خانه ورزش اخبار ورزش از ادعای یحیی گل محمدی تا بحرانی ترین تراکتورسازی تاریخ

از ادعای یحیی گل محمدی تا بحرانی ترین تراکتورسازی تاریخ

0

از ادعای یحیی گل محمدی تا بحرانی ترین تراکتورسازی تاریخ

یحیی گل محمدی در پی کسر بیست درصد قراردادش بدلیل شکست در جام حذفی،بازی با پرسپولیس و انچه که تحقیر تیم محبوب اذربایجان در کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با پرسپولیس عنوان شد ضمن یاداوری این نکته که با جدایی و مصدومیت چندین بازیکن اصلی فصل قبل و عدم امکان جذب بازیکن بحرانی ترین تراکتور تاریخ را پذیرفته گلایه هایی را از مدیریت باشگاه مطرح کرده و تاکید کرد هرگز حرفی نزده که جنبه تحقیر تیم را داشته باشد.گل محمدی مدعی شد تحت تاثیر این ادعای غیرواقع باشگاه اعتراض های زیادی به او شده و این او بوده که دقایقی پس از بازی توهین ها به هواداران تراکتورا محکوم گرده و باشگاه چند ساعت پس از او در پی اعتراض گسترده هواداران واکنش هایی نشان داده و ان شعارها را محکوم نموده.به همین بهانه سایت برنامه نود به بررسی وضعیت تراکتورسازی در نیم فصل اول پراخته تا مشخص شود که این تیم پرطرفدار از چه وضعیت برخوردار و با چه بحران هایی مواجه بوده است.

قبل از شروع فصل

یک بار دیگر باید به تابستان امسال برگردیم. تراکتورسازی نیمی از محرومیت نقل‌وانتقالاتی خود را پشت سر گذاشته بود و چند ماه دیگر از جذب بازیکن جدید محروم بودو امیر قلعه‌نوعی سرمربی سابق این تیم هم تیمی با اتکا به بازیکنان بزرگسال بسته بود که میانگین سنی بالایی داشت.قلعه نوعی در نیم فصل دوم سعی کرد به چند بازیکن جوان میدان دهد اما در مجموع   تراکتورسازی را برای فصل جاری بدون پشتوانه قوی بازیکن معرفی کرد. با این حال پس از کش و قوس‌ها و به میان آمدن نام‌های متعدد و مخالفت هواداران با جذب نکونام،مخالفت کمالوند با پذیرش هدایت تیم بدلیل خواسته باشگاه مبنی بر کسب سهمیه اسیا و قهرمانی ، این یحیی گل‌محمدی بود که در ادامه انتخاب‌های چالشی خود، این بار به تبریز رفت تا هدایت تیم نصفه‌ونیمه تراکتور را قبول کند.

جدایی  ۶بازیکن فیکس و مصدومیت ۴ تا ۷ بازیکن اصلی / تابستان عجیب برای تراکتورسازی

یحیی گل‌محمدی در حالی در تابستان هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت که قابل حدس بود کار سختی در این تیم داشته باشد. با این حال مشکلات یکی پس از دیگری برای این مربی از سر رسید. ابتدا بازیکنانی چون آقایی به سپاهان پیوست و بعد هم  شفیعی که از مهره‌های اصلی این تیم بود با ارائه پیشنهادات مالی کلان با تراکتور به توافق نرسید و از این تیم جدا شد و سپس اخباری با پایان دوران سربازی خود به رغم تلاش های که خودش،گل محمدی و اجورلو داشتند اجبارا به  سایپا بازگشت تا سه مهره اصلی فاز دفاعی تراکتور این گونه جدا شوند.محسن بنگر هم در لیست گل محمدی جایی نداشت و بعد از یک فصل جنجالی از تراکتور رفت. در ادامه هادی محمدی مدافع میانی تیم هم دچار مصدومیتی طولانی مدت شد تا دست یحیی در دروازه و دفاع خالی‌تر از همیشه باشد.این وضعیت با عمل جراحی و مصدومیت ده هفته ای سینا عشوری هافبک دفاعی تیم بدتر هم شد. با این حال در میان بازیکنان باقی‌‌مانده هم چند بازیکن دیگر من‌جمله شهرام گودرزی و محمد ابراهیمی در چند مقطع مصدوم شدند تا تراکتور کم‌مهره‌ترین تیم ایران در نیم‌فصل اول باشد و به نوعی بحرانی‌ترین بازه زمانی خود در ادوار لیگ برتر را سپری کند.مصدومیت محمد نوری و فرزاد حاتمی که چند بازی را از دست دادند نیز اوضاع را حادتر از حد تصور کرد.کرار با کمالوند راهی ابادان شد و ادینهو بدلیل مشکلات خانوادگی به برزیل بازگشت تا در مجموع شاهد جدایی شش بازیکن فیکس فصل قبل و مصدومیت طولانی مدت حداقل چهار بازیکن اصلی و مصدومیت چند هفته ای سه چهاربازیکن دیگر بودیم.به این نفرات باید نوراللهی،عالیشاه و بیگ زاده که در چند بازی فصل قبل تیم را همراهی کردند نیز باید اضافه کرد.

قول بی‌سرانجام باشگاه

یکی از مواردی که شاید محاسبات گل‌محمدی در آغاز فصل را به هم زد، قول باشگاه تراکتورسازی برای جذب سه سهمیه آزاد فیفا در آغاز فصل بود، جایی که تراکتوری‌ها معتقد بودند پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خواهند توانست سه بازیکن آزاد به لیست خود اضافه کنند. در آن مقطع تراکتورسازی به دنبال اضافه کردن عالیشاه، یک دروازه‌بان و یک مدافع میانی به لیست خود بود و این قول به گل‌محمدی داده شده بود که این اتفاق پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی رخ خواهد داد. با این حال چند روز پس از معرفی گل محمدی  مشخص شد که تراکتور همانطور  که تا حدی قابل پیش بینی بود مجوز جذب بازیکن جدید تا اواخر آذر را نخواهد داشت تا قول باشگاه بی‌‌سرانجام بماند و دست گل‌محمدی در حنا.او به همین دلیل بویژه در پست دروازه بان لطمه زیادی خورد و تیمش حداقل شش امتیاز مسلم را با اشتباهات عجیب از دست داد.

یحیی گل‌محمدی در حالی هدایت تراکتور را پذیرفت که گزینه‌های مختلفی برای هدایت تراکتورسازی مطرح شده بودند. نخستین و جدی ترین گزینه مطرح شده برای هدایت تراکتورسازی

فراز کمالوند بود، وی که سابقه خوبی در تیم‌های تبریزی داشت گزینه اول تراکتور بود که پس از خواسته آجورلو مبنی بر قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه و در ایامی که هنوز بازیکنانی چون شفیعی، آقایی،بنگر،کرار،ادینهو و … جدا نشده بودند و صحبت از جذب سه بازیکن آزاد فیفایی بود هدایت این تیم را نپذیرفت. همچنین جواد نکونام دیگر گزینه تراکتور بود که به دلیل مخالفت عمومی هواداران این تیم از میان گزینه‌های هدایت تراکتور کنار رفت. با وجود اینکه این روزها از دنیزلی و نکونام به عنوان گزینه‌های محتمل جانشینی گل‌محمدی یاد شد اما باز هم کمالوند گزینه نخست تراکتور محسوب می‌شود
حالا و پس از پایان نیم فصل و جدب شش بازیکن لیگ برتری دوباره حرف از تمایل به جذب کمالوند،دنیزلی و حتی نکونام در رسانه ها مطرح شده و  باید دید در ادامه چه اتفاقاتی در این تیم رخ خواهد داد.

جوانانی که یحیی رو کرد

یحیی گل‌محمدی با وجود مشکلات فراوان تراکتورسازی، جدایی چند بازیکن اصلی و عدم تحقق وعده جذب سه بازیکن آزاد فیفا در تراکتور ماند و تیمی متشکل از بازیکنان جوان و بی‌تجربه تشکیل داد. و جوان‌هایی مثل آزادی، اسدزاده، حسین‌علی‌زاده، محمدیان، عبدی، اسماعیلی، ببری، حسینی، سیف‌احمدی، دهقان و غفاری را به تیم بزرگسالان آورد که از میان آن‌ها آزادی تبدیل به بازیکن فیکس (۱۷ بازی، ۸۸۰ دقیقه) تیم تبدیل شد و نفراتی چون اسدزاده، حسین‌علی‌زاده، عبدی و اسماعیلی به عنوان بازیکن ذخیره به مراتب وارد زمین شدند و جوان‌هایی مثل نصرآزادانی (۱۲ بازی، ۶۸۳ دقیقه)، تهامی (۱۰ بازی، ۶۸۶ دقیقه)،  طاهران (۱۳ بازی، ۱۰۷۵ دقیقه)، مسلمی‌پور (۸ بازی، ۶۷۱ دقیقه) و آقاسی (۵ بازی، ۳۶۴ دقیقه) که فصل قبل در مجموع ۳۰۰ دقیقه در لیگ بازی کرده بودند را هم در ترکیب اصلی بسیاری از دیدارهای امسال به میدان فرستاد و بازیکنی چون نادری که فصل گذشته به طور قرضی به نساجی رفته بود در ۱۴ بازی و ۱۲۰۳ دقیقه برای تراکتور به میدان رفته و حالا این جوان‌گرایی موجب شده تا تراکتور از پشتوانه خوبی برای نیم فصل دوم و سالهای اتی برخوردار شود. تراکتور نزدیک به ۴۰ درصد زمان بازی خود در نیم‌فصل اول را به بازیکنان زیر ۲۳ سال و سهمیه سنی اختصاص داد که در نوع خود جالب است.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *