خانه ورزش اخبار ورزش تکمیل پازل جام کنفدراسیون های ۲۰۱۷ روسیه؛ هر آنچه باید از این رویداد بدانید

تکمیل پازل جام کنفدراسیون های ۲۰۱۷ روسیه؛ هر آنچه باید از این رویداد بدانید

0

دهمین دوره از رقابت های جام کنفدراسیون ها در تابستان امسال در روسیه و از تاریخ ۱۷ ژوئن تا ۲ جولای برگزار خواهد شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در سال ۲۰۱۰ و بعد از اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه، میزبانی رقابت های جام کنفدراسیون ها هم به این کشور داده شد و مسابقات در ۴ ورزشگاه مختلف در شهر های سن پترزبورگ، مسکو، کازان و سوشی برگزار خواهد شد. این سومین بار است که جام کنفدراسیون ها در قاره اروپا برگزار می شود و روسیه اولین بار میزبانی این بازی ها را به عهده خواهد داشت.

روسیه به عنوان تیم میزبان، به صورت خودکار جواز حضور در مسابقات را کسب کرده و تیم ها در دو گروه ۴ تیمی، به رقابت خواهند پرداخت. از هر گروه دو تیم راهی مرحله حذفی خواهند شد و به مرحله نیمه نهایی خواهند رسید. تیم های برنده راهی فینال می شوند و تیم های بازنده برای کسب عنوان سومی رقابت خواهند کرد.

برزیل، مدافع عنوان قهرمانی، بعد از شکست مقابل پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا ۲۰۱۵، برای اولین بار از سال ۱۹۹۵ از حضور در جام کنفدراسیون ها باز ماند. ۸۸ تیم حاضر در این رقابت ها به شرح زیر هستند:

روسیه (میزبان بازی ها)

آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴)

استرالیا (قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۱۵)

شیلی (قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۵)

مکزیک (قهرمان کونکاکاف ۲۰۱۵)

نیوزیلند (قهرمان اقیانوسیه ۲۰۱۵)

پرتغال (قهرمان یورو ۲۰۱۶)

کامرون (قهرمان جام ملت های آفریقا ۲۰۱۷)

از میان تیم های حاضر، پرتغال، شیلی و روسیه برای اولین بار تجربه حضور در این بازی ها را کسب خواهند کرد و مکزیک با ۶ بار حضور، بیشترین تجربه بازی در جام کنفدراسیون ها را دارد. تیم های نیوزیلند و استرالیا هر کدام ۳ بار و تیم های آلمان و کامرون هر کدام دو بار در این بازی ها حضور داشته اند.

تصویر ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات:

سن پترزبورگ (ورزشگاه کرستوفسکی با گنجایش ۶۸,۱۳۴ تماشاگر)

مسکو (ورزشگاه اوتکریتی با گنجایش ۴۵,۳۶۰ تماشاگر)

کازان (ورزشگاه کازان آرنا با گنجایش ۴۵,۳۷۹ تماشاگر)

سوشی (ورزشگاه المپیک با گنجایش ۴۷,۶۵۹ تماشاگر)

گروه بندی این بازی ها به شرح زیر است:

گروه A: «روسیه، نیوزیلند، پرتغال، مکزیک»

گروه B: «کامرون، آلمان، استرالیا، شیلی»

هر تیم در لیست اولیه خود می تواند از ۳۰ بازیکن دعوت کند اما در لیست نهایی تنها می تواند ۲۳ بازیکن را به روسیه بیاورد (۳ دروزاه بان) و بازیکنانی که تا ۲۴ ساعت قبل از شروع نخستین مسابقه دچار مصدومیت جدی شوند، قابل جایگزین هستند و الزامی ندارد که بازیکن جایگزین در لیست اولیه حضور داشته باشد.

برنامه بازی ها:

بازی افتتاحیه در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) میان تیم های روسیه و نیوزیلند برگزار خواهد شد. روز بعد (۲۸ خرداد) تیم های کامرون مقابل شیلی و پرتغال مقابل مکزیک قرار خواهند گرفت. تنها بازی روز ۲۹۹ خرداد میان تیم های آلمان و استرالیا برگزار خواهد شد. بعد از آن تیم ها در تاریخ های ۲۱، ۲۲، ۲۴ و ۲۵ ژوئن به مصاف هم خواهند رفت تا مرحله گروهی به پایان برسد.

بازی های مرحله نیمه نهایی در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ ژوئن برگزار خواهند شد و بازی های رده بندی و فینال در تاریخ ۲ جولای برگزار می شوند.

پاداش ها:

قهرمان تورنمنت ۴,۱۰۰,۰۰۰ دلار دریافت می کند و سهم نایب قهرمان ۳,۶۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. تیم سوم ۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار و تیم چهارم ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. تیم های حاضر در مرحله گروهی نیز ۱,۷۰۰,۰۰۰ دلار دریافت می کنند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *