همانطور که در جریان هستید، شرکت مایکروسافت در کنفرانس خبری E3 2017 خود به صورت کامل از کنسول ایکس باکس وان ایکس و قیمت آن رونمایی کرد. اکنون «مایکل پچر» (Michael Pachter)، تحلیلگر معروف صنعت باز‌ی‌های ویدویی، در رابطه با قیمت این کنسول میان نسلی لب به سخن گشوده است.

شرکت مایکروسافت در کنفرانس خود تاریخ انتشار ایکس باکس وان ایکس را 7 نوامبر (16 آبان) امسال و قیمت آن را 499 دلار (که برای بسیاری از بازیکنان قیمت بسیار بالایی به شمار می‌رود) اعلام کرد. اکنون که کنفرانس مایکروسافت به اتمام رسیده است، اکثر بازیکنان و تحلیلگران به جای خود کنسول، مشغول بحث و گفت و گو در مورد قیمت آن کنسول‌ هستند.

ایکس باکس وان ایکس

مایکل پچر اعتقاد دارد که قیمت ایکس باکس وان ایکس برای این کنسول میان نسلی مشکل ایجاد خواهد کرد چرا که بازیکنان می‌توانند با 500 دلار کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اس (هر کدام 250 دلار) را با هم خریداری کنند. بنابراین، قشر گسترده مردم و بازیکنان اصلا این کنسول میان نسلی را در لیست خرید خود قرار نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند تا برای لذت بردن از بازی‌های نسل هشتم یکی از کنسول‌های پلی استیش 4 اسلیم یا ایکس باکس وان اس را که نصف ایکس باکس وان ایکس قیمت دارند، تهیه کنند.

مایکل پچر در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که 499 دلار برای کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت با قدرت سخت افزاری که دارد قیمت چندان غیر منصفانه‌ای نیست، اما بدون شک برای اکثر مردم قیمت بالایی به شمار می‌رود و نباید انتظار داشت تا از لحاظ فروش به موفقیت چندانی برسد. اکنون بازار دست کنسول‌های ارزان‌تر سونی، نینتندو و حتی خود مایکروسافت است.

در نهایت آقای پچر اعلام کرد که بدون شک کنسول‌های شرکت نینتندو و سونی به موفقیت‌شان در بازار ادامه خواهند داد، اما مسئله برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت کمی پیچیده‌تر می‌شود. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و استقبال بازیکنان از این کنسول گران قیمت چگونه خواهد بود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *