چند هفته پیش بود که برای نخستین بار کار کردن شرکت مایکروسافت بر روی قابلیتی به نام حالت بازی (Game Mode) برای ویندوز 10، گزارش داده شد. همان‌طور که از نام این حالت مشخص است، ویژگی مذکور، عملکرد رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 را در هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی، بهبود خواهد بخشید. پس از این، مایکروسافت وجود چنین حالتی را تأیید کرد و اطلاعاتی از آن را در اختیارمان قرار داد. اکنون حالت بازی ویندوز 10 در اختیار کاربران برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند این قابلیت را از امروز امتحان نمایند.

این حالت در بیلد بتای 15019 ویندوز 10 برای کاربران برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت ارائه شده است. مایکروسافت عنوان کرده است که هدف از توسعه‌ی این حالت، فراهم آوردن بهترین تجربه‌ی ممکن برای کاربران در هنگام اجرای بازی‌های کامپیوتری است.

همان‌طور که در بالا گفتیم، این قابلیت در حالت بتا به سر می‌برد و مایکروسافت به کاربران هشدار داده است که ممکن است شاهد باگ‌هایی هنگام استفاده از آن باشند. مایکروسافت تأکید کرده است که جدیدترین بیلد ویندوز 10، تعدادی باگ مرتبط با پلتفرم دارد، باگ‌هایی که ارتباطی با ویژگی‌های جدید قرار گرفته در این بیلد ندارند، ویژگی‌هایی که با هدف اجرای بهتر بازی‌های محبوب توسعه پیدا کرده‌اند.

کسانی که عضو برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت هستند، باید حتماً نکات بالا را در نظر داشته باشند. حالت بازی در ویندوز 10، از حداکثر توان سیستم کاربر برای بهینه کردن نرخ فریم بازی، استفاده خواهد کرد. این قابلیت تا یکی دو ماه آینده در قالب آپدیت کریتور ویندوز 10، برای تمام کاربران به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *