زمانی که صحبت از بازی‌ها بر روی پلتفرم کامپیوتر می‌شود، یکی از بزرگترین دغدغه های سازندگان، اطمینان از آن است که بازیکنان نتوانند به صورت غیر قانونی و بدون پرداخت هزینه به تجربه‌ی عناوین بپردازند. به همین دلیل سازندگان از قفل های امنیتی استفاده کرده که تا حدودی نقش بسزایی در جلوگیری از این مسئله دارد.

حال از بخت بد سازنده‌ی عنوان جهان-باز Conan Exiles یعنی همان Funcom، نسخه‌ای از این بازی که قفل امنیتی Denuvo بر روی آن سوار نبود در فضای اینترنت منتشر شد و به کاربران این اجازه را داد تا بدون پرداخت حتی یک سنت به انجام این بازی بپردازند. طبق گفته‌ی Funcom قفل امنیتی Denuvo به علت مشکلی در روند پیکر بندی بازی به صورت موقت حذف شده بود و زمانی که مجددا این قفل را در بازی قرار دادند دیگر کار از کار گذشته بود.

البته از آنجا که بازی Conan Exiles عنوانی آنلاین می‌باشد، کرک شدن آن نباید زیاد مشکل ساز باشد چرا که افراد برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها و اتصال به سرورهای رسمی نیاز به تهیه نسخه‌ی رسمی و خریداری دارند اما باز هم از اقبال بد Funcom این بازی کاربران را مجبور به اتصال به سرورهای سازنده نکرده و کاربران می‌توانند این عنوان را به صورت تک نفره یا بر روی سرور ساخته شده توسط دوستان خود انجام دهند؛ بنابراین تا زمانی که افراد از یک ورژن واحد استفاده کنند، نیازی به خریداری آن نخواهند داشت.

با تمام این تفاسیر، Conan Exiles عنوانی در حال توسعه بوده و هنوز ساخت آن پایان نیافته و این بدین معناست که این بازی برای مدتی طولانی به‌روزرسانی های پیاپیی دریافت خواهد کرد و در نتیجه هر فردی که از نسخه‌ی غیر مجاز آن استفاده می‌کند از هیچکدام این به‌روزرسانی ها بهره‌مند نخواهد شد. به نظر می‌رسد این مسئله نیز تنها امید Funcom می‌باشد، چرا که این کمپانی در مصاحبه با یوروگیمر توضیح داد:

متاسفانه در برابر افرادی که قصد دارند بدون پرداخت هزینه بازی را تجربه کنند کاری از دست ما ساخته نیست اما ما امیدواریم برای اینکه بتوانند از آخرین ورژن بازی بهره‌مند شده و به‌روزرسانی ها را دریافت کنند این بازی را خریداری کنند. با توجه به اینکه بازی هنوز در حال توسعه است، به‌روزرسانی های بسیاری در راه هستند!

شاید بتوان گفت این قضیه به گونه‌ای به نفع Denuvo تمام شد! چراکه این قفل امنیتی اخیرا بسیار در مقابل کرک شدن تضعیف شده و کرک آخرین عنوانی که از این قفل استفاده کرد، Resident Evil 7 تنها کمتر از یک هفته پس از انتشار آن عرضه شد و اگر Conan Exiles به صورت تصادفی و رایگان در دسترس قرار نمی‌گرفت، گروه‌های مختلف از جمله پرآوازه‌ترین آنها یعنی CPY اقدام به تخریب آن می‌کردند.

 پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *