خانه ورزش اخبار ورزش حسین طیبی بعد ازکسب مقام سوم جام باشگاه‌های اروپا: بالاترین سطح فوتسال را تجربه کردم

حسین طیبی بعد ازکسب مقام سوم جام باشگاه‌های اروپا: بالاترین سطح فوتسال را تجربه کردم

0

چند روزی بیشتر از جام جهانی فوتسال و درخشش ملی‌پوشان ایرانی در مسابقات ۲۰۱۶ کلمبیا نگذشته بود که خبر رسید حسین طیبی یکی از ملی‌پوشان حاضر در جام جهانی درآستانه قرارداد با یکی از معتبرترین تیم‌های فوتسال اروپا و جهان قرارداد دارد. چند روز بعد به این خبر جامه‌عمل پوشانده شده و پسر تکنیکی فوتسال ایران با عقد قراردادی به تیم «غیرت» قزاقستان پیوست. تیمی که جمعی از بهترین‌های فوتسال دنیا را دراختیار دارد و یکی از مدعیان چند سال اخیر رقابت‌های معتبر اروپایی به شمار می‌رود. طیبی با «غیرت» طی ماه‌های اخیر عملکرد قابل قبولی ازخود به جا گذاشت و قهرمان لیگ و جام حذفی قزاقستان شد. اما قطعا مهم‌ترین اتفاق در دوران حضور طیبی در این تیم، کسب مقام سوم در جام باشگاه‌های اروپا بود که دو شب پیش رقم خورد و طیبی و تیمش با عبور از سد نماینده روسیه مدال برنز را برگردن انداختند. به همین خاطر با ملی‌پوش خوش‌تکنیک و موفق این روزهای فوتسال ایران گفت‌وگو کرده‌ایم. طیبی حضور و موفقیت در فوتسال جام باشگاه‌های اروپا را تجربه‌ای استثنایی می‌داند…

 

۸ ماهی از حضورت در تیم غیرت گذشته است. شرایط در ابتدای کار چگونه بود؟

سه ماه از شروع تمرینات تیم غیرت گذشته بود که من به این تیم پیوستم و از تیم عقب بودم. دوران سختی را در بدو ورودم پشت‌سر گذاشتم و خیلی سخت و فشرده تمرین کردم تا اینکه توانستم خود را با تیم هماهنگ کنم. جا افتادن در تیمی که تمامی بازیکنان و کادرفنی‌اش برزیلی بودند کار بسیار سختی بود اما من تحت هر شرایطی توانستم خود را در تیم جا بیندازم.

 وکارت با قهرمانی در لیگ و جام حذفی و همین‌طور یک تورنمنت شروع شد.

بله، دیگرکاملا با تیم هماهنگ شده بودم و تبدیل به یکی از مهره‌های اصلی تیم شدم. جالب اینجاست که بگویم باشگاه همیشه بعد از هر تورنمنت معتبری، سه نفر از بهترین‌های تیم را انتخاب می‌کند که خوشبختانه در هر سه تورنمنتی که به آن اشاره کردید جزء سه نفر برتر بودم.

برویم سر اصل مطلب. موفقیت در جام باشگاه‌های اروپا قطعا نقطه عطف حضور تو بود. کار برای تیم غیرت در این مسابقات چگونه آغاز شد؟

تیم ما باتوجه به اینکه جزء برترین تیم‌های اروپا به شمار می‌رود اما از حضور در مرحله اول معاف بود و به‌عنوان سرگروه گام به مرحله دوم گذاشتیم. این موضوع شامل حال تیم‌های گازپروم روسیه، اینترمویستار اسپانیا و اسپورتینگ لیسبون پرتغال هم می‌شد که سرگروه سه گروه دیگر شدند. بعد از پشت‌سر گذاشتن مرحله گروهی که دو حریف ناشناس و رئال ریتی یعنی قهرمان ایتالیا حریف‌مان بودند به‌عنوان تیم برتر راهی نیمه‌نهایی شدیم. جالب اینجاست که سه سرگروه دیگر هم به این مرحله صعود کردند. تیم‌هایی که بهترین‌های فوتسال جهان را دراختیار دارند. ما در نیمه‌نهایی مغلوب اینترمویستار شدیم که چهار ملی‌پوش برزیلی، هفت ملی‌پوش اسپانیایی و ریکاردینهوی پرتغالی را دراختیار دارد. متاسفانه در دقایق ابتدایی دچار گرفتگی عضله شدم و ادامه حضور در این دیدار برایم میسر نبود. آن بازی را واگذار کردیم اما در دیدار رده‌بندی توانستیم از سد گازپروم عبور کنیم و به مقام سوم دست پیدا کنیم. خوشبختانه درد این بازی دو گل زدم. فکر می‌کنم توانستم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم. این عنوان واقعا برای من باارزش است چون برای کسب آن خیلی تلاش کرده بودم.

سطح کیفی این مسابقات چگونه بود؟

من به جرات می‌توانم بگویم که بالاترین سطح ممکن در فوتسال حتی بالاتر از جام جهانی را تجربه کردم. واقعا گلچینی از بهترین ستاره‌های فوتسال جهان از کشورهای مختلف همچون برزیل، اسپانیا و آرژانتین بگیرید تا روسیه، پرتغال و ایتالیا در این رقابت‌ها حضور داشتند. واقعا تجربه فوق‌العاده‌ای بود و قابل وصف نیست که در این سطح فنی بالا توانستم حضور داشته باشم.

 انگار کمی هم از بی‌توجهی رسانه‌ها و مدیران فوتسال ایران به این اتفاق دلگیر شده‌ای…؟

نمی‌دانم چه بگویم. انگار موفقیت‌های فوتسال برای مسئولان ما عادی شده است. بعد از مقام سوم درجام جهانی فکر می‌کردیم شرایط فوتسال تغییر کند اما نه‌تنها بهتر نشد که بدتر هم شده است. این هم از موفقیت من درجام باشگاه‌های اروپا. این اتفاق اگر در هر رشته دیگری افتاده بود واقعا بازتاب زیادی را درپی داشت. واقعا فکر نمی‌کنم افتخار کمی را به دست آورده باشم اما خیلی به این افتخار توجهی نشده است درحالی که در قزاقستان واقعا توجه بیش ازاندازه‌ای به مقام سوم غیرت شده است. ما فوتسالی‌ها دیگر پوست‌کلفت شده‌ایم.

آینده تو در غیرت چگونه خواهد بود. پیشنهادی برای تمدید قرارداد  به تو داده‌اند یا ازتیم‌های دیگر هم پیشنهادی داری؟ اصلا تصمیمی برای آینده گرفته‌ای یا نه؟

حدود دوماه پیش باشگاه به من پیشنهاد تمدید قرارداد را مطرح کرد. خدا را شکر هم آنها از من راضی هستند و هم من از شرایطم راضی هستم اما فعلا می‌خواهم کمی استراحت کنم و با آرامش خاطر تصمیم بگیرم. من از چند تیم روسی هم پیشنهاد دارم. به هرحال سه سال در لیگ این کشور بازی کرده‌ام اما فعلا تصمیمی نمی‌گیرم ولی در زمان خودش بهترین تصمیم را خواهم گرفت که به آینده فوتسالم کمک کند.

 

گفت و گو از مرتضی میثاقی

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *