خانه ورزش اخبار ورزش تولد دوباره در خانه؛ آندو و بختیار در مسیر ساسان و سیدجلال

تولد دوباره در خانه؛ آندو و بختیار در مسیر ساسان و سیدجلال

0

در لیگ شانزدهم نزدیک به ۲۰ بازیکن پس از مدتی دوری از تیم سابقشان به خانه قبلی برگشتند.

به گزارش وب سایت نود، اکثر این بازگشت‌ها موفقیت آمیز بود. در بین این بازگشت‌ها باید به بازگشت ساسان انصاری، سید جلال حسینی، احسان حاج صفی، حسین ماهینی و محمد ابراهیمی به تیم‌های محبوب‌شان اشاره کرد که بازگشتهای شکوهمندی بوده است.

چند بازیکن دیگر حالا در مهلت نقل و انتقالات زمستانی چنین مسیری را پیش گرفتند. آنها به پاتوق سابق خود بازگشتند به امید شکوفایی دوباره.

آندرانیک تیموریان پس از جدایی از استقلال در میانه لیگ چهاردهم دیگر روی آرامش را ندید و تقریبا مجبور شد هر چند ماه تیم عوض کند. او در همان فصل( ۹۴-۹۳) پس از اختلاف با امیر قلعه‌نویی نیم فصل دوم پیراهن تیم سابقش تراکتورسازی را برتن کرد. آندو تنها چند دقیقه با یک فصل رویایی فاصله داشت اما اخراجش در بازی آخر مقابل نفت تهران همه چیز را خراب کرد و جام قهرمانی از دست او و هم تیمی‌هایش سُر خورد. تیموریان ترجیح داد فصل بعد در لیگ ایران توپ نزند و راهی لیگ قطر و تیم ام‌صلال شد. آنجا فقط چند ماه دوام آورد و به ایران بازگشت و با سایپا قرارداد بست. حضور تیموریان در سایپا چندان موفقیت آمیز نبود و او بیشتر مصدوم و محروم بود. کاپیتان تیم ملی برای شکوفایی دوباره به تبریز بازگشت و این بار با پیراهن ماشین سازی برتن کرد تا ظرف دو سال پیراهن پنج تیم را برتن کرده باشد. تیموریان در ماشین سازی هم نتوانست آن هافبکی که همه انتظار داشته باشند بشود و حتی تیم ملی را از دست داد، حالا او امیدوار است با بازگشت به استقلال نوسانات دو سال اخیر را فراموش کند و دوباره به اوج برگردد. بازیکنی که در دو سال و نیم گذشته هر نیم فصل پیراهن یک تیم را برتن داشته می خواهد با حضور موفق در استقلال، تیم محبوبش دوباره به تیم ملی هم برگردد.

بختیار به فولاد

بختیار ستاره لیگ سیزدهم بود و نقشی کلیدی در قهرمانی فولاد داشت. آن درخشش موجب شد تا یکی از مسافرهای جام جهانی هم باشد. کاپیتان فولاد از آن روز به بعد دیگر روی خوش ندید. به دلیل آسیب دیدگی در فصل بعد بیشتر غایب بود و در نهایت به دلیل ماجراهای کارتهای پایان خدمت جعلی راهی تراکتورسازی شد. او در تراکتور هم هیچوقت بختیار سابق نشد و حتی کارش به فرستاده شدن به پادگان هم کشیده شد. رحمانی ابتدای این فصل با هزار امید و آرزو به استقلال پیوست. شماره ۷ را انتخاب کرد و وعده داد که ستاره جدید آبی ها خواهد بود. قرار بود استقلال سکوی پرتابش به تیم ملی باشد اما پس از یک نیم فصل ناامید کننده با دلخوری از استقلال جدا شد و به خانه بازگشت. بختیار رحمانی امیدوار است دوران طلایی خود را در فولاد تکرار کند. برای یک بازیکن ۲۵ ساله هنوز چیزی تمام نشده است.

محمد نصرتی به گسترش فولاد

مدافع سابق تیم ملی، در لیگ پانزدهم عضو گسترش فولاد بود، یک مصدومیت شدید باعث شد تا حدود نیمی از بازیها را از دست بدهد. نصرتی این فصل راهی دیگر تیم تبریزی، ماشین‌سازی شد اما حاصل این انتقال چند بازی ناموفق و به دست آوردن رکورد زدن بیشترین گل به خودی بود. نصرتی چند هفته پیش به گسترش برگشت بلکه دوباره در لیگ ایران خودی نشان دهد هرچند برای یک بازیکن ۳۵ ساله بازگشت به اوج کار سختی است.

آرش افشین به اهواز

آرش افشین زمانی پدیده لیگ برتر ایران بود اما دو، سه سالی است که آن فروغ گذشته را نداشته است که آسیب دیدگی یکی از دلایل افت این بازیکن بود. ستاره سابق فولاد پس از بازی در سپاهان، و ملوان ابتدای این فصل راهی استقلال تهران شد اما این انتقال اصلا برایش مثبت نبود. افشین پس از به بازی گرفته نشدن در استقلال به اهواز بازگشت و این بار پیراهن استقلال خوزستان را برتن کرده است. آیا اهواز یک بار دیگر شاهد گلهای افشین خواهد بود؟ آلویس نانگ هم تقریبا سرنوشتی مشابه داشته است. او زمانی ستاره فولاد بود و حالا راهی استقفلال خوزستان شده است.

مسعود حسن‌زاده به اصفهان

مسعود حسن زاده هم یکی از خریدهای ناموفق لیگ شانزدهم بود. او در ابتدای فصل چند خواهان داشت و در نهایت راهی سایپا شد. گران ترین خرید سایپا اصلا انتظارات را برآورده نکرد و در پایان دور رفت از ساپیا جدا شد و به سپاهان پیوست. حسن زاده امیدوار است درخشش گذشته‌اش با ذوب آهن را این بار در سپاهان تکرار کند.

علی کریمی به سپاهان

دیگر بازگشتی که احتمالش کم نیست بازگشت علی کریمی به سپاهان است. بازیکنی که پس از یک نیم فصل ناموفق در دینامو زاگرب در آستانه بازگشت به تیم سابقش قرار دارد. سپاهانی‌ها از بازگشت احسان حاج‌صفی کاملا راضی‌اند و روی بازگشت کریمی هم حساب باز کردند. عبداله ویسی با قاطعیت اعلام کرده علی کریمی را باید سپاهانی دانست.

بازگشت‌های احتمالی

یکی دیگر از بازگشتهای محتمل، استقلالی شدن دوباره سجاد شهباززاده است. منصوریان مهاجم سابق آبی‌ها را می خواهد و احتمال بازگشت این بازیکن از ترکیه وجود دارد. با اینکه اخباری درباره استقلالی شدن مجتبی جباری منتشر شده اما این احتمال بعید است.

بازگشتهای ابتدای فصل

ساسان انصاری ابتدای فصل پیراهن پرسپولیس را برتن کرد حضور او اما در پرسپولیس بسیار کوتاه بود و او از هفته پنجم به فولاد بازگشت. یک بازگشت باشکوه که او را به بهترین بازیکن و بهترین گلزن لیگ تبدیل کرد. سید جلال حسینی هم بازگشتی بسیار موفقیت آمیز به پرسپولیس داشت و از عوامل اصلی صدرنشینی این تیم است. حسین ماهینی هم در بازگشت به جمع قرمزها خوب کار کرد.

در جمع بازیکنان تراکتورسازی هم کرار جاسم، محمد ابراهیمی و ادینیو هم دوباره به این تیم آمدند که هر سه موفق بودند.

ایوب والی، مدافع فولاد خوزستان پس از پایان دوران محرومیتش به ترکیب اصلی فولاد اضافه شد و در اوج گیری این تیم نقش داشت. عبداله کرمی پس از چند فصل حضور در سپاهان به فولاد بازگشت، تیمی که با آن قهرمان لیگ شده بود. کرمی جزو بازیکنان موفق لیگ شانزدهم است.

در جمع سپاهانی ها هم احسان حاج صفی کاپیتان ملی پوش این تیم پس از یک فصل به خانه برگشته و دوباره برای این تیم خوب کار می کند. شجاع خلیل زاده، هم پس از پایان دوران سربازی نمایش قابل قبولی در تیم سابقش داشته است.

مصطفی اکرامی هم این فصل در بازگشت به گسترش خوب کار کرده است. به غیر از این بازیکنان، بازیکنانی چون حسین حسینی( استقلال تهران)، مهدی مومنی( استقلال خوزستان)، علیرضا نقی‌زاده( گسترش فولاد)،رضا عنایتی(صبا)، قاسم دهنوی( صبا)، کریم اسلامی( صبا) ، هاشم بیگ زاده( صبا) و … در این فصل به تیم سابقشان برگشتند که در بین آنها حسین حسینی نمایش قابل قبولی داشته است. بعضی از این بازگشتها چندان مثبت از کار در نیامد و دو، سه بازیکن در نیم فصل دوباره تیم سابقشان را ترک کردند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *