همانطور که در جریان هستید، پلی استیشن 4 پرو شرکت سونی یک سال زودتر از کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت که ایکس باکس اسکورپیو نام دارد، عرضه شده است.

عرضه یک سال زودتر یک کنسول به این معنی است که تکنولوژی‌های به کار رفته و قدرت کلی آن به علت قیمت بالای قطعات، تقریبا یک سال عقب هستند. این مورد یک نکته مثبت هم دارد بدین صورت که قیمت قطعات در طول این یک سال کاهش پیدا کرده‌اند و شرکت سونی می‌تواند در E3 امسال قیمت نهایی پلی استیشن 4 پرو را بدون ضرر دیدن، کاهش دهد.

جالب است بدانید که کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت در مراسم  E3 امسال، زودتر از کنفرانس خبری سونی برگزار خواهد شد. بدون شک مایکروسافت از ایکس باکس اسکورپیو به شکل کامل رونمایی کرده و قیمت آن را نیز اعلام خواهد کرد. بنابراین، سونی به راحتی می‌تواند با تعیین شدن قیمت نهایی اسکورپیو، قیمت کنسول میان نسلی خود را کاهش دهد. آقای «مایکل پچر» (Michael Pachter)، تحلیلگر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، معتقد است که در مراسم E3 امسال دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد.

مایکل پچر با صراحت اعلام کرد که اگر شرکت مایکروسافت در مراسم E3 امسال ایکس باکس اسکورپیو را 399 دلار (هم قیمت پرو) قیمت گذاری کند، شرکت سونی مجبور است تا برای رقابت با آن قیمت کلی کنسول میان نسلی خود را کاهش دهد، اما اگر اسکورپیو گران‌تر از آن مقدار قیمت داشته باشد، بنابراین سونی دلیلی ندارد تا قیمت کنسول خود را تغییر دهد.

شواهد موجود حاکی از آن هستند که کاهش قیمت کنسول‌های سونی در E3 امسال اجتناب ناپذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *