وقتی حرف جذابیت به میان می آید اولین چیزی که به ذهنمان می رسد و قادر به کنترل آن نیستیم ظاهر آدم هاست و دومین چیز در درجه دوم اهمیت شخصیت است. اما محققان عامل دیگری را که نقشی کلیدی در تعیین میزان جذابیت انسان ها دارد کشف کرده اند.

در یکی از تحقیقات انجام شده از شرکت کنندگان خواسته شد ویدیو کلیپی که در آن زنان احساسشان را به روش های متفاوتی بیان می کردند را تماشا کنند. در نتیجه مشخص شد زمانی که مردان احساسات زنان را بهتر درک می کردند آن ها را جذاب تر می دیدند. بنابراین هر چه احساس تان را بیشتر ابراز کنید و آسان تر درک شود جذاب تر خواهید بود.

این تحقیق توسط سیلک آندرس پروفسور علوم اعصاب عاطفی و اجتماعی در دانشگاه لوبک آلمان انجام شده است. محققان هم از شرکت کنندگان پرسیدند که چه کسی جذاب تر است و هم میزان فعالیت مغز آن ها را بررسی و اندازه گیری کردند. زمانی که شرکت کنندگان از احساس یکی از زنان اطمینان خاطر داشتند قسمتی از مغزشان که مسئول ارزیابی جذابیت انسان هاست فعالیت بیشتری داشت.

تاثیر ابراز احساسات در میزان جذابیت

تحقیق دیگری نیز در این رابطه انجام شد و به نتایج مشابهی رسید. در این تحقیق به جای ویدیو کلیپ تعدادی عکس از زنان و مردانی که احساسات مختلفی را نشان می دادند به شرکت کنندگان نشان داده شد. در این عکس ها کسانی که احساس زیادی را نشان نداده بودند جذابیت کمتری داشتند.

 چگونه باید تاثیرگذار بود؟

  • زبان رایج

سعی کنید از زبان رایج فردی که با او صحبت می کنید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر او معمولا عبارت “اوه خدای من” را به کار می برد شما نیز گاهی اوقات این عبارت را به کار ببرید تا آن احساس شگفتی خودتان را ابراز کرده باشید. وقتی از زبان رایج او استفاده کنید بهتر می تواند احساس شما را بفهمد.

  • لبخند

هر زمان که نمی دانید چگونه باید احساس تان را ابراز کنید لبخند بزنید. لبخند صمیمیت و دوستانه بودن شما را نشان می دهد و دیگران احساس کنند می توان به شما نزدیک شد حتی اگر زیاد احساس تان را ابراز نکنید.

  • حرکات دست

قدرت دست ها را دست کم نگیرید. یادتان باشد که انسان ها معمولا هنگام بحث و گفتگو با دست هایشان این کار را انجام می دهند. به یاد داشته باشید که رهبران کاریزماتیک چگونه از دست هایشان استفاده می کنند. با دست ها خیلی چیزها را می توان ابراز کرد. عصبانیت، رنجش، عصبی شدنف شگفت زده شدن و… همیشه سعی کنید دست ها آزاد باشند تا بتوانند در هوا به رقص درآیند. مردم هر چه بهتر منظورتان را برسانید بیشتر می توانند شما را درک کنند.

بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *