خانه ورزش اخبار ورزش تراکتورسازی؛ هشتمین تیم دوران سرمربی‌گری گل‌محمدی

تراکتورسازی؛ هشتمین تیم دوران سرمربی‌گری گل‌محمدی

0

در روزهای گذشته اخبار متفاوتی از نیمکت تراکتورسازی به گوش رسیده است. به نظر می‌رسد به زودی بین جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی یکی به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی انتخاب خواهد شد. ظاهرا شانس یحیی گل‌محمدی ۴۶ ساله بیشتر از نکونام است.

گل‌محمدی اگر به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی برگزیده شود، این تیم هشتمین تیم دوران سرمربی‌گری او خواهد بود.

یحیی در اواخر لیگ هفتم در سال ۱۳۸۷ در شرایطی که بازیکن صبا باتری بود در اواخر لیگ پس از اخراج محمدحسین ضیایی مربی- بازیکن صبا شد و نتایجی متوسط گرفت.

در شروع لیگ هشتم با انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی صبا، گل‌محمدی دوباره بازیکن شد، اما پس از چند هفته قید بازی را زد و در سن ۳۷ سالگی کفشهایش را آویخت. گل‌محمدی بلافاصله دوباره به مربی‌گری روی آورد و این بار برای سرمربی‌گری راهی لیگ یک شد.

یحیی در لیگ یک سرمربی تیم های تربیت یزد و نساجی مازندران بود در این دو تیم نتایج بدی نگرفت اما موفق نشد آنها به لیگ برتر برساند.

در سال ۱۳۹۰ گل‌محمدی به لیگ برتر برگشت ، اما در سمت کمک مربی. او در لیگ یازدهم کمک مربی راه آهن بود.

اوج‌گیری یحیی گل‌محمدی در عرصه مربی گری از لیگ دوازدهم شروع شد. او در فصل ۹۲-۹۱ به عنوان سرمربی صبای قم معرفی شد و در نیم فصل اول نتایج درخشانی با این تیم گرفت. عملکرد خوب یحیی در صبا موجب شد تا او به کادرفنی پرسپولیس در همان فصل اضافه شود. گل‌محمدی پس از چند هفته دستیاری مانوئل ژوزه سرانجام سرمربی این تیم شد.

پرسپولیس پس از صبا، دومین تجربه لیگ برتری گل‌محمدی در سمت سرمربی بود، او در پرسپولیس عملکردی رضایت بخش داشت اما باخت در فینال جام حذفی برایش چاره ای به غیر از استعفا نگذاشت.

گل‌محمدی اما شایستگی‌هایش را به عنوان سرمربی نشان داده بود، در لیگ سیزدهم سرمربی نفت تهران شد و با این تیم برای قهرمانی جنگید. نفت تا هفته یکی مانده به پایان لیگ صدرنشین بود و تنها به دلیل باخت در بازی آخر سوم شد. یحیی یک بار دیگر یک جام را در دقیقه ۹۰ از دست داد.

ذوب آهن مقصد بعدی گل‌محمدی بود. او دو سال و چند ماه سرمربی ذوب آهن بود و در این تیم هم نتایج خوبی گرفت و دو بار قهرمان جام حذفی شد.

در ابتدای فصل گذشته اختلافات با مدیریت و نتایج نه چندان جالب باعث جدایی گل‌محمدی از ذوب آهن شد. او دوباره راه لیگ یک را پیش گرفت. اکسین البرز پس از تربیت یزد و نساجی سومین تیم لیگ یکی گل‌محمدی محسوب می‌شد. او در اکسین نتوانست کار خاصی کند و چند روز پیش قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا به لیگ برتر برگردد.

در روزهای گذشته اخباری درباره حضور گل‌محمدی در فولاد خوزستان یا تراکتورسازی منتشر شد. او به هر یک از این دو تیم برود پنجمین تجربه لیگ برتری‌اش پس از صبا، پرسپولیس، نفت تهران و ذوب آهن را خواهد بود.

جالب اینکه گل‌محمدی که اصالتا اردبیلی است فوتبال خود را هم با تراکتورسازی شروع کرد و در جوانی در تراکتورسازی چهره شد. یحیی این فرصت را دارد پس از ۲۶ سال به تراکتورسازی برگردد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *