همانطوری که می‌دانید کارخانه تسلا به داشتن خودروهای تمام برقی در سراسر دنیا شناخته شده است. در سال گذشته میلادی این کارخانه آمریکایی نتوانست به موقع خودروهای سفارش داده شده یا پیش‌خرید شده را به موقع تحویل بدهد ولی امسال با گذشت از اولین فصل سال جاری میلادی این کارخانه نه تنها توانسته خودروهایش را به موقع بسازد و تحویل بدهد، بلکه توانسته بیش از حد مورد نیاز هم خودرو تولید کند. در حال حاضر دو خودروی تسلا مدل S و مدل X در سراسر جهان به فروش می‌روند.

مسئولان کمپانی تسلا اعلام کرده‌اند که در سه ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که از این مقدار مشخص شده ۱۳۴۵۰ دستگاه متعلق به تسلا مدل S و ۱۱۵۵۰ دستگاه متعلق به تسلا مدل X هستند ولی این کارخانه دقیقا در این بازه زمانی ۲۵۴۱۸ دستگاه خودرو تسلا ساخته که در نوعی رکورد جدید تولید برای این کمپانی به شمار می‌آید.tesla-model-s-assembly-heading-to-paint-3

کمپانی تسلا در وب‌سایت خود درباره این موفقیت این چنین نوشته است:

تولید این مقدار دستگاه خودرو در این بازه زمانی سه ماهه رکوردی جدید برای ما محسوب می‌شود و نسبت به همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۶۹ درصد تولید ما رشد داشته است. البته باید ذکر کنیم که ما بسیار محتاط هستیم زیرا تا موقعی که این خودروها به دست مشتریان نرسد و کارهای اداری و فرم‌های مربوطه تحویل پر نگردد کار ما هم هنوز تمام نشده است.

البته لازم به ذکر است که پیگیری تحویل خودروها در ایالات متحده صورت می‌گیرد و این سه ماهه گذشته با وجود این که کمپانی تسلا توانسته دو مدل S و مدل X را تولید کند ولی چندین روز از مراحل آماده سازی تولید خودروهای تسلا مدل 3 را اوایل فوریه سال جاری میلادی از دست داده که مسئولان این کارخانه امیدوار هستند که به موقع بتوانند این خودروها را هم تولید کنند و تحویل بدهند. یکی از کارهای جدید این کمپانی اعلام کردن تعداد دستگاه‌ خودروهای تحویل داده شده به مشتریان در سه ماهه گذشته است که قبلا این امر در کارخانه تسلا مرسوم نبود. در این اعلامیه جدید آمده که در فصل اول سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴۶۵۰ دستگاه خودرو در راه‌های ترانزیتی برای انتقال خودروها به مشتریان بودند که این رقم را نیز تسلا جزو تعداد خودروهای تحویل داده شده در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در نظر خواهد گرفت.tesla-fremont-factory-assembly-2-750x423-750x423

البته این کارخانه هر ساله تخمینی از تعداد دستگاه‌ خودروهای تولیدی و به فروش رفته را نیز اعلام می‌کند. با این وجود هنوز کمپانی تسلا خبری درباره تعداد دستگاه خودروهای تولید شده تسلا مدل 3 را نداده است ولی طبق صحبت‌های ایلان ماسک این خودرو در مرداد ماه امسال وارد بازار جهانی می‌شود. به علاوه این کمپانی تخمین زده در نیمه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۴۷ الی ۵۰ هزار دستگاه خودروی تسلا مدل S و مدل X را تحویل بدهد که این رقم نسبت تعداد خودروهای تحویل داده شده در سال پیش در همین بازه زمانی حدود ۶۱ الی ۷۱ درصد رشد خواهد داشت. شما چه نظری درباره محصولات کارخانه تسلا دارید؟ آیا می‌توان انتظار دیدن این خودروها در کشورمان را در آینده نزدیک داشت؟

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *