مایکروسافت به دنبال آن است که در اواخر سال 2017 کنسول جدید خود که فعلا با نام Xbox Scorpio شناخته می‌شود را روانه بازار کند. پشتیبانی از رزولوشن 4K و قدرتمندترین کنسول تاریخ واژگانی هستند که در مورد اسکورپیو زیاده شنیده‌ایم اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در شرایط کنونی بازار، آیا یک کنسول قدرتمند و حرفه‌ای که احتمالا قیمت بالایی خواهد داشت، می‌تواند نظر مردم را جلب کند؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، بتازگی آقای مایکل پکتر به بررسی بحثِ قدرت اسکورپیو و شرایط کنونی بازار گیم برای پذیرش این کنسول پرداخته است. ایشان در ابتدا گفت:

“این حقیقت که برای انجام کارهای بزرگ نیاز به قدرت سخت‌افزاری بالاتری است را قبول دارم اما از نظر من قدرت به تنهایی دیگر مهم نیست. شما همین الان را اگر ببینید ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بتوانیم گرافیکی نزدیک به کیفیت فیلم‌های سینمایی را ببینیم. بازی‌هایی مثل Uncharted 4، The Last of Us و Horizon: Zero Dawn شاید از لحاظ رنگ بندی اغراق‌آمیز و کمی کارتونی باشند اما جلوه‌ی عالی از یک بازی را نمایش می‌دهند؛ بنابراین من فکر نمی‌کنم در این مقطع قدرتِ بیشتر خیلی مهم باشد. ما در این مقطع بازی‌ها را بصورت 1080P با ارائه دو میلیون پیکسل می‌بینیم و می‌توانیم به سمت 4K و هشت میلیون پیکسل هم برویم، یعنی شش میلیون پیکسل بیشتر؛ بله اگر شما روی یک نمایشگر 100 اینچی بازی کنید می‌توانید این تفاوت را بخوبی احساس کنید و از آن لذت ببرید اما اکنون اکثریت ما بر روی نمایشگرهایی بین 32 تا 55 اینچ بازی می‌کنیم”


آقای پکتر در این رابطه ادامه داد:

“اسکورپیو می‌خواهد کیفیت 4K را ارائه دهد اما 4K دقیقا چیست؟ چهار برابر میزان پیکسل بیشتر در قیاس با رزولوشن 1080P! بله برای دستیابی به آن قدرت پردازشی بسیاری نیاز است اما مسئله مهمی نیست. از طرفی PS4 Pro هم که HDR دارد، چیزی که آرزو می‌کنم می‌دانستم معنایش بطور دقیق چیست! من مطمئنم که نمایشگرهای 1080P با قابلیت پشتیبانی از HDR در بازار هستند، اما تلویزیون خانگی 2 ساله من این قابلیت را ندارد. نتیجه این می‌شود که نمی‌توان فرق بازی‌های Pro با نسخه‌های عادی PS4 را از لحاظ گرافیک متوجه شد! اما احتمالا من به عنوان دارنده PS4 Pro به آن اهمیت نمی‌دهم زیرا که از نظر زمانی برای آینده تامین می‌باشم. من در نهایت یک تلویزیون جدید خواهم گرفت و اینگونه دیگر کنسول های نسل های بعدی، این واقعه را برای من تکرار نخواهند کرد ( اشاره به خرید تلویزیون دوباره). پس بله، PS4 Pro نسبت به PS4 قوی‌تر است، شاید نتوانیم هیچ تفاوتی بین آن و بازی‌های PS4 ببینیم اما بعد از این همه پولی که خرج شده چه کسی به این اهمیت می‌دهد؟ هیچکس!

ما قطعا در عصری هستیم که در آن شما قادر به دیدن و بیان اختلافات نخواهید بود و هر روز نیز اختلافات کمتر از قبل می‌شود. پس در نهایت، آره این عالی است که چنین اتفاقات و تحولاتی روی دهد، اما دیگر اهمیت ندارند!”

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *