خانه ورزش اخبار ورزش نوستالژی؛ قهرمانی کاپیتان دایی و کاپیتان قلعه نویی در جام حذفی

نوستالژی؛ قهرمانی کاپیتان دایی و کاپیتان قلعه نویی در جام حذفی

0

امیر قلعه نویی به عنوان کاپیتان استقلال  در سال های میانی دهه ۱۳۷۰ و علی دایی هم با پیراهن صبا باتری در اواسط دهه ۱۳۸۰ موفق به فتح جام حذفی ایران شده اند.

امیر قلعه نویی کاپیتان استقلال در دهه هفتاد همراه با این تیم و هدایت مرحوم منصور پورحیدری به فینال جام حذفی رسید تا رو در روی برق شیراز قرار گیرد. آبی پوشان در سال ۱۳۷۵ در دیدار رفت در شیراز به مصاف برق رفت و در حالیکه با تک گل داریوش یزدانی از میزبان عقب بود، در پایان با گل های عبدالصمد مرفاوی (۲ گل) و علیرضا منصوریان این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد. در دیدار برگشت، امیر قلعه نویی در یکی از روزهای به یاد ماندنی از دوران بازیش، دو بار برای استقلال گلزنی کرد و استقلال با همین دو گل در دیدار برگشت هم پیروز و فاتح جام حذفی شد. نکته جالب این بازی، حضور علیرضا منصوریان در درون دروازه استقلال در دقایق پایانی و پس از اخراج بهزاد غلامپور بود.

در سال ۱۳۸۴ تیم های صبا باتری و ابومسلم خراسان فینالیست جام حذفی بودند. در تاریخ ۱۷ تیر صبا باتری در بازی رفت میزبان ابومسلم با هدایت اکبر میثاقیان بود که این دیدار در پایان یک بر یک مساوی به پایان رسید. سعید دقیقی برای صبا باتری و محمدرضا خلعتبری برای ابومسلم گلزنی کردند. یک هفته بعد، شاگردان مجید جلالی در صبا باتری در شهر مشهد به مصاف ابومسلم رفتند و در پایان وقت های عادی و اضافی، نتیجه دیدار رفت تکرار شد. فریدون فضلی گلزن ابومسلم بود و رابرت مارکوسی تک گل صبا باتری را زد. در ضربات پنالتی مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان ضربات خود را برای ابومسلم به گل تبدیل کردند اما رضا ناصحی و فریدون فضلی پنالتی را از دست دادند. در طرف دیگر، محمد نوازی، علی دایی، سعید دقیقی و سهراب بختیاری زاده ضربات صبا باتری را به گل تبدیل کردند تا این تیم قهرمان جام حذفی ایران شود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *