خانه ورزش اخبار ورزش به نام پرسپولیس، به کام طارمی/ لغو جریمه به نفع چه کسی بود؟

به نام پرسپولیس، به کام طارمی/ لغو جریمه به نفع چه کسی بود؟

0

به نام پرسپولیس، به کام طارمی/ لغو جریمه به نفع چه کسی بود؟

در حالی که هواداران پرسپولیس بهترین خبر از مذاکرات با باشگاه ترکیه‌ای را گرفتن تخفیف در پرداخت جریمه می‌دانستند با کوتاه آمدن ریزه اسپور این مبلغ به صورت کامل بخشیده شد تا خیال آنها حسابی راحت شود. در این میان اما خوشحال‌تر از مسئولان باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم، مهدی طارمی است. شاید ظاهر این حکم بیش از همه به نفع پرسپولیس باشد اما هیچ کس بیشتر از طارمی از این قضیه سود نخواهد کرد. با حل شدن مشکل جریمه مالی، قطعا دیگر کسی به سراغ پولی که قرار بوده به باشگاه ریزه اسپور در همان زمان پرداخت شود و نشده و این که چه بلایی سر آن پول آمده نخواهد رفت و پرونده آن بسته و به فراموشی سپرده خواهد شد. همچنین طارمی دیگر نیازی نیست بخشی از این جریمه را که او مسئول پرداختش بود به باشگاه ریزه‌اسپورپرداخت کند و با خیال راحت می‌تواند از خبر بخشیده شدن جریمه مالی باشگاه پرسپولیس لذت ببرد. بخشی از حکم فیفا در خصوص جریمه مالی به طارمی بازمی‌گشت و با رایزنی‌های باشگاه پرسپولیس برای صلاح این باشگاه، خیریتش به طارمی هم رسیده است.

گرشاسبی در آخرین مصاحبه‌اش در مورد وضعیت طارمی هم خبری از ماندن این بازیکن بعد از اتمام قراردادش نداده است: «مهدی طارمی باید بیاید. او اگر تیمی پیدا کند، بیاورد تا بررسی کنیم. در هیات مدیره به این توافق رسیدیم که جلوی رشد هیچ بازیکنی را نگیریم. به دنبال این هستیم از طریق پرسپولیس یکسری بازیکنان به تیم های مطرح اروپا بروند و رشد کنند. البته این موضوع با هماهنگی کادرفنی خواهد بود.»

البته گرشاسبی کمی خوش‌بینانه در مورد این موضوع صحبت کرده است چون شاید حرف‌های او شامل بازیکنی که با باشگاه قرارداد دارد بشود اما در مورد طارمی که پایان فصل قراردادش تمام می‌شود نه نیازی به بررسی باشگاه است نه موافقت و هماهنگی با کادرفنی. طارمی در پایان فصل می‌تواند به هر تیمی که می‌خواهد برود بدون این که گرشاسبی و برانکو از آن خبردار شوند. حرف‌های او فقط این پیام را دارد که هواداران دل به ماندن طارمی نبندند مگر این که او پیشنهاد خارجی نداشته باشد. اتفاقی که پس از جام جهانی بسیار بعید خواهد بود.

تمام این اتفاقات در نهایت منجر به این شد که پرسپولیس از دردسر جریمه ۴ میلیاردی رهایی پیدا کرد اما همچنان پرونده دو محرومیت نقل و انتقالاتی نیاز به بررسی فیفا دارد. در آن سو اما طارمی جریمه ای نمی‌دهد از یک ماه دیگر به لیگ برمی‌گردد، به روسیه می‌رود و بعد از آن هم لژیونر می‌شود. بدون آنکه هزینه‌ای برای اشتباهاتش بپردازد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *