خانه ورزش اخبار ورزش لیون ۳ – ۱ آژاکس؛ صعود دشوار بازیکنان جوان آژاکس

لیون ۳ – ۱ آژاکس؛ صعود دشوار بازیکنان جوان آژاکس

0

آژاکس در دیدار رفت با حساب ۴-۱ مقابل لیون به برتری رسید تا شرایط خوبی در دیدار برگشت داشته باشد، لیون برای صعود به فینال احتیاج به پیروزی با حداقل تفاضل ۳ گل داشت.

مطابق انتظار لیون این دیدار را با برتری آغاز کرد اما رفته رفته آژاکس موفق شد نبض کار را در دست بگیرد و صاحب موقعیت های خوبی بشود که موفق نشد از این موقعیت ها سودی ببرد. این تیم این فرصت را داشت تا روی حرکت یونس در دقیقه ۱۵ به گل برسد اما در نهایت در دقیقه ۲۷ به گل رسید.

دقیقه ۲۷: پاس کات بک یونس برای دالبرگ با ضربه چیپ او همراه شد تا آژاکس به زیبایی هر چه تمام تر گل نخست این دیدار را به ثمر برساند.

لیون که نمی خواست بازی را با شکست به  پایان ببرد دست به حملاتی زد و موفق شد به نتیجه برسد.

دقیقه ۴۵: لاکازت در محوطه جریمه توسط دیلایت سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند. این بازیکن پشت ضربه پنالتی ایستاد و بر خلاف جهت حرکت دروازه بان آژاکس گل تساوی را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۵+۱: ارسال کوتاه فکیر با ضربه لاکازت در روی تیر دوم همراه شد تا این بازیکن برای بار دوم دروازه آژاکس را باز کند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار در حالی به پایان رسید که تیم هلندی موقعیت های خوبی داشت و موفق به گلزنی هم شد اما در دقایق پایانی قافیه را به حریف باخت.

لیون برای اینکه بتواند به فینال رقابت ها صعود کند دست به حملاتی زد اما این حملات با دفاع قدرتمند آژاکس خنثی شد. این تیم موقعیتی استثنایی را توسط فکیر از دست داد تا همچنان در پی گلزنی و حداقل به تساوی کشاندن نتیجه دو دیدار باشد. لیون همچنین روی سانتر چیپ و تماشایی فکیر برای لاکازت موقعیتی دیگر به دست آورد اما ضربه سر تماشایی لاکازت با عکس العمل تماشایی اونانا همراه شد.

دقیقه ۸۰: ارسال کلاسن برای دن دبیک با ضربه این بازیکن همراه شد، این ضربه می رفت تا به گل دوم آژاکس تبدیل شود اما با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۸۱: ارسال ریباس با ضربه سر قزال همراه شد تا این ضربه پس از برخورد با ویرگور تغییر جهت داده و از بین پاهای اونانا عبور کرده و به گل سوم لیون تبدیل شود.

در ادامه آژاکس با اخراج ویرگور مجبور شد با ۱۰ بازیکن به بازی ادامه دهد و لیون بر دامنه حملات خود افزود تا بتواند با به تساوی کشاندن بازی در دو دیدار رفت و برگشت بازی را به وقت های اضافه بکشاند. این تیم توسط کورنت می توانست به گل چهارم خود دست یابد اما ضربه این بازیکن در کنار دروازه به بیرون رفت تا خطری بزرگ از سر آژاکس بگذرد. در ادامه این بازیکن موقعیت استثنایی دیگری را از دست داد تا در نهایت این دیدار در حالی به پایان برسد که لیون شانس خوبی برای بازگشت به مسابقات داشت اما در نهایت این بازیکنان جوان و آینده دار آژاکس بودند که موفق شدند راهی فینال این رقابت ها شوند.

برنامه نود 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *