خانه ورزش اخبار ورزش نوستالژی/ پرسپولیس 2-1 سپاهان ؛ رستگاری در ثانیه های آخر

نوستالژی/ پرسپولیس 2-1 سپاهان ؛ رستگاری در ثانیه های آخر

0

۹ سال پیش در چنین روزی تیم پرسپولیس با برتری دو بر یک مقابل سپاهان قهرمان هفتمین دوره لیگ برتر شد. ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ در آخرین هفته از رقابت های لیگ برتر، دو تیم اول و دوم جدول رده بندی لیگ یعنی سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابتها مشخص شود.

در میانه های فصل، با حکم فیفا شش امتیاز از پرسپولیس کسر شد؛ البته سپاهان هم به دلیل حواشی دیدار رفت با کسر ۳ امتیاز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جریمه شده بود. سپاهان تا پیش از این دیدار با ۵۸ امتیاز صدرنشین بود و برای قهرمانی در این دوره فقط به یک مساوی نیاز داشت. اما پرسپولیس ۵۶ امتیازی در این دیدار فقط با کسب پیروزی می توانست به قهرمانی دست پیدا کند.

در نیمه اول، پرسپولیس با گل محسن خلیلی از زردپوشان اصفهانی پیش افتاد، اما احسان حاج صفی چند دقیقه بعد گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند. بازی به دقیقه ۹۰ رسید و دو تیم کماکان با همین نتیجه کار را دنبال می کردند؛ سعید مظفری زاده داور این دیدار ۷ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. وقت های تلف شده هم رو به پایان بود که پرسپولیس در نزدیکی محوطه جریمه سپاهان صاحب یک ضربه آزاد شد. این ضربه پس از برخورد به دیواره دفاعی سپاهان و در یک رفت و برگشت به کریم باقری رسید. کریم باقری هم توپ را روی دروازه سپاهان فرستاد و پرواز دیدنی و بلند سپهر حیدری و ضربه سر این بازیکن، توپ را دور از دستان مسعود همامی سنگربان اصفهانی ها به گوشه دروازه فرستاد تا ورزشگاه آزادی از فرط شادی هواداران پرسپولیس به مرز انفجار برسد. ثانیه هایی پس از این گل هم داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا پرسپولیس با افشین قطبی به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یابد.

و امروز نهمین سالگرد قهرمانی دراماتیک و فراموش نشدنی پرسپولیس در لیگ برتر است؛ این در حالیست که چند هفته پیش سرخپوشان برای سومین بار هم قهرمانی در لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *