در اوایل این هفته استودیو CD Projekt Red علامت تجاری “cyberpunk” را در مناطق و قلمرو‌های اروپایی به ثبت رساند و به لطف پستی در Reddit که گفته بود به واسطه ثبت علامت تجاری، CDPR قصد ممنوع‌کردن استفاده از کلمه “cyberpunk” در دیگر زمینه‌ها را داشته، طرفداران دچار ترس شده بودند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از XboxAchievements به تازگی استودیو CDPR در توییتر به این ادعا پاسخ داده و توضیح داده که هیچ‌گونه قصد نابجایی پشت این علامت تجاری پنهان نشده و این تنها یک روش برای این است که مطئن شوند دیگر بازی‌ها از این نوع نام‌گذاری استفاده نکرده و یک تاریخ بعد از کلمه “cyberpunk” قرار ندهند. به همین دلیل تازگی CDPR بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

“ما می‌خواستیم که از کار سخت خود محافظت کنیم و قصدی برای استفاده تهاجمی از این علامت تجاری نداریم. این تنها یک کار در دفاع از خودمان بوده است. یک علامت تجاری، کپی‌رایت و یا حق ثبت اختراع نیست؛ ان دو چیز‌هایی کاملا متفاوت هستند و نباید با یکدیگر قاطی شوند. نقش علامت تجاری تنها حفاظت از کلمات، علامت‌های به کاررفته در عنوان بازی‌ها، نام محصولات و دیگر چیزها است.”

“اگر فردی نام بازی‌اش را “John Smith: Adventures in a Cyberpunk Society” و یا “’20 short video games set in cyberpunk worlds ” بگذارد، نباید هیچ یک از آن‌ها به عنوان تخلف و تعدی در حقوق ما تلقی شود.”

“این بدین دلیل است که علیرغم اینکه “Cyberpunk” بخشی از عنوان است، هیچ احتمالی وجود ندارد که مصرف‌کنندگان آن را به ما ربط داده و یا با بازی‌ ساخته شده توسط ما اشتباه بگیرند.”

پس ما امیدواریم که ترس طرفداران از اینکه CDPR می‌خواسته به صورت کلی علامت تجاری “cyberpunk” را گرفته و دیگر شرکت‌ها را از استفاده از آن منع کند، از بین رفته باشد؛ CD Projekt Red بهتر از این حرف‌ها است.

پردیس گیم

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • CYBERPUNK

  • CYBERPUNK

    تماشا کنید: شبیه سازی تریلر CYBERPUNK 2077 در STAR MARINE

    Star Marine یک تجربه شوتر اول شخص است که در نسخه آلفا 2.6 بازی Star Citizen گنجانده شده اس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *