بخش Manager بدون‌شک یکی از بهترین و جذاب‌ترین بخش‌های سری FIFA است که در بین عناوین فوتبالی کنسولی، بهترین تجربه از مدیریت و مربی‌گری فوتبال را ارائه می‌دهد. همواره یکی از چالش‌های لذت‌بخش در این بخش، خرید بازیکنان جوانِ کم نام و نشان و پرورش دادن آن‌ها برای خلق تیمی قدرتمند در آینده است.

خرید بازیکنان جواب و پرروش آن‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرمایه‌ی کمی را از شما سلب می‌کند به طوری که شما با خرج چند میلیون یورو، پس از چند سال می‌توانید آن‌ها را با قیمتی بسیار بالاتر بفروشید و یا حتی در ترکیب خود از آن‌ها استفاده کنید. به مناسبت رو به پایان بودن نقل و انتقالات ژانویه و آپدیت‌های اساسی EA Sports برای قدرت‌های جدید بازیکنان، طی سری مطالبی قصد داریم این بازیکنان جواب را به شما معرفی کنیم.

در قسمت اول به معرفی بازیکنانی می‌پردازیم که با قیمتی کمتر از 5 میلیون یورو قابل خرید هستند و از طرف دیگر بدرد کسانی می‌خورند که با تیم‌های ضعیف و بودجه محدود کار خود را آغاز می‌کنند.

دروازبان: Axel Werner

ملیت: آرژانتین

تیم: اتلتیکو مادرید (قرضی در بوکاجونیورز)

ریتینگ: 69

پتانسیل رشد: 84

قیمت: 2 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 6 هزار یورو

“الکس ورنر” یکی از آینده‌دارترین دروازبانان جوان فیفا است که شما می‌توانید او را با قیمتی حدود 5 میلیون یورو خریداری کنید، هر چند اگر شما از یکی از تیم‌های رقیب اتلتیکو مادرید استفاده می‌کنید، احتمالا کارتان سخت خواهد بود! این بازیکن در فصول اولیه سرعت پیشرفت کمی دارد اما پس از سه فصل شکوفا می‌شود. از لحاظ دستمزد هفتگی نیز براحتی با پشنهاد دادن 15 هزار یورو توانایی قرارداد 5 ساله بستن را خواهید داشت. هرچند پیشنهاد ما این است که برای شروع یک قرارداد با مبلغ 20 هزار یورو با جایگاه “Squad Rotation” را به او پیشنهاد دهید. سپس زمانی که سه سال از قرارداد باقی مانده است و هنوز او شهرت زیادی بدست نیاورده، قراردادش را بار دیگر 2 فصل تمدید کنید و مبلغ را به 30 هزار یورو افزایش دهید. در نهایت تا سه سال نیازی به افزایش دستمزد نیست و هنگامی که یک یا دو سال به پایان قرارداد باقی مانده براحتی می‌توانید با پیشنهاد دادن جایگاه important در ترکیب تیم، یک قرارداد 50 تا 70 هزار یورویی را پیشنهاد داده و از او به عنوان دروازبان اول استفاده کنید.

دفاع راست: Andrea Conti

ملیت: ایتالیا

تیم: آتالانتا

ریتینگ: 74

پتانسیل رشد: 82

قیمت: 4 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 10 هزار یورو

آندره‌آ کونتی یکی از پدیده‌های این فصل تیم آتالانتا است که از او به عنوان آینده سمت راست فوتبال ایتالیا نام برده می‌شود. این بازیکن را شما براحتی می‌توانید با قیمت 5 میلیون یورو خریداری کنید. آندره‌آ تا 25 سالگی حدودا به ریت 79 دست خواهد یافت و تا 27 سالگی به اوج پختگی و ریت 82 دست پیدا می‌کند. شاید بتوان گزینه‌های بهتر از کونتی را دست سمت راست پیدا کرد اما نکته مثبت او در قیاس با سایرین، استایل بازی، قد مناسب و بازیخوانی و اینترسپت بالا است که در حین بازی کاملا متوجه می‌شوید بسیار بهتر از یک بازیکن با ریت 82 کار می‌کند.

دفاع وسط: Reece Oxford

ملیت: انگلیس

تیم: وستهم یونایتد

ریتینگ: 66

پتانسیل رشد: 85

قیمت: 1.1 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 2 هزار یورو

“ریس اکسفورد” مدافع میانی و جوان تیم وستهم می‌تواند تا سال‌ها خط دفاع شما را بیمه کند آن هم با هزینه‌ای کمتر از 2 میلیون یورو! این بازیکن را توصیه می‌کنیم خیلی زود خریداری کنید چون پس از یکی دو فصل باشگاه وستهم بسختی او را با قیمتی پایین می‌فروشد. آکسفورد از لحاظ میزان پیشرفت یکی از بهترین بازیکنان FIFA 17 محسوب می‌شود. پیشنهاد ما این است که در ابتدا قیمتی حدود 2.5 میلیون یورو و دستمزد 15 هزار یورو در هفته را پیشنهاد دهید و سپس از همان فرمولی که برای “الکس ورنر” گفتیم برای تمدید قراردادش استفاده کنید. اگر شما یک باشگاه بزرگ را دارید پیشنهاد ما در مورد آکسفورد این است که بعد از خرید او را دو سال به یک تیم دیگر قرض دهید، این تیم حتما باید 4 ستاره یا پایینتر باشد تا اکسفورد فرصت بازی و رشد را پیدا کند.

دفاع وسط: Timo Baumgartl

ملیت: آلمان

تیم: اشتوتگارت

ریتینگ: 72

پتانسیل رشد: 83

قیمت: 3.2 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 1 هزار یورو

“تیمو بامگارتل” مدافع میانی و خوش استایل تیم اشتوتگارت آلمان، گزینه‌ای جذاب برای خط دفاع شما است. این بازیکن با وجود ریت مناسب (72) قیمت بسیار پایینی دارید و با 4.5 تا 5 میلیون یورو قابل خرید است. از لحاظ دستمزد هفتگی نیز با 1 هزار یورو در هفته یک بازیکن بسیار مقرون به صرفه و ارزان محسوب می‌شود و می‌توانید را ارائه پیشنهاد 10 تا 15 هزار یورویی، او را براحتی به خدمت بگیرید. قد بالا، قدرت سرزنی و توانایی تکل‌های بلند و سالم از جمله مهارت‌های بامگارتل است.

دفاع چپ: Federico Mattiello

ملیت: ایتالیا

تیم: یوونتوس

ریتینگ: 72

پتانسیل رشد: 83

قیمت: 3.3 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 20 هزار یورو

“فدریکو ماتیه‌لو” مدافع چپ جوان تیم یوونتوس در حدی با استعداد است که یوونتوسی‌ها بازیکنی مثل “پاتریس اورا” را برای استفاده بیشتر از او فروخته‌اند. بزرگترین ویژگی ماتیه‌لو قد بسیار بلند، هیکلی تنومند و سرعت بالا است که تا حدی خاطره بازی‌های مالدینی در FIFA و PES سابق را برای شما زنده می‌کند. حقیقت این است حرید ماتیه‌لو برای تیم‌های رقیب یووه نظیر فیورنتینا، اینتر، میلان، ناپولی و رم چندان آسان نیست و اما پیشنهاد ما این است که یک بازیکن خود را به یووه پیشنهاد دهید و به صورت معاوظه ماتیه‌لو را خریداری کنید. در این صورت خرید او راحت‌تر و به صرفه‌تر است. همچنین برای کسانی که از سیستم سه دفاع یا پنج دفاع استفاده می‌کنند هم ماتیه‌لو یک بازیکن عالی محسوب می‌شود زیرا می‌تواند به شکل همزمان در پست LM و LWB و LCB بازی کند.

هافبک دفاعی – تخریبی: Santiago Ascacibar

پست تخصصی: CDM

ملیت: آرژانتین

تیم: استودیانتس لاپلاتا

ریتینگ: 71

پتانسیل رشد: 84

قیمت: 2.6 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 4 هزار یورو

 “سانتیاگو آسکاسیبار” هافبک دفاعی تیم استودیانتس آرژانتین است، همان تیمی که بازیکن مثل “خوان سباستین ورون” مدیر و اسطوره آن است. شما برای خرید آسکاسیبار کار آسانی را دارید و خرید او با مبلغی زیر 5 میلیون یورو امکان پذیر است. تکل‌های ریز با دقت بالا، سرعت مناسب با وجود هافبک دفاعی بودن و توانایی شوت از راه دور از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند در بلندمدت او را به یک هافبک طلایی در ترکیب شما تبدیل کند.

هافبک میانی – رجیستا: Rodrigo Bentancur

پست تخصصی: CM

ملیت: اروگوئه

تیم: بوکاجونیورز

ریتینگ: 69

پتانسیل رشد: 83

قیمت: 2.1 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 6 هزار یورو

“رودریگو بنتاکور” هافبک خلاق، تکنیکی و باهوش بوکاجونیورز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت خط هافبک تیم شما است. رشد بنتاکور مقداری بدقلق و سخت است. شما باید این بازیکن را حتما به میزان مناسب بازی دهید، تمرینات هفتگی برای او در نظر بگیرید و درخواست‌هایش برای بازی را نیز قبول کنید، در این صورت می‌توانید تا 4 تا 5 فصل دیگر او را با ریتی بالاتر از 80 در ترکیب داشته باشید. بنتاکور احتمالا بزودی به تیم یوونتوس ایتالیا منتقل می‌شود و توصیه می‌کنیم سریعا برای خریدش اقدام کنید!

هافبک تهاجمی – خلاق: Matheus Pereira da Silva

پست تخصصی: CAM

ملیت: برزیل

تیم: امپولی

ریتینگ: 70

پتانسیل رشد: 85

قیمت: 2.6 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 1 هزار یورو

 حیف بود در این لیست یک فانتزی‌باز برزیلی نباشد! برای همین برای پست پشت مهاجم ماتیاس پریرا داسیلوا، هافبک بسیار جوان و آینده دار امپولی را در نظر گرفتیم. این بازیکن با ریت 70، در بلندمدت توانایی رسیدن به ریت 85 و تبدیل شدن به یکی از بهترین هافبک‌های هجومی جهان را دارد. تکنیک ناب، ضربات ایستگاهی زیبا و پاس‌های کلیدی از جمله توانایی‌های این بازیکن جذاب است.

وینگر چپ: Steven Bergwijn

پست تخصصی: LW

ملیت: هلند

تیم: فاینورد

ریتینگ: 69

پتانسیل رشد: 84

قیمت: 2 میلیون یورو

دستمزد هفتگی: 1 هزار یورو

 “استیون برگوین” در FIFA 16 نیز یکی از اینده‌دارترین بازیکنان و وینگرهای اروپا بود و در FIFA 17 نیز شما می‌توانید از این مورچه اتمی و سریع استفاده کنید. برگوین با وجود قد کوتاه، قدرت بدنی بالا و سرعت بی‌نظیری دارد که برای پست وینگر و در ضدحمله‌ها بشدت می‌تواند برای شما سرنوشت ساز باشد. مزیت برگوین در این است که شما براحتی می‌توانید او را از همان سال اول با همان ریت 69 استفاده کنید زیرا سرعت مناسبی برای هماهنگی با سایر بازیکنان دارد. قیمت برگوین در فصل‌های اول و دوم بسیار کم است اما اگر برای خرید او تعلل کنید باید قیمتی بالاتر از 10 تا 15 میلیون یورو را برای خریدش پیشنهاد دهید.

وینگر راست: Kai Havertz

پست تخصصی: RW

ملیت: المان

تیم: بایرلورکوزن

ریتینگ: 63

پتانسیل رشد: 84

قیمت: 700 هزار یورو

دستمزد هفتگی: 1 هزار یورو

 بایرلورکوزن یکی از بهترین تیم‌های فیفا است که مجموعه‌ای از بزرگترین استعدادهای بازی را درون خود قرار داده است. از “تیم یدوای” کروات تبار تا “بنجامین هنریکس” و “یولیان برانت” آلمانی که آینده بسیار خوبی را برای این تیم رقم می‌زنند. اما این تیم یک وینگر راست بسیار جوان با نام “کای هاورتز” را نیز دارد که با ریت بسیار پایین 63 ممکن است نظر هیچکس را جلب نکند اما حقیقت این است این بازیکن تا چند سال بعد تبدیل به یکی از بهترین وینگر‌های فیفا می‌شود! شما می‌توانید هاورتز را با قیمتی حدود 2 تا 3 میلیون یورو جذب کنید و دستمزد او نیز ناچیز است. این خرید بسیار مقرون به صرفه خواهد بود!

مهاجم: Victor Osimhen

پست تخصصی: ST

ملیت: نیجریه

تیم: ولفسبورگ

ریتینگ: 62

پتانسیل رشد: 84

قیمت: 600 هزار یورو

دستمزد هفتگی: 2 هزار یورو

“ویکتور اوسیمن” مهاجم نیجریه‌ای تیم ولفسبورگ است که در آینده به یکی از بهترین مهاجمان فیفا تبدیل می‌شود. این بازیکن نیز به مانند هاورتز ریت بسیار ناچیزی دارد به همین دلیل خرید او در همان شروع بازی می‌تواند برای شما ارزان در بیاید. توصیه ما این است که اوسیمن را تا چند فصل فقط به تیم‌های دیگر فرض دهید و زمانی که به ریت 75 رسید از او به عنوان مهاجم دوم و زمانی که به ریت 80 رسید به عنوان مهاجم اول تیم استفاده کنید.

این پایان قسمت اول از راهنمایی خرید بازیکنان جوان و آینده‌دار FIFA 17 بود. توجه داشته باشید که ما در این مقاله سعی کردیم بیشتر به گزینه‌هایی اشاره کنیم که در مطالب مشابه کمتر اسم آن‌ها شنیده شده است و از سوی دیگر این پیشنهادات برای تیم‌های متوسط و ضعیف است که بودجه چندانی ندارند، قائدتا اگر شما از همان شروع بازی، یک تیم با قدرت مالی بالا را انتخاب کنید طبیعی است که گزینه‌های بهتری برای شما وجود دارد که این گزینه‌ها در قسمت‌های آینده مقاله معرفی خواهد شد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *