خانه ورزش اخبار ورزش تاریخچه مصاف های پرسپولیس و تراکتورسازی؛ برتری با سرخ تهران

تاریخچه مصاف های پرسپولیس و تراکتورسازی؛ برتری با سرخ تهران

0

در ۳۹ دیدار قبلی که دو تیم به مصاف هم رفته اند ۱۷ برد سهم پرسپولیس بوده و ۹ بار تراکتورسازی به برتری رسیده است، ۱۳ بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.

این چهلمین بازی دو تیم در تاریخ رقابت های باشگاهی است اما آماری که حکایت از برتری تراکتورسازان دارد این است که دو تیم در لیگ حرفه ای تاکنون ۱۸ بار به مصاف هم رفته اند که سهم تراکتورسازی ۸ برد بوده و پرسپولیس ۷ بار برنده شده است و این آمار نشان می دهد تراکتورسازان در لیگ حرفه ای برتری نسبی به پرسپولیس داشته اند در حالی که در ادوار لیگ تیم پرسپولیس بردهای بیشتری کسب کرده است.

اولین بازی دو تیم در سال ۵۴ برگزار شد که پرسپولیس با سه گل(دو گل جهانگیر فتاحی و یک گل صفر ایرانپاک) به برتری رسید. بهترین برد پرسپولیس مقابل تراکتورسازی برتری پنج بر دو بوده و هر دو تیم برد چهارگله مقابل یکدیگر هم داشته اند.

پرسپولیس در سال ۷۸ به برتری پنج بر دو مقابل تراکتورسازی دست یافت و در سال ۷۰ به برتری چهار بر یک رسید. تراکتورسازی هم اولین برد خود مقابل پرسپولیس را در سال ۷۲ جشن گرفت و در لیگ یازدهم به برتری پرگل چهار بر یک مقابل پرسپولیس رسید.

فرشاد پیوس با ۹ گل زده گلزن ترین بازیکن دیدارهای تاریخ پرسپولیس و تراکتورسازی است. او در دیداری که آذرماه ۷۰ برگزار و با نتیجه چهار بر یک به سود پرسپولیس خاتمه یافت هر چهار گل سرخپوشان تهرانی را به ثمر رساند.

فرشاد پیوس سابقه سرمربی گری تراکتورسازی در لیگ یک را هم در کارنامه دارد و در سالی که او سرمربی تیم بود چیزی نمانده بود که تراکتور راهی لیگ برتر شود اما تیمش در بازی پلی آف نتیجه نگرفت و تراکتورسازی همراه با فرشاد پیوس موفق به صعود به لیگ برتر نشد.

فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی از پرسپولیس و فرزاد حاتمی و محمد نوری از تراکتورسازی سابقه بازی در تیم مقابل را در کارنامه داشته اند. البته این دو تیم نفرات مشترک بسیار زیادی داشته اند و شاخص ترین آنها کریم باقری است که به عنوان اسطوره فوتبال تبریز و پرسپولیس شناخته می شود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *