خانه ورزش اخبار ورزش لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷/ قهرمانی فرانسه با پیروزی برابر میزبان

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷/ قهرمانی فرانسه با پیروزی برابر میزبان

0

رقابت های لیگ جهانی والیبال با برگزاری دو دیدار رده بندی و فینال به پایان رسید و فرانسه موفق شد در یک بازی فشرده با غلبه بر برزیل میزبان، قهرمانی این دوره از رقابتها را جشن بگیرد.

در دیدار رده بندی لیگ جهانی والیبال تیم های کانادا و آمریکا به مصاف هم رفتند که در پایان کانادا با نتیجه ۳ بر یک آمریکا را مغلوب کرد و عنوان سومی این رقابتها را به دست آورد. در این دیدار در حالیکه آمریکا ست نخست را ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیده بود، در سه ست بعدی با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را به کانادا واگذار کرد. این نخستین مدال تیم کانادا در رقابت های لیگ جهانی است. کانادا پیش از این فقط در سال ۲۰۰۳ توانسته بود به دور پایانی راه یابد.

اما در دیدار فینال، برزیل که از حمایت پرشور هوادارانش برخوردار بود، به مصاف فرانسه رفت و در یک بازی نزدیک و فشرده، نتیجه را به حریف واگذار کرد. ست اول این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل پایان یافت، اما فرانسه نتیجه دو ست بعدی را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۳ به سود خود رقم زد. برزیل در ست چهارم ۲۵ بر ۱۹ به برتری رسید تا برنده این دیدار و قهرمان این دوره در ست پنجم مشخص شود. در ست پنجم در حالیکه برزیل با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ از فرانسه پیش بود، سه امتیاز متوالی را به حریف واگذار کرد تا در آستانه شکست در این دیدار قرار بگیرد. در نهایت، فرانسه با پیروزی ۱۵ بر ۱۳ در ست پنجم موفق شد نتیجه این دیدار را به سود خود رقم بزند و به عنوان قهرمانی لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۷ دست یابد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *