خانه ورزش اخبار ورزش مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا: افزایش تیم های جام جهانی نشان دهنده رشد فوتبال در جهان است

مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا: افزایش تیم های جام جهانی نشان دهنده رشد فوتبال در جهان است

0

مدیر اجرائی فدراسیون فوتبال استرالیا هم از توسعه جام جهانی و افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی استقبال کرد.

به گزارش وب سایت نود، دیوید گالوپ که از مقامات ارشد اجرایی در فدراسیون فوتبال استرالیاست، عقیده دارد که طرح فیفا برای افزایش تیم های شرکت کننده در جام جهانی باعث رشد و توسعه فوتبال به ویژه در آسیا خواهد شد.

شورای فیفا در نشست روز سه شنبه خود در زوریخ سوئیس، جهت تأیید توسعه جام جهانی اقدام به رأی گیری از اعضای این شورا کرد که در نهایت طرح افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی از ۳۲ به ۴۸ تیم تصویب شد. در طرح جدید ۴۸ تیم صعود کننده به مرحله نهایی، در ۱۶ گروه سه تیمی قرعه کشی شده و از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی رقابتها صعود خواهند کرد. بسیاری از کشورهای عضو به ویژه کشورهای اروپایی از این طرح اینفانتینو انتقاد می کردند، اما سرانجام رئیس فیفا تصمیم خود برای تغییر در شیوه برگزاری جام جهانی و افزایش تعداد تیم های شرکت کننده را عملی ساخت. یکی از موافقان طرح جدید جام جهانی، دیوید گالوپ مدیر ارشد اجرائی در فدراسیون فوتبال استرالیا است که روز چهارشنبه در اظهار نظری گفت:

استرالیا عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) می باشد و در این قاره رشد قابل توجهی در فوتبال وجود داشته و سرمایه گذاری هنگفتی هم در این ورزش صورت می گیرد. انتظار ما اینست که این روند طی سال های آینده ادامه پیدا کند.

گالوپ در مورد سطح فوتبال آسیا هم توضیح داد:

از آنجائیکه کیفیت فوتبال آسیا در حال پیشرفت است، بنابراین باید پذیرفت که کشورهای عضو AFC شایستگی آن را دارند که با تعداد نمایندگان بیشتری در جام جهانی شرکت کنند. البته ما همچنان تمرکز خود را روی کسب مجوز حضور در جام جهانی روسیه معطوف خواهیم کرد و امیدواریم مردم و هواداران در ادامه رقابت های مرحله انتخابی از تیم ملی استرالیا حمایت کنند.

استرالیا به عنوان قهرمان جام ملت های آسیا، در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه دوم منطقه آسیا، پس از تیم های عربستان سعودی و ژاپن در رده سوم گروه قرار دارد.

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *