قاتل حرفه ای جان ویک (کیانو ریوز) بعد از قتل و کشتارهایی که در جان ویک ۱ رقم زد. خود را بازنشسته می کند و می خواهد بقیه زندگی خود را با آرامش در کنار سگ جدیدش سپری کند، اما متاسفانه جان بعد از ملاقات با یکی از آشنایان قدیمی اش به نام سانتینو دی آنتونیو (ریکاردو اسکامارچو) دوباره باید به شغل گذشته اش برگردد چون او قبل از بازنشستگی اش سوگند خورده بود که اگر سانتینو از او درخواست کند دوباره باید به کار خود بازگردد و ویک نیز بخاطر عمل به تعهدش دوباره مجبور می شود وارد دنیای خشونت و جنایت شود.

جان برای انجام ماموریت خود هتل امنش (هتل کانتیننتال) در نیویورک را ترک می کند و راهی رم می شود. او وقتی به ایتالیا می رسد، می فهمد که کمک برای موفقیت سانتینو عواقب بسیاری بهتری از آنچه که تصور می کرده است، دارد. به آرامی ولی مطمئن جان دوباره وارد دنیایی می شود که سعی داشته است از آن فاصله بگیرد و خود را در مبارزه ای برای حفظ زندگی اش می بیند.

John Wick: Chapter 2 (جان ویک: فصل ۲) – کیانو ریوز

فیلم John Wick: Chapter 2 (جان ویک: فصل ۲) دنباله ی فیلم جان ویک است که در سال ۲۰۱۴ اکران شد و در همان زمان نیز تاثیرگذاری خوبی روی مخاطبان داشت. هر چند که فیلم یک عنوان اکشن ساده بود، اما پتانسیل آن را داشت که قسمت بعدی آن ساخته شود. خوشبختانه جان ویک ۲ چیزهای بیشتری از آنچه طرفداران نیاز داشتند برای آنها ارائه کرد و یک دنباله ی جذاب برای قسمت اول فیلم می باشد.

چاد استاهلسکی به همراه دیوید لیچ کارگردان قسمت اول فیلم بود، در جان ویک ۲ چاد استاهلسکی به تنهایی کارگردان فیلم می باشد و می توان گفت که یکی از عوامل جذاب نگه داشتن فیلم حضور مجدد او است. چاد بخاطر حضور در جان ویک ۱ پیش بینی خوبی از جان ویک ۲ داشته و تلاش کرده است با کنترل طراحی قطعه های مختلف فیلم قبل از تولید، جلوه های بصری، نماهای مختلف فیلم، شخصیت داستان و … کمک بزرگی به زیباتر شدن فیلم داشته باشد.

John Wick: Chapter 2 (جان ویک: فصل ۲) – کیانو ریوز و کامن

نویسنده ی قسمت اول فیلم، درک کولستاد نیز دوباره در قسمت دوم برگشت و توانست بار دیگر با ذوق خود به موفقیت این فیلم اکشن/ماجراجویی و سرگرم کننده، کمک کند. او تلاش کرده است تا بین جان ویک و دنیای اطرافش تعادل برقرار کند و با گسترش مرحله دوم ماجراهای جالب تری را به نمایش بگذارد. مسلما برخی از تلاش های او در فیلم باب میل مخاطبان نخواهد بود، اما این خلاء ها این قدر موثر نیست که بتواند فیلم را از مسیر اصلی خود خارج کند. از دو مورد منفی تاثیر گذار در فیلم نیز می توان به انگیزه ی کم جان برای بازگشت دوباره و کمتر بودن زمینه ی احساسی نسبت به قسمت اول آن اشاره کرد، اما فیلم آن قدر جذاب هست که بتواند این ضعف ها را پوشش دهد و مخاطبان خود را راضی کند.

این مسئله کاملا بدیهی است که کیانو رویز یکی از ستارگان اکشن سینما می باشد و او به خوبی با نقش جان ویک همسو شده است و کمک شایانی به محبوب تر شدن فیلم و شخصیتش داشته است. یان مک شین نیز در نقش وینستون، مدیر هتل محل اقامت جان ویک درخشش خوبی داشته است. این بازیگر کهنه کار نقش اصلی فیلم نیست، اما دیدن فیلم بدون او مقداری سخت می شود، چون اعتبار مک شین به جذابیت نقش کوچکش در فیلم کمک داشته است.

John Wick: Chapter 2 (جان ویک: فصل ۲) – لورنس فیشبرن

متاسفانه بازیگران مکمل حضور چندان جذابی در فیلم نداشته اند. کامن و رابی رز در نقش دو قاتل رقیب ویک ظاهر شدند و در صحنه های اکشنی نیز حاضر شدند، اما نه در حدی که بتوانند کمک زیادی به فیلم داشته باشند. استاهلسکی سعی داشته است تا بازی متفاوتی از رز در نقش آرس ایجاد کند، اما موفق به این کار نشد. لورنس فیشبرن اجرای سرگرم کننده ای در نقش خود یعنی باوری کینگ داشت. اگرچه بازی او در حد و اندازه ی های ماتریکس نبود، اما حداقل از پس نقش خوب به خوبی برآمد. اسکامارچو مناسب شخصیت سانتینو بود، اما او نیز چیز زیادی برای عرضه در فیلم نداشت، اگرچه مسیر جان ویک می توانست طوری پیش برود که نقش او برجسته تر باشد.

در پایان، می توان گفت که John Wick: Chapter 2 (جان ویک: فصل ۲) یک دنباله عالی از قسمت اول فیلم می باشد. چاد استاهلسکی به عنوان کارگردان فیلم و درک کولستاد به عنوان نویسنده و طراح کاراکترهای فیلم بسیار حرفه ای ظاهر شدند و اگر به این کار آنها، بازی کیانو ریوز را نیز اضافه کنیم، مطمئنا طرفداران و مخاطبان جان ویک لحظات جذاب و سرگرم کننده ای با تماشای فیلم خواهند داشت.

بیاتومگ

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *