خلاصه فیلم:

یک راننده با استعداد جوان با تکیه بر آهنگ های شخصی خود تبدیل به بهترین فرد در این زمینه شده است. اما این پسر جوان با دختر رویاهای خود آشنا می شود و تصمیم می گیرد زندگی خلافکارانه خود را رها کند و زندگی عادی پیش بگیرد. اما مجبور می شود برای رئیس خود دوباره کار کند. وقتی یک دزدی شکست خورده زندگی، عشق و آزادی اش را تهدید می کند او باید با موسیقی روبرو شود.

بازیگران: آنسل الگورت، کوین اسپیسی، لیلی جیمز، جان برانتال، ایزا گونزالس، جان هام و جیمی فوکس

نویسنده: ادگار رایت

کارگردان: ادگار رایت

بررسی:

ادگار رایت فقط فیلم های فوق العاده نمی سازد – فیلم های شایسته دریافت عنوان می سازد. از زمانی که در سال ۲۰۰۴ Shaun of the Dead را ساخت به ژانرها و استایل های زیادی وارد شد که همگی در نگاه اول بسیار سرگرم کننده اما چیزی که آنها را بی نظیر کرده توجه بیش از اندازه به جزئیات است که با هربار نگاه کردن سطحی جدید به داستان اضافه می کند. Baby Driver پروژه ای است که رایت دو دهه روی گسترشش کار کرده. با اینکه برای هضم کامل فیلم لازم است چند مرتبه دیده شود اما در همان نگاه اول متوجه می شوید که با یک قطعه هنری استثنایی روبرو هستید.

فیلم های Shaun of the Dead, Hot Fuzz و The World’s End به ترتیب ادای احترامی به فیلم های ترسناک زامبی، اکشن دهه ۸۰ و فیلم های تخیلی دهه ۵۰ بود. Baby Driver ارتباط فیلم های تعقیب و گریزی و فیلم های موزیکال بدون رقص و آوازِ ادگار رایت است. فیلم زبان سینمایی ویژه خود دارد در نوع خود فوق العاده است. این فیلم تمام آنچه قبلا دیده اید را کنار هم چیده است تعقیب و گریز های سریع، هوشمندی، درام قوی، اجرای فوق العاده و موسیقی عالی این یعنی تمام آنچه یک فرد از تجربه فیلم دیدن می خواهد.

ببینیم یا نه؟ بررسی فیلم Baby Driver

فیلم دارای ۳۰ آهنگ است که هرکسی بعد از دیدنش می خواهد آنها را داشته باشد. Baby Driver بر اساس آهنگ هایش ساخته شده دقیقا حالتی که دنیای شخصیت اول را تشکیل می دهد او با بیت آهنگی که گوش می دهد می تواند با ماشین بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. موسیقی فیلم آنقدر خوب کار شده که می توان از آن به عنوان یکی از جلوه های ویژه فیلم یاد کرد. بعد از دیدن فیلم مسلما با خود می گویید چطور توانستند چنین کاری بکنند؟

اگر فیلم Hot Fuzz از همین کارگردان را دیده باشید متوجه می شوید اکشن Baby Driver به آن نزدیک است. صحنه های تعقیب و گریز بسیار زیاد فیلم همواره بیننده را در حالت استرس نگه می دارد. وقتی فیلم را تماشا می کنید پا با بیت فیلم ریتم می گیرد و همزمان صحنه های دلهره آور آن قلبتان را به دهانتان می آورد!

ببینیم یا نه؟ بررسی فیلم Baby Driver

در مقایسه با فیلم هایی مانند The Driver از والتر هیل، Heat از مایکل مان و Point Break از کاترین بیگلو، Baby Driver توانسته نه تنها با خطرناک و دلهره آور بودن تعقیب و گریزها بلکه با پر اهمیت سازی شخصیت ها برای بیننده ارزش تولید کند و کیفیت فیلم را حفظ نماید. یکی از مواردی که باعث شده ادگار رایت کارهایش همیشه جذاب باشد استفاده از کمدی در زمان های مناسب است. او می داند چه زمانی فیلم را جدی پیش ببرد و در عین حال می تواند در زمان مناسب نیز کاری کند از خنده خم شوید.

بازیها در فیلم بسیار خوب است و مخصوصا حضور بازیگری بزرگ مانند کوین اسپیسی آن را درخشان تر نیز کرده. به راحتی می توان گفت فیلم رایت یکی از بهترین فیلم های سال است. پس بدونیم به شما توصیه می کند حتما آن را ببینید و از دستش ندهید.

bedunim

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *