سریال Westworld (وست ورد) بار دیگر بازخواهد گشت اما نه به این زودی ها، احتمالا فصل ۲ سریال تا سال ۲۰۱۸ پخش نشود. تصمیم گرفتیم که هر آنچه که تا الان در مورد فصل جدید می دانیم را جمع کنیم از بازیگران گرفته تا تئوری های ارائه شده، با ما همراه باشید تا به عمق فصل دوم سریال Westworld (وست ورد) برویم. در ضمنا این صفحه با جدیدترین خبرها در مورد سریال آپدیت می شود.

آخرین بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

توجه: در ابتدا این را بیان کنم که این متن ممکن است که داستان فصل اول سریال را برای کسانی که آن را مشاهده نکرده اند، فاش کند، لذا اگر هنوز فصل ۱ سریال را ندیده اید از خواندن ادامه ی مطلب خودداری کنید.

طرفداران گاوچران های مصنوعی می توانند شادی کنند چون شبکه ی HBO تایید کرده است که ما بار دیگر در سال ۲۰۱۷ یا به احتمال بیشتر ۲۰۱۸ به پارک وست ورد باز خواهیم گشت. زمانی که مدیر برنامه ریزی شبکه، کیسی بلویز بیانه ای از بازگشت سریال وست ورد را منتشر کرد، خبر بازگشت سریال به صورت رسمی تایید شد.

به نظر باید این خبر یک تسکین برای شبکه باشد، چون روز های اژدها ها و آتش سوزی همانطور که به دو فصل پایانی سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) نزدیک می شویم، کم کم به پایان خود می رسند و شبکه باید جایگزینی برای آن داشته باشد. علاوه بر این، سریال Vinyl به یک بدنامی برای شبکه بدل شد و بعد از آن تغییراتی در پشت صحنه انجام شد که شامل بالا آمدن کیسی بلویز می باشد. بلویز در مورد موضوع سریال وست ورد بیان می کند:

“این فوق العاده است که یک گستردگی فرهنگی داشته باشیم و این یک نعمت عالی و بزرگ می باشد.”

فصل دوم سریال Westworld (وست ورد)

بازیگران فصل ۲

پیش بینی می شود که یکی از شخصیت های اصلی سریال یعنی مرد سیاه پوش بیش از رابرت فورد در پارک دوام خواهد آورد. در واقع، اد هریس بیان کرده است که یک بازنگری در مورد سریال در دستور کار قرار دارد. اد هریس در مورد ساخت فصل ۲۲ سریال بیان کرده بود:

“من با جوناه نولان که به همراه همسرش لیزا جوی خالق این چیزها می باشند، صحبت کردم، درست است، آنها در حال کار بر روی فصل دوم هستند و امیدوارم که من نیز در آن شرکت داشته باشم.”

با این تعهد اد هریس به سریال و جذب مخاطب به کاراکترش جای تعجب وجود دارد و به نظر خیلی از طرفدارها خواستار دیدن او در فصل دوم می باشند، پس احتمالا باید اد هریس بار دیگر در پارک ظاهر شود…اما ممکن است دیدن او فقط محدود به فلش بک و خط زمانی گذشته باشد.

تاریخ پخش فصل ۲

بدیهی است که شبکه قصد دارد سریال را به عنوان یک سریال پاییزی حفظ کند. با این حال، سوال این است که کدام پاییز مد نظر خواهد بود. قبلا به نظر می رسید که فصل دوم سریال در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۱۳۹۶) شروع شود اما حال معلوم شده است که تاریخ پخش خیلی دیرتر از این خواهد بود. در همین راستا مدیر برنامه ریزی شبکه، کیسی بلویز گفته بود که انتظار بازگشت سریال تا ۲۰۱۸ را ندارد. او بیان کرده است:

“گمانه زنی من زمانی در سال ۲۰۱۸ می باشد، و این به این دلیل است که چقدر این جهان بزرگ است و چه چیزی قرار است فیلمبرداری شود. پس من انتظار یک تاریخ دقیق را ندارم، آنها قصد دارند که فیلمنامه را بنویسند و آن را ترسیم کنند، با این حال حدس من زمانی در ۲۰۱۸ خواهد بود.”

اگر ما مجاز باشیم که پیکربندی قبلی خود را دوباره بررسی کنیم، ما حدس می زنیم که فصل جدید در حدود هفته ی اول اکتبر پخش خواهد شد، همانند فصل اول، پس در این مورد باید گفت که سریال در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ (۷ اکتبر ۲۰۱۷) شروع خواهد شد. به نظر معقولانه می آید، چون اگر سریال در ۲۰۱۷ پخش نشود، پس نباید انتظار داشت که در تابستان ۲۰۱۸ پخش شود، چون با سریال محبوب Game of Thrones (بازی تاج و تخت) تداخل دارد و شبکه این را نمی خواهد، پس تنها زمان باقی مانده پاییز ۲۰۱۸ می باشد.

فصل دوم سریال Westworld (وست ورد)

جزییات داستان فصل ۲

خبر تایید فصل دوم به طور کاملا اتفاقی بوده است، این خبر زمانی که سازندگان، جوناه نولان و لیزا جوی می خواستند در مورد جزییات نحوه ی کار میزبان ها و منبع انرژی آنها سخن بگوید به اشتباهی بیان شد. نولان بیان کرد:

“ساختار و منبع انرژی آنها چیزی است که قرار است در فصل دوم به آن ورود کنیم. بنابراین ما قصد داریم که آنها را محرمانه نگه داریم. آنها بیشتر به موجود زنده نزدیک هستند تا یک ماشین، اما آنها از مرگ مغزی همانند ما رنج نمی برند.

تا حد زیادی آنها از انسان غیرقابل تشخیص هستند، اما مغز آنها به اکسیژن نیاز ندارد، که احتمالات و امکان های جالبی را باز می کند. مغز آنها همانند ما شکننده و ضعیف نیست. از طرفی، ادراک آنها قابل کنترل و انعطاف پذیر است، اما در سطح ساختاری، آنها همانند من و شما کشته نمی شوند. یک میزبان بودن مزایا و معایبی دارد. در فصل دوم، همانند خود میزبان ها، ما سعی خواهیم داشت تا با کاوش بیشتر بفهمیم که آنها چی هستند.”

در جایی دیگر نولان سخن های دیگری در این مورد نیز بیان کرده است، او گفته است:

“تعداد انگشت شماری از مسائل بودند که در فصل اول نتوانستیم به آنها برسیم و در فصل دوم ما به تفکیک به آنها خواهیم پرداخت. این یکی از خوبی های سریال می باشد.”

تئوری های فصل ۲

البته هر کس نظر و ایده ی خودش را دارد، اما در این بخش ما به پیش بینی و انتظارات از فصل دوم سریال وست ورد می پردازیم و تئوری هایی را برای فصل دوم بررسی می کنیم.

اگر سریال وست ورد یک سریال باشد که به بازگویی طولانی، سست و پیچیده ی روایت اصلی ۱۹۷۳ (یا رمان پارک ژوراسیک) می پردازد، پس به نظر این کار در فصل اول انجام شده است. با توجه به اینکه وست ورد سریالی فراتر از این ها می باشد، پس فصل دوم  باید قدم دوم باشد و به طور فوری به پیامدهای تصرف ربات ها بر پارک بپردازد.

در این زمینه، به راحتی می توان تصور کرد که سریال به سرعت درگیر جنگی بین میزبان ها و مهمان ها می شود. فورد قبل از مرگش این درگیری را فراخواند و ارتشی از ربات های از رده خارج شده، زنده شدن و به سمت مهمان هایی که در حال جشن گرفتن بودن هجوم بردند، قبل از آن نیز مهمان ها از گلوله ای که دلورس شلیک کرد، ترسیدند و گریختند، که ممکن است آنها را به سوی مرگ سوق دهد.

تصور این سخت نخواهد بود که سریال تمام ۱۰ قسمت فصل دوم را صرف وضعیت یک هفته ی بازمانده ها بکند، چون در فصل اول تعطیلات دو هفته ای لوگان و ویلیام تقریبا ۹ قسمت طول کشید. به هر حال، هنوز نولان و جوی در حال کار بر روی داستان فصل دوم می باشند پس به این زودی ها نباید انتظار داشت که جواب سوالات باقی مانده داده شود.

بیاتومگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *