خانه ورزش اخبار ورزش ایران ۶ – نیجریه ۵ ؛ صعود ساحلي بازان به مرحله يك چهارم نهايي

ایران ۶ – نیجریه ۵ ؛ صعود ساحلي بازان به مرحله يك چهارم نهايي

0

در این دیدار حساس ایران در ضربات پنالتی موفق شد با پیروزی مقابل نماینده آفریقا به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته تا در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند سوئیس برود.

در وقت اول بازی تیم فوتبال ساحلی ایران کاملاً بازی را در اختیار داشت و با ۶۸ درصد مالکیت توپ برتری مطلق خود را به نیجریه تحمیل کرده بود. اما علیرغم آنکه تیم کشورمان بازی را کاملاً در اختیار داشت، تنها یک بار دروازه حریف آفریقایی را باز کرد. محمد احمدزاده در بیستمین بازی خود برای تیم فوتبال ساحلی موفق شد بیستمین گل ملی اش را به ثمر برساند تا ایران یک بر صفر از حریف پیش بیفتد. وقت اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در اوایل وقت دوم نیجریه صاحب یک ضربه پنالتی شد و این ضربه را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. اما دو دقیقه بعد مختاری با یک حرکت زیبای قیچی برگردون گل دوم ایران را وارد دروازه نیجریه کرد. در ادامه نیجریه حملات بیشتری نسبت به وقت اول روی دروازه ایران تدارک دید و توانست بار دیگر بازی را به تساوی بکشاند. بازیکنان ایران که از این بازی پیروزی فقط پیروزی می خواستند، دست از تلاش نکشیدند تا اینکه احمدزاده دومین گل خودش در این بازی را به ثمر رساند و ایران ۳ بر ۲ از نیجریه پیش افتاد. ماراتن این دیدار در وقت دوم ادامه داشت و در فاصله ۳ دقیقه به پایان وقت دوم نیجریه گل سوم را وارد دروازه پیمان حسینی کرد تا باز کار دو تیم به تساوی بکشد. وقت دوم بازی ۳ بر ۳ مساوی به پایان رسید.

وقت سوم بازی دو تیم بازی پایاپای را به نمایش گذاشتند و حملات زیادی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما این حملات برای دو تیم ثمری نداشت تا اینکه در فاصله ۴ دقیقه به پایان نیجریه گل چهارم را وارد دروازه ایران کرد تا برای اولین بار در طول این بازی از ایران پیشی بگیرد. در فاصله کمتر از دو دقیقه مختاری بار دیگر با یک حرکت آکروباتیک بسیار زیبا گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا بار دیگر بازی مساوی شود. بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا تکلیف تیم پیروز این میدان در وقت اضافه مشخص شود. در پایان سه دقیقه وقت اضافه هم دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا بازی با تساوی ۴ بر ۴ به پایان رسیده و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز باشد.

در ضربات پنالتی، فرید بلوک باشی زننده اولین ضربه بود که ضربه بازیکن کشورمان را دروازه بان نیجریه مهار کرد؛ اولین ضربه نیجریه هم به بیرون رفت. ناظم دومین ضربه پنالتی را برای ایران به گل تبدیل کرد. ضربه دوم نیجریه هم گل شد. سومین پنالتی ایران هم توسط اکبری به گل تبدیل شد اما ضربه پنالتی سوم نیجریه با برخورد به تیرک افقی به خارج رفت تا ایران به عنوان تیم پیروز این دیدار شناخته شود. با این پیروزی ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی راه یافت و در این مرحله حریف سوئیس شد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *