خانه ورزش اخبار ورزش انریکه: با یا بدون نیمار آماده ال کلاسیکو هستیم؛ برنابئو بهترین جا برای پیروزی بارسلونا است

انریکه: با یا بدون نیمار آماده ال کلاسیکو هستیم؛ برنابئو بهترین جا برای پیروزی بارسلونا است

0

لوییز انریکه با اعلام اینکه پیروزی در ال کلاسیکو در تعیین قهرمان لالیگا نقش مهمی دارد نظری خلاف زین الدین زیدان را بیان کرد. این مربی که در پایان فصل از بارسلونا جدا خواهد شد آخرین ال کلاسیکوی خود را به عنوان مربی بارسلونا پشت سر خواهد گذاشت. این مربی با اعلام این موضوع که پیروزی در ال کلاسیکو می تواند قهرمان لالیگا را تا حدی مشخص کند در کنفرانس خبری پیش از این دیدار گفت:

به عنوان یک مربی ال کلاسیکو فرصت خوبی است تا لذت بسیاری را به هواداران هدیه کنم. این دیداری است که هواداران به یاد خواهند داشت، یک دیدار ویژه. با این وجود این دیدار نیز همانند سایر دیدارها خواهد بود، برای این دیدار آماده خواهیم شد، در حین بازی به بازی سازی خواهیم پرداخت و پیش از شروع دیدار به آنالیز حریف می پردازیم، از حریف به بهترین نحو ممکن شناخت داریم. تلاش خواهیم کرد تا احساسات بازیکنان را کنترل کنیم و در برنابئو بهترین فوتبال خود را به نمایش بگذاریم. باید به سبک خود ایمان داشته باشیم و از موقعیت های به دست آمده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. برای بارسا جایی بهتر از سانتیاگو برنابئو برای پیروزی وجود نخواهد داشت.

بارسلونا فصل گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بدون حضور لیونل مسی به میدان رفت و موفق شد با حساب ۴-۰ حریف خود را شکست دهد با این حال در دیدار پیش رو یکی از گلزنان آن دیدار، نیمار را در اختیار نخواهد داشت، کاتالان ها برای بخشش او به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده اند اما هنوز هیچ حکمی از این نهاد ورزشی دریافت نکرده اند تا حضور این بازیکن در این دیدار جنبه ای ریسکی داشته باشد. نیمار در دیدار بارسلونا و مالاگا از زمین بازی اخراج شد اما به دلیل اینکه برای داور چهارم دست زد ۳ جلسه از همراهی بارسا محروم شد. با این وجود لوچو اعلام کرد او و شاگردانش با یا بدون حضور نیمار آماده این دیدار حساس هستند:

فکر می کنم اعتراضی که باشگاه انجام داده است کاملا درست است، ما از خود و بازیکنمان دفاع کرده ایم. این دفاع منطقی و درست است. با این وجود به عنوان مربی باید بگویم با یا بدون حضور نیمار آماده این دیدار هستیم. باشگاه برای رفع محرومیت نیمار همه آنچه که می تواند انجام بدهد را انجام خواهد داد، اعلام اینکه این محرومیت عادلانه است یا غیر عادلانه در حوزه اختیارات من نیست. رضایت من یا عدم رضایت من تاثیری در این حکم نخواهد داشت. بنابراین برای این دیدار چه با حضور نیما و چه بدون حضور نیمار آمادگی کامل داریم.

در ادامه لوچو در خصوص این موضوع که آیا بارسا دست به ریسک خواهد زد و از نیمار استفاده خواهد کرد یا خیر افزود:

جواب این سوال را تنها زمانی دریافت خواهید کرد که بازی شروع شده باشد.

لوچو در ادامه با اعلام اینکه این دیدار حکم فینال را برای بارسلونا دارد افزود:

در بخش پایانی فصل هستیم، این دیدار می تواند تکلیف قهرمان فصل جاری را مشخص کند و می تواند این رقابت را همچنان باز بگذارد. با این وجود تنها پیروزی در این دیدار برای ما مورد نیاز خواهد بود. پس از پایان این دیدار مشخص خواهد شد که برای ادامه فصل چه شرایطی خواهیم داشت.

لوچو در ادامه به حمایت از بازیکنانش پرداخت تا شرایط نا امید کننده ناشی از حذف این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به دست فراموشی بسپارند:

تمام کاری که پس از شکست می توانم انجام دهم این است که روحیه بازیکنانم را بالا ببرم. بازیکنان نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارند بنابراین برای بالا بردن روحیه خود چه حریفی بهتر از رئال مادرید وجود خواهد داشت؟ با این وجود باید بگویم روحیه بازیکنانم بسیار خوب است، آن ها بازیکنان حرفه ای هستند و به خوبی می دانند چگونه در بهترین شرایط خود حضور داشته باشند. آن ها به خوبی می دانند چگونه در پیروزی به خوشحالی بپردازند و چگونه پس از شکست به شرایط عادی بازگردند، در فوتبال شکست هایی وجود خواهد داشت اما این بازیکنان برای بازیابی روحیه خود آمادگی دارند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *