انتشار نقدهای اولیه فیلم «Black Panther»

عنوان ابرقهرمانانه ی مارول که با نام «Black Panther» تولید خود را به پایان رسانده از 16 فوریه به طور رسمی اکران سینمایی خود را در آمریکا آغاز می کند. این فیلم به کارگردانی «رایان کوگلر» از بازیگران رنگین پوستی چون «چادویک باسمن»، «مایکل بی. جوردن» و «دنیل کالویا»  بهره می برد و با توجه به بودجه ی 200 میلیون دلاری خود انتظار می رود که فروشی بالغ بر 500 میلیون دلار را تجربه نماید. استودیوی مارول نخستین بار 13 سال پیش جواز ساخت این فیلم را به ثبت رساند و اکنون بعد از گذشت این همه سال موفق به عملی کردن خواسته ی خود شده است. این فیلم هجدهمین اثر سینمایی در دنیای مارول به حساب می آید که در دهمین سال فعالیت این استودیو اکران خواهد شد. نقد های اولیه ی این فیلم حاکی از آنند که تیم سازنده موفق شده یکی از بهترین و خوش ساخت ترین فیلم های ابرقهرمانی خود را راهی سینما کند. امروز نقد های اولیه ی فیلم توسط منتقدانی که موفق به تماشای آن شدند منتشر گردید . با هم به نظر تعدادی از منتقدین سینمایی درباره ی این فیلم نگاهی می افکنیم.

پیتر دبروج- منتقد «Variety» :

«بلک پنتر» یک اقتباس بسیار متفاوت از دنیای داستان های مصور است. فیلمی که در خاک آمریکا ساخته شده و از بازیگرانی استفاده کرده که تقریباً همگی سیاه پوست هستند و همان طور پیش بینی میشد اثریست بسیار متفاوت در مقایسه با عناوین ابرقهرمانی دیگر مارول.

آلونسو دورالد- منتقد «The Wrap»:

این فیلم یکی از هیجان انگیزترین عناوین مارول است و با وجود لباس هایی که عمدتاً تیره رنگ طراحی شده اند، درونمایه ی فیلم بسیار رنگارنگ است و نشاط و سرزندگی را می توان در تمام بخش های فیلم مشاهده کرد.

تام مک کارتی- منتقد «THR»

در زمانی که کسی فکرش را نمی کرد، حقه ی مارول عالی از آب در آمد و باعث شد گامی موثر در بهبود عملکرد آثار ابرقهرمانی برداشته شود و این گام توسط بلک پنتر به زیبایی برداشته شد. این فیلم شما را به ابعادی از دنیای مارول می کشاند که تا پیش از این در هیچ فیلم دیگری به آن ها پرداخته نشده بود.

لیا گرینبلات- منتقد «EW»

کارگردانی کوگلر خالی از اشتباه نیست. برخی اشتباهات در به کارگیری جلوه های ویژه کار دست فیلمساز داده است و سکانس های درگیری بین شخصیت ها در شرایط کلوزآپ فیلمبرداری شده اند و مخاطب به درستی متوجه ی اتفاقات اکشن فیلم نمی شود. سی دقیقه ی پایانی فیلم به قدری آشفته فیلمبرداری شده که مخاطب نمی داند باید احساس خوشایندی داشته باشد یا خیر. با این وجود جنبه ی مثبت کارگردانی این اثر آن جا نمایان می شود که فیلمساز با به زیر ذره بین بردن جزئیات بسیار باعث شده با اثری مواجه شویم که برخلاف بسیاری از فیلم های مشابه خود در کنار فرم، محتوای قابل قبولی نیز به مخاطب ارائه می دهد و فیلمی معنادار است.

با ذکر مجدد این نکته که فیلم در 16 فوریه مصادف با 27 بهمن اکران رسمی خود را آغاز می کند، توجه تان را به امتیازی که از آن در «راتن تومیتوز» به ثبت رسیده جلب می کنیم.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *