خانه ورزش اخبار ورزش بلایی که تاجر سنگاپوری سر والنسیا آورد؛ ماه عسل تمام شد

بلایی که تاجر سنگاپوری سر والنسیا آورد؛ ماه عسل تمام شد

0

پیتر لیم، تاجر سنگاپوری به واسطه رابطه خوبی که با ژرژ مندس، وکیل سرشناس پرتغالی داشت در سال ۲۰۱۴ با خرید باشگاه والنسیا رسما وارد دنیای فوتبال شد اما عملکرد وی فاجعه بار بود.

به گزارش وبسایت نود، والنسیا در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تا نیمه نهایی لیگ اروپا پیش رفت اما در لالیگا هشتم شد. چند ماه بعد پیتر لیم با حمایت وکیل رونالدو باشگاه والنسیا را خرید. والنسیا با مربیگری نونو اسپیریتوی پرتغالی سال خوبی داشت و فصل را به عنوان تیم چهارم لالیگا به اتمام رساند تا سهمیه لیگ قهرمانان را بدست بیاورد اما شش ماه بعد سانتو در حالی که تیمش در رده نهم لالیگا قرار گرفته بود اخراج شد.

انتخاب گری نویل به عنوان سرمربی جدید والنسیا از عجیب ترین تصمیم های پیتر لیم بود. مدافع اسبق تیم ملی انگلیس اولین تجربه مربیگری خود را در لالیگا آغاز کرد اما چهار ماه بعد پس از ۱۱ شکست در ۲۸ بازی اخراج شد تا پاکو آیستاران که سابقه فعالیت به عنوان کمک مربی در لیورپول را داشت جایگزین او شود اما این مربی هم پس از شکست در چهار بازی اول لالیگا در فصل جاری  اخراج شد و جای خود را به پراندلی، سرمربی مشهور ایتالیایی داد.

ناکامی مربی ایتالیایی باعث شد تا هواداران والنسیا در شبکه های اجتماعی به کیم، دختر پیتر لیم توهین کنند و فرزند تاجر سنگاپوری در اینستاگرام جوابشان را با بیانیه ای شدیداللحن داد. چان لای هون، مدیر والنسیا در پیامی ویدئویی از رفتار دختر پیتر لیم غذرخواهی کرد اما پیش از اتمام سال ۲۰۱۶، پراندلی هم پس از حضور در هشت بازی لالیگا استعفا داد. در حال حاضر وورو، به عنوان سرمربی موقت در والنسیا فعالیت می کند. شکست سنگین و تحقیرآمیز مقابل سلتا این تیم را در آستانه حذف از کوپا قرار داد تا هواداران والنسیا خواستار فروش باشگاه توسط پیتر لیم شدند چرا که آنها تاجر سنگاپوری را علت اصلی شرایط بد تیمشان می دانند. در حقیقت  خریدهایی مثل نانی، گارای، رودریگو، نگردو هم نتوانست والنسیا را در سطح رقابت با رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو برساند.

حالا لیم باید تصمیم نهایی را بگیرد. استعفای پیتارچ، مدیر ورزشی والنسیا شرایط این تیم را بغرنج تر از هر زمان دیگری کرده است. والنسیا در حال حاضر در رده هفدهم جدول لالیگا قرار گرفته و خطر سقوط بیش از هر زمان دیگری برای این تیم حس می شود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *