در هفته‌های گذشته استودیوی Monolith شانزده دقیقه گیم‌پلی بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of Warr را منتشر کرد و بازی‌بازان بیش از پیش مشتاق تجربه این بازی شدند. حال در مصاحبه اخیری که با سازندگان Middle-Earth: Shadow of War انجام شده آن‌ها از مکانیزم‌های نقش آفرینی و تنوع ماموریت‌های بازی می‌گویند.

در ادامه نگاهی به مصاحبه انجام شده با کارگردان Middle-Earth: Shadow of War یعنی مایکل دپلاتر (Michael de Plater) می‌اندازیم.

سوال: یکی از انتقادهایی که به بازی Shadow of Mordor شد، عدم تنوع در ماموریت‌های آن بود، آیا در Shadow of War این مشکل حل شده است؟

بله. یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه ما بود، اضافه کردن تنوع به بازی است. وقتی شما به محلی حمله می‌کنید، تنوع بالایی در نحوه حمله خود دارید، یکی دیگر از تنوع‌ها، فضایی است که هر دشمن شما ایجاد می‌کند. ارک‌هایی که مقابل شما هستند هم‌اکنون دارای قدرت‌ها، دیالوگ‌ها، انیمیشن‌های خاص، سلاح‌های خاص و نحوه حمله خاص هستند. هر ارک مقابل شما سبک خاص خود را دارد، آیا با یک assassin می‌جنگید؟ یا با marksman و tank و trickster در نبردید؟ هرکدام نیازمند استراتژی خاص خود هستند.

سپس سلاح‌های آن‌ها هرکدام مختص خودشان است که قابلیت‌های آن‌ها را نیز تعیین می‌کند. اگر با کسی میجنگید که می‌تواند از آتش، سم یا طلسم استفاده کند پس دشمن شما روش خاص خود را برای اجرای آن‌ها روی شما دارد. اینکه شما چطور از سربازان‌ و پیروان‌تان استفاده می‌کنید نیز در تنوع گیم‌پلی بازی تاثیر دارد. آوردن یکی از ارک‌های‌تان که از آتش استفاده می‌کند در مقابل ارکی که از آتش می‌ترسد می‌تواند تاثیر به‌سزایی در نتیجه نبرد شما داشته باشد.

از طرفی دیگر شخصیت بازی‌باز نیز در تنوع بازی نقش دارد. Shadow of War حالا یک بازی نقش آفرینی است پس شخصی‌سازی قدرت‌ها و قابلیت‌هایتان و نحوه انتخاب شما می‌تواند در بازی تنوع ایجاد نماید.

سوال: Mordor دارای داستان‌های به‌یادماندنی بسیاری است اما آوردن آن داستان‌ها به بازی با چنین اندازه‌ای به‌نظر سخت می‌آید. چه تعداد داستان به‌یادماندنی در بازی قرار دارد؟

به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. در بازی Shadow of War شما قرار است تعداد بسیار زیادی ارک را ملاقات کنید. ما تمام سعی خود را کرده‌ایم که تمامی این ارک‌ها داستان‌های به‌یادماندنی داشته باشند. پس از مدتی شما می‌توانید نام ارک‌های پیرو خود را حفظ کنید و طریقه جنگ‌ آن‌ها را نیز به‌یاد بسپارید. ما تمرکز ویژه‌ای برروی این بخش داشته‌ایم و کلید رسیدن و ایجاد کردن چنین داستان‌های به‌یادماندنی این است که ارک‌ها شما را و اعمال‌تان را از یاد نخواهند برد. آن‌ها به اتفاقات داستانی واکنش نشان می‌دهند و با دنیای بازی تعامل ویژه‌ای دارند. برای مثال در گیم‌پلی بازی که به شما نشان دادیم شاهد حمله به قلعه بودیم. برای رسیدن به چنین جایی بازی‌باز باید ساعت‌های بسیاری را صرف بازی و جهان آن کند. حال شما ارکی را در کنار خود دارید که به او اهمیت می‌دهید و همواره کنار شما جنگیده است، در میدان نبرد او آسیب می‌بیند و نیاز به کمک دارد، اینکه شما او را نجات می‌دهید یا نه، به موقع می‌رسید یا دیر، برروی گیم‌پلی بازی تاثیر دارد.

دشمنانی که شما با آن‌ها مواجه می‌شوید، فقط یک غول آخر نیستند که شکستش می‌دهید و تمام، بلکه دشمن شما نیز با جهان تعامل دارد، با او دشمن قسم خورده می‌شوید و تاریخچه‌ای باهم درست میکنید که به اتفاقات جالبی ختم می‌شود.

سوال:درباره داستان بازی چه می‌گویید؟ آیا داستانی بازی در پایان ما را با سوالاتی رها می‌کند یا خود را تمام می‌کند؟ ایده‌هایی که هم‌اکنون در بازی پیاده می‌کنید، ربطی به نسخه قبلی دارد یا ناگهانی ظاهر می‌شوند؟

ما قصد نداریم هیچگونه کم و کسری برای Shadow of War ایجاد کنیم. ما ایده‌های بسیار جاه طلبانه‌ای برای Shadow of Mordor داشتیم که در پایان مجبور شدیم آن‌ها را کنار بگذاریم یا به‌صورت کامل در بازی پیاده نکنیم. در Shadow of War تمامی آن‌ ایده‌های دیوانه‌وار و بزرگ پیاده شده‌اند. جهانی عظیم و پربار درکنار دشمنانی حماسی و ویژگی‌های فوق العاده.

داستانی که در Shadow of War می‌بینید، داستانی کامل است. با یک پایان قوی و کامل.

سوال: Shadow of Mordor بازی تک‌نفره‌ای بود. آیا برای بازی دوم ایده گذاشتن بخش چندنفره یا Co-Op داشتید؟

ما به ایده‌های بسیار گوش فرا دادیم اما Middle-Earth در هسته خود بازی تک نفره‌ای است. هدف ما این بوده که سیستم nemesis را جوری پیاده کنیم که برای هر بازی‌باز تجربه‌ای منحصر به فرد را داشته باشد.

شما می‌توانید دیگر اطلاعات انتشار یافته از بازی را در ادامه با کلیک برروی تیتر خبر مشاهده کنید:

  • استودیوی Monolith از سیستم جدید Nemesis عنوان Shadow Of War می‌گوید
  • توسعه‌دهندگان Shadow Of War از اندازه دنیای بازی و سپاه تالیون می‌گویند
  • شانزده دقیقه گیم‌پلی عنوان Shadow of War منتشر شد
  • اطلاعات تازه‌ای از عنوان Shadow of War منتشر شد

عنوان Middle-earth: Shadow Of War قرار است در تاریخ ۲۲ آگست مصادف با(۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶) برروی پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه شخصی منتشر شود، این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد همچنین Middle-earth: Shadow Of War از دو کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو نیز پشتیبانی می‌کند.

گیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *