خانه ورزش اخبار ورزش لسترسیتی ۲-۰ سویا؛ شروع یک رویاپردازی دیگر این بار با شکسپیر

لسترسیتی ۲-۰ سویا؛ شروع یک رویاپردازی دیگر این بار با شکسپیر

0

لسترسیتی در ادامه روند خوب خود بعد از جدایی رانیری، مقابل سویا هم پیروز شد تا برای اولین بار در تاریخ، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. شکسپیر در سومین حضورش روی نیمکت لستر، سومین برد خودش را کسب کرد.

در یکی از دو بازی سه شنبه شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لسترسیتی در ورزشگاه خانگی خود با قضاوت دنیل اورساتو میزبان سویا بود. دو تیم با این ترکیب به زمین رفتند:

لسترسیتی

اشمایکل، سیمپسون، هوت، مورگان، فوکس، آلبرایتون، اندیدی، درینکواتر، محرز، جیمی واردی، اوکازاکی

نیمکت: زیلر، کیلول، آمارتی، کینگ، گری، سلیمانی، اولوا

سویا

ریکو، مرکادو، پارخا، رمی، سارابیا، ایبورا، انزونزی، اسکودرو، ویتولو، نصری، بن یدر

نیمکت: سوریا، فریرا، کرانویته، کورا، یووتیچ، واسکز، لنگلت

دو تیم در شرایطی پای به زمین گذاشتند که در بازی رفت، سویا در حالی ۲-۱ مقابل لستر پیروز شد که یاران سمپائولی فرصت های زیادی را در آن مسابقه از دست دادند. آن مسابقه آخرین بازی رانیری روی نیمکت روباه ها بود و پس از آن بازی، شکسپیر جانشین وی شد و در دو بازی قبلی نتایج خوبی را همراه لستر کسب کرده بود.

لسترسیتی که در دو بازی قبلی خود در لیگ جزیره، روحیه متفاوتی را به نمایش گذاشته بود، در این بازی هم شروع خوبی داشت و انگیزه خود را برای صعود از ابتدای بازی نشان داد. البته تا دقیقه ۲۵ از نظر خلق موقعیت دو تیم تقریباً پایاپای بودند و اگرچه لستر میل بیشتری نسبت به میهمان خود برای پیشروی به سمت دروازه داشت ولی سویا هم به موقعیت های خوبی رسید. ضربه نصری به خوبی توسط اشمایکل مهار شد و شوت بن یدر هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اما لستر که روی ارسال از جناحین و پرتاب های بلند، حساب ویژه ای باز کرده بود با همین ترفند موفق شد به گلی ارزشمند برسد.

دقیقه ۲۷: سانتر محرز از جناح چپ با حضور موثر مورگان درون محوطه همراه شد، اگرچه توپ تقریباً به طور اتفاقی به پای او برخورد کرد ولی همین ضربه هم برای باز شدن دروازه حریف کافی بود تا لستر با این گل مهم، از حریف پیش بیفتد.

در ادامه اگرچه هر دو تیم در نیمه اول به موقعیت های جسته و گریخته ای رسیدند ولی بازی در پایان نیمه نخست با پیروزی ۱-۰ لستر به پایان رسید. بردی که برای صعود تیم انگلیسی به دور بعد کافی بود.

با شروع نیمه دوم، سویا که نمی خواست به راحتی فرصت حضور در مرحله بعد را از دست بدهد، بیشتر به سمت دروازه حریف حمله ور شد و در دقیقه ۵۳ شوت دیدنی اسکودرو می توانست بازی را به تساوی بکشاند، اما این ضربه که از فاصله ۳۰ یاردی نواخته شد، به تیر افقی دروازه خورد. اما در حالی که ممکن بود سویا به گل تساوی برسد، در عین غافلگیری یک دقیقه بعد از این موقعیت خوب، لستر به گل دوم خود دست یافت.

دقیقه ۵۴: حرکت از سمت راست با سانتر محرز همراه شد، رمی توپ را دور کرد، اما دفع او مناسب نبود و توپ در موقعیتی خوب به آلبرایتون رسید، ضربه دقیق این بازیکن به گوشه دروازه رفت تا بازی ۲-۰ شود.

بعد از این گل، لستر کاملاً عقب کشید و سعی کرد از گل های زده، محافظت کند. سویا هم سراسر شکل هجومی گرفت و سعی در جبران گل های خورده را داشت، اما در دو صحنه اشمایکل واکنش های خوبی نشان داد و حریف را ناکام گذاشت.

در حالی که سویا لحظه به لحظه عرصه را به حریف تنگ تر می کرد، یک اتفاق مانع بلندی را مقابل تیم سمپائولی قرار داد. دقیقه ۷۴، سمیر نصری و واردی درگیر شدند که با بزرگنماییِ واردی، داور کارت زرد دوم را به نصری نشان داد و این بازیکن اخراج شد.

اگرچه با اخراج نصری، کار برای سویا ده نفره سخت تر شد، اما میل این تیم برای بازگشت به بازی همچنان وجود داشت و سویا در دقیقه ۷۹ صاحب ضربه پنالتی شد. خطای اشمایکل روی ویتولو، میهمان را به یک فرصت عالی رساند. انزونزی در دقیقه ۸۰ پشت توپ قرار گرفت و ضربه زمینی او، با واکنش خوب اشمایکل همراه شد تا بازی ۲-۰ بماند. دو دقیقه بعد سمپائولی به دلیل اعتراض هایش در کنار زمین، اخراج شد.

در ادامه بازی، لسترسیتی روی ضدحملات فرصت گل بعدی را داشت که واردی در زدن ضربه آخر بی دقت عمل کرد. سویا هم که جلو کشیده بود نتوانست از فرصت هایش بهره لازم را ببرد تا در نهایت بازنده مسابقه شود.

به این ترتیب لسترسیتی با کسب پیروزی ۳-۲ در مجموع دو بازی رفت و برگشت، برای اولین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. باید دید شگفتی فصل قبل آن ها در لیگ برتر، می تواند این فصل در لیگ قهرمانان اروپا تکرار شود؟

 

 

دانلود خلاصه بازی لسترسیتی ۲-۰ سویا

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *