خانه ورزش اخبار ورزش طلبکاران استقلال دوباره به ای اف سی شکایت بردند

طلبکاران استقلال دوباره به ای اف سی شکایت بردند

0

طلبکاران استقلال دوباره به ای اف سی شکایت بردند

چند تن از بازیکنان سابق استقلال پس از آنکه با وعده باشگاه استقلال مبنی بر پرداخت طلبشان روبرو شدند، منتظر ماندند تا استقلال، طلب آنها را پرداخت کند اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده است.

استقلال که برای گرفتن سهمیه آسیایی، مطابق مدل فدراسیون فوتبال، به طلبکارانش سفته داده بود حالا دوباره با شکایت طلبکارانش روبرو شده است.

مثل اینکه مهلتی که به طلبکاران اعلام شده به پایان رسیده اما آنها هنوز به پولشان نرسیده اند. امروز پاسخ نامه مجید غلام نژاد از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد. او حدود ۸۰۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارد. صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال که چیزی حدود ۱۳۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارد، علیرغم تفاهم با باشگاه و رای کمیته انضباطی و تعهد باشگاه هنوز به پولش نرسیده و امروز درباره اینکه استقلال به او پول نداده است مصاحبه کرده بود.

امیرحسین صادقی و آرش برهانی هم بیش از یک میلیارد تومان از استقلال می خواهند و امیرحسین صادقی هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داده که منتظر است تا استقلال بر اساس رای کمیته انضباطی حق و حقوقش را بدهد و هنوز این اتفاق نیفتاده است. آرش برهانی هم از طلبکارانی است که مثل صادقی منتظر است تا استقلال طلبش را بدهد.

در این میان میلاد فخرالدینی و محمد قاضی هم از کسانی هستند که مطالبات سنگینی دارند اما هنوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت نکرده اند.

در این میان فدراسیون فوتبال هم خواهان پرداخت طلب طلبکاران داخلی استقلال و پرسپولیس هم شده است. آنطور که سازمان لیگ اعلام کرده بود استقلال ۵ میلیارد تومان بدهی داخلی و پرسپولیس سه میلیارد تومان بدهی داخلی دارد اما ظاهرا هر دو باشگاه هنوز نتوانسته اند بدهی شان را بدهند. پرسپولیس تنها سه و نیم میلیارد تومان به دایی بدهی دارد و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال هم تقاضای دوباره باشگاه پرسپولیس مبنی بر تجدیدنظرخواهی را رد کرده است و حکم دایی هم قطعی شده است! برخی خبرها حاکی از آن است که طلبکاران پرسپولیس هم می خواهند به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت ببرند.

 

فرصت سه ماهه به استقلال و پرسپولیس

برخی خبرها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی های هر دو باشگاه، به سرخابی ها سه ماه فرصت داده است. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران، برای کسب سهیمه های امسال تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تلاش بسیاری کرده است اما در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به مالزی و مذاکرات تاج با کمیته های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر دو مدیر قول داده بودند که مشکلات مالی تیم های ایرانی به زودی برطرف شود و پیش از شروع رقابتها، باشگاههای بدهکار، طلبشان را بپردازند. اما این اتفاق فقط در تراکتورسازی افتاد و آنها با ۳۰ طلبکار داخلی تسویه کرده اند و بدهی هفت و نیم میلیاردی خارجی را پرداخت کرده اند.

 

راه حل وزارت ورزش

با توجه به اینکه دولت به صورت مستقیم و طبق قانون نمی تواند به باشگاهها کمک کند، تمهیداتی ایجادا شده که وزارت ارتباطات از افزایش درآمد اپراتورهای تلفن همراهی که اسپانسر هر دو تیم هستند، به هر دو باشگاه کمک کنند. بر اساس آخرین خبرها سهم باشگاهها از محل پیامک ها افزایش پیدا کرده و قراردادهای جدیدی بسته شده است. پیش از این روی پیراهن پرسپولیس ۱۲ میلیارد، استقلال ۱۰ میلیارد و تراکتورسازی ۶ میلیارد تومان قرارداد بسته شده بود اما مثل اینکه در قرارداد جدید پرسپولیس حدود ۵۵ میلیارد تومان با اسپانسر قرار داد بسته است که می تواند بسیاری از مشکلات مالی این تیم را حل کند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *