اینکه روی گل اول مقصر نبود، گفت: قرار بود توپ‌های اول را من جمع کنم و آن توپ هم ارتفاع نداشت. در هر صورت عدم هماهنگی باعث شد استقلال به گل برسد.

فلاح‌زاده در مورد روند سایپا در فصل جدید گفت: ما خیلی تغییرات داشتیم و یکی از عواملی که باعث شده امسال نتیجه نگیریم، همین تغییرات زیاد است اما روندمان بهتر شده است و بعد از توقف تراکتورسازی امروز هم درصد مالکیت توپ ۶۰ به ۴۰ بود، اما روی بد فوتبال امسال نصیب ما شده است. بد آوردیم و نمی‌دانم چه شده است.

رضایی: استقلال روی ضدحملات برنامه داشت

غلامرضا رضایی پس از شکست دو بر یک سایپا مقابل استقلال اظهار داشت: فوتبال خوبی را انجام دادیم. در نیمه دوم توپ و میدان کاملاً در اختیار ما بود و استقلال در ضدحمله‌ها برنامه داشت.

وی ادامه داد: دیر گل زدیم اما باید آن را حفظ می‌کردیم، روی دو ضربه ایستگاهی گل خوردیم، آنها دیگر موقعیتی نداشتند.

مهاجم سایپا در مورد اینکه سایپا هم موقعیت خاصی نداشت، گفت: بله قبول دارم فکر می‌کنم سه یا چهار موقعیت داشتیم. استقلال هم به همین شکل بود.

رضایی در مورد عملکرد داوری خاطرنشان کرد: قضاوت داوران خوب بود و بازی صحنه خاصی نداشت.

برزای: ما جوان‌ها برای تمرین نکردن رحمتی و حیدری را تحریک کردیم

بهنام برزای بعد از برتری دو بر یک استقلال مقابل سایپا اظهار داشت: مردم خیلی چیزها را نمی‌دانند، به‌شخصه از دو سال قبل ۹۰ درصد پولم باقی مانده و فصل قبل هم فقط ۵۰ درصد گرفتم. امسال هم تا اینجای کار ۳۰ درصد دریافتی داشته‌ایم. متأسفانه برخی در داخل باشگاه‌ مصاحبه‌های الکی می‌کنند که فلان بازیکن صد میلیون می‌ارزید و ما قرارداد بیشتری بستیم، اما همان‌ها بدانند همین بازیکن صد میلیونی پیشنهادهای آن‌چنانی از باشگاه‌های دیگر داشته است.

وی ادامه داد: استقلال تیم بزرگی است و همه دوست دارند در آن بازی کنند، از باشگاه می‌خواهیم حداقل پول که نمی‌دهند اما مصاحبه هم نکنند.

خبرنگاری پرسید آیا منظورتان زمانی سخنگوی هیأت مدیره است یا خیر، گفت: بله، منظورم دقیقاً زمانی است.

هافبک استقلال در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدای فصل این مشکلات را مطرح نکردید، گفت: به خاطر نام بزرگ استقلال ما صدایمان درنمی‌آمد، اما متأسفانه دوستان مصاحبه کرده و ما را تحریک می‌کنند. کسی که نمی‌داند بازیکنان در این فصل چقدر پول گرفته‌اند برای چه مصاحبه می‌کند.

برزای در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی روز دوشنبه تمرین خواهید کرد یا خیر، گفت: تمرین می‌کنیم، برخی گفته‌اند به خاطر خسرو حیدری و رحمتی تمرینات تعطیل شده است، اما این‌طور نیست، خود ما جوان‌ترها آنها را تحریک کرده‌ایم که یک فکری کنند و دست‌شان هم درد نکند که واکنش نشان دادند.

وی در مورد اینکه ایا به خاطر این تمرین نکردن شما را تنبیه نمی‌کنند، گفت: ما که خودمان ۳-۲ سال است در حال تنبیه شدن هستیم.

فرکی: بازی با استقلال نشان داد جایگاهمان قعر نیست

حسین فرکی بعد از شکست تیمش برابر استقلال گفت: ما برای برد به زمین آمدیم و تلاش کردیم تا به آن برسیم. مساوی هم من را راضی نمی‌کرد. ما برتر از استقلال بودیم. شاید اگر بازی پخش زنده نداشت، شایستگی تیم ما مشخص نمی‌شد. همه امروز دیدند که جایگاه ما اینجا نیست.

او افزود: تعویض اولمان اجباری بود و فکر می‌کنم همه دیدند که ما شایسته باخت نبودیم. توانستیم بازی را مساوی کنیم ولی در بدترین زمان اتفاقی افتاد که بازی را باختیم و گل خوردیم. امیدوار هستم که بتوانیم در ادامه کار را پیش ببریم. خوشحالیم که ترابی امروز توانست بازی کند و پیش بینی ما این بود که استقلال روی ضربات ایستگاهی و کرنر به گل می‌رسد و متاسفانه در این بخش دقت لازم را نداشتیم و روی دو ضربه ایستگاهی گل خوردیم. در جریان بازی به هیچ عنوان تسلیم استقلال نمی‌شدیم. متاسفانه تیم بدشانس بودیم.

وی درباره اخراج کلانتری گفت: داور دو کارت زرد به او داد ولی داور متوجه نبود که او دو کارته بوده و داور کناری به او گفت تا کلانتری را اخراج کند.

برنامه نود – فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *