در جریان همایش سالانه State of the Industry، اطلاعات بسیار جالبی براساس نظرسنجی صورت گرفته بین بازی‌سازانی از سراسر دنیا بدست آمده است . به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، با ورود دنیای بازی به عصر واقعیت مجازی، عرضه کنسول PS4 Pro و نزدیک بودن عرضه Xbox Scorpio و همچنین انتشار کنسول جدید شرکت نینتندو، سوالی که مطرح می‌شود این است که سازندگان بیش از همه تمایل دارند به کدام سمت و سو بروند؟ در ادامه شما می‌توانید آمارهایی جالب در این رابطه را مشاهده نمایید:

تردید در موفقیت Nintendo Switch 

14 درصد از بازی‌سازان اعتقاد دارند Nintendo Switch بسیار بیشتر از Wii U فروش می‌کند در حالی که 37 درصد از آن‌ها نسبت به این موفقیت اطمینان ندارند. همچنین 19% از بازی‌سازان ایده کنسول Nintendo Switch را جذاب و فوق‌العاده می‌دانند در حالی که 48% از آن‌ها با وجود جذاب بودن این ایده، معتقد هستند که این کنسول موجب تحول نخواهد شد. همچنین 11% از سازندگان نیز معتقد هستند مردم ایده یک کنسول همزمان دستی-خانگی را دوست ندارند و سایرین نیز گفته‌اند فعلا برای قضاوت زود است.

PC کماکان بهترین پلتفرم برای بازی ساختن است

طی یک نظرسنجی ویژه، هر سازنده لیست پلتفرم‌هایی که تمایل دارد بر روی آن‌ها بازی بسازد را اعلام کرده است. نتیجه این نظرسنجی به مانند سال‌های اخیر نشان از برتری کامل پلتفرم PC دارد:

PC: 45%

Smartphone/Tablet: 35%

PS4: 19%

Xbox One: 15%

PS4 Pro و Xbox Scorpio: واکنش سازندگان نسبت به آن‌ها چیست؟

در رابطه با کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت، 41% از بازی‌سازان معتقد هستند که پیشرفت سخت‌افزاری حرکتی درست برای دنیای بازی است. در حالی که 36% از آن‌ها این ایده را خنثی و بدون تاثیر می‌دانند. همچنین 5% از سازندگان این ایده را برای صنعت بازی منفی ارزیابی کرده‌اند و سایرین نیز معتقدند این کنسول‌ها ایده خوبی برای بازی کردن به شکل حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

کدام هدست واقعیت مجازی برای سازندگان محبوب‌تر است؟

در زمینه محبوبیت هدست‌های واقعیت مجازی، برخلاف سال 2015، در سال 2016 این HTC Vive است که بر Oculus Rift  غلبه کرده است:

61% از سازندگان در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت بازی واقعیت مجازی ندارند.

24% از سازندگان مشغول ساخت یک بازی برای HTC Vice هستند.

23% از سازندگان مشغول ساخت یک بازی برای Oculus Rift هستند.

13% از سازندگان مشغول ساخت یک بازی برای PlayStation VR هستند.

پشتیبانی از واقعیت مجازی در قیاس با سال گذشته بسیار بیشتر شده است. در سال قبل 19% از سازندگان قصد پشتیبانی از Oculus Rift را داشتند و تنها 6% از آن‌ها مشغول ساخت بازی برای HTC Vice و PlayStation VR بودند.

همچنین در یک نظرسنجی دیگر پیرامون محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده آمار زیر بدست آمده است:

45% از سازندگان HTC Vice را دوست دارند.

30% از سازندگان Oculus Rift را دوست دارند.

29% از سازندگان PlayStation VR را دوست دارند.

24% از سازندگان Microsoft’s HoloLens را دوست دارند.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *