در کتاب قطور تاریخ بشریت ، صفحات زیادی از ظلم و ستم گفته اند. انسان های پستی که حتی به هم نوعان خود نیز رحم نمی کنند ، کم نبودند و حتی نیستند! و آنقدر تعداد این اتفاقات زیاد بوده که نمی دانم چطور به توصیف آنها بپردازم! هنوز هم که هنوز است بازهم هر روز خبر کشته شدن مسلمانان میانمار و مردمان سوریه و عراق و فلسطین را می شنویم. هنوز هم که هنوز است ، جوانی سیاهپوست در خیابان های آمریکا به قتل می رسد ! سیاه پوستانی که به اسارت و بردگی گرفته می شدند ، بومیانی که در قاره آمریکا ساکن بودند! قتل عامی که مغولان به راه انداختند ، فاجعه ای که هیتلر خلق کرد و هزاران هزار اتفاقی که حتی در ذهن من نیستند ، فکر می کنید بیشتر آنها به چه علتی اتفاق افتادند؟ رنگ پوست ، دین و مذهب و عقاید! و البته سیاست ؛ اما از دیگر دلایل بگذریم ! ، رنگ پوست و نژاد شاید احمقانه ترین و بی شرمانه ترین دلیلی است که برای کشتن یا اسارت یک ” انسان ” دیده ام! به مانند بسیاری از اتفاقات و عقایدی که برگرفته از دنیای ما به دنیای بازی های ویدیویی تحمیل شدند ، بی لطفی ، عدم توجه و ننگ شمردن کسانی که رنگ پوستشان بر خلاف قلبشان سفید نیست ، حتی در بازی ها هم دیده شده! اکثر بازی هایی که تا کنون دیده ایم ، شخصیت اصلی سفید پوست دارند و گویی دیگران رسماً فراموش شده اند! اما از حق نگذریم ، بازی هایی هم بوده اند که مسیری متفاوت را انتخاب کردند و حتی به همگان ثابت کردند که می توان حتی با وجود داشتن شخصیتی اصلی تیره پوست ، یکی از پرفروش ترین بازی های تاریخ را خلق کرد! و خوشبختانه بلایی که بر سر تیره پوستان در دنیای بی رحم ما رخ داد ، در جهان بازی های ویدیویی تکرار نشده است!

قبل از همه چیز بد نیست مانند همیشه ، نکاتی را خدمت شما بگویم تا به بهتر درک کردن مقاله و رتبه بندی کمکی شده باشد. به مانند بسیاری از انتخاب ها ، انتخاب و رتبه بندی بازی ها و هر چه که به دنیای بازی های ویدیویی مربوط باشد نیز کاملا بر اساس سلیقه فرد صورت می گیرد. قطعاً سلیقه و خاطرات هر شخص نسبت به دیگری تفاوت خواهد داشت و در رتبه بندی بسیار مؤثر است. پس ، لیستی که پیش روی شماست ، در واقع برگرفته از افکار و ذهنیت نویسنده است و رنگ و بویی شخصی دارد. لذا ، ممکن است رتبه سوم لیست بنده ، برای شما اول باشد  یا اصلا شخصیت مورد علاقه شما دوستان ، در لیست بنده وجود نداشته باشد! با این وجود ، سعی شده تا رتبه بندی زیر ، معقول و مناسب باشد. همچنین توجه داشته باشید که این ربته بندی بر اساس ۷ شخصیت برتر اصلی یا قابل بازی است ، نه اشخاصی که صرفاً در جریان آن بازی حضور داشته اند. با ما همراه باشید.

۷_James Heller 

جیمز هیلر ، شخصیت اصلی prototype2 ، یکی از کاراکتر های قدرتمند دنیای بازی های ویدیویی است !

انتقام ، شاید در اکثر مواقع بهترین راه حل نباشد ، اما بدترین گزینه هم نیست! درست همانند فیلم ها و سریال های زیادی که بر مبنای انتقام ساخته شدند ، بازی هایی هم بوده اند که بتوانند طعم عجیب و سرشار از خشم انتقام را به ما بچشانند. پروتوتایپ ۲ ، داستان مردی را بازگو می کند که همسر و دخترش را بر اثر شیوع ویروسی کشنده از دست می دهد. همین اتفاق دردناک ، باعث می شود تا هیلر ، دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشد . او با همان دست های قدرتمند ، سعی دارد تا از ریشه ، هر چیزی که به این ویروس مرتبط است را  از بین ببرد و اتفاقاً در همین مسیر است که قربانی را پیدا می کند! پروتوتایپ۲ ، در سال ۲۰۱۲ برای دو کنسول Playstation 3 و Xbox 360 منتشر شد و با آنکه نسبت به نسخه اول فروش کمتری داشت ، اما شاهد پیشرفت های خوبی در بازی بودیم. گرافیک و هوش مصنوعی بسیار بهتر از قبل شده بودند و درکل ، شاهد اتفاقات واقع گرایانه تری بودیم. شاید واقعاً زمانش رسیده بود تا یک انتقام متفاوت را تجربه کنیم! در نهایت ،  جیمز هیلر قدرتمند ، با تمام قابلیت های فوق العاده اش ، در رده هفتم لیست ما جای می گیرد. امیدوارم از دست من عصبانی نباشد!!!

۶_Adewele

یک خودی!

Freedom cry ، بسته الحاقی مستقلی برای Assassins Creed IV : Black Flag بود که حتی می توان از آن به عنوان نسخه ای فرعی در این  فرانچایز نام برد. داستان نه چندان طولانی بازی ، روایت گر ماجرای اساسینی بنام Adewele است و با فاصله زمانی خاصی نسبت به جریان بازی اصلی روایت می شود. گیم پلی بازی برگرفته  از نسخه مادر است و مرد محکم ما ، همانند ادوارد صاحب یک کشتی خوب است! بازی قرار بود تا اوج فلاکت و رنج های سیاه پوستان را به نمایش بگذارد. شخصیت قدرتمند ما که خود نیز طعم اسارت را چشیده ، با تمام قوا حاضر است تا هرکاری که از دستش بر می آید را انجام بدهد. مهارت های خوب او باعث شده بود تا کنار او به هیچ وجه احساس غریبی نکنیم و او را یک اساسین واقعی بشماریم. اما مشکل اینجاست که یوبیسافت ایده بسیار زیبا و بکری را انتخاب کرد ، اما با انتخاب های غلط و یا حتی کم کاری ، بازی آنطور که باید ساخته  نشد. قطعاً اگر یوبیسافت همین ایده را تبدیل به یک عنوان اصلی و بزرگ می کرد ، و با اضافه کردن داستانی زیبا و احساسی ، ما را به حال و هوای آن روزهای سخت نزدیک تر می کرد ، به یکی از ماندگار ترین ها تبدیل می شد. اما اکنون ، جایگاهی بهتر از ششم برایش پیدا نمی کنم!

۵_Lee Everett

لی شخصیتی محتاط دارد و تصمیم های بجا و درستی می گیرد. در دنیای متلاشی شده اطرافش ، او شجاعت کافی برای زنده ماندن را دارد.

تل تیل ، اگرچه با کارهای نه چندان جالب خود ، کمی ما را آزار می دهد! اما حداقل شخصیت خوبی برای لیست ما ترتیب داده! The Walking Dead ، یک بازی ویدیویی برگرفته از سریالی با همین نام است که احتمالاً بسیاری از ما با آن آشنایی داریم. بازی در همان فصول اول ، شخصیتی به نام لی اورت را معرفی می کند و ما را دوباره ، به دنیایی آخرالزمانی می فرستد. آنچه که باعث شده لی در رده پنجم ما قرار بگیرد ، داستان جذاب ، سختی ها  و همچنین شخصیت جسور و عاقل اوست! او در همه زمینه ها احتیاط می کند و تصمیم های درستی می گیرد. در دنیای خطرناک اطرافش ، او لیاقت و شجاعت کافی برای بقا و زندگی را دارد! لی ، یکی از پخته ترین و بهترین شخصیت های سیاه پوست بازی های ویدیویی محسوب می شود .

۴_ (Jackson Briggs (jax

جکس یکی از قدیمی های Mortal Kombat است! البته او در نسخه آخر بازنشسته شده بود !

همه ما تقریباً خاطرات زیادی از مجموعه Mortal Kombat داریم ، چه گیمر های قدیمی و چه جدید ، اکثرا این مجموعه را می شناسند. مجموعه ای که از زمان های دور کنسول های خانگی بسیار قدیمی تا کنون ، همراه ما بود و به نوعی برای همه ما خاطره سازی کرده است. هر چه که باشد ، باز هم میان این همه کاراکتر دوست داشتنی و جذابی که طی این سالها بوجود آمده اند ، یک شخصیت ساه پوست هم وجود دارد و اتفاقاً شخصیتی مثبت به شمار می رود. قدرت اصلی او بر روی دو دستانش تمرکز دارد. دستان قوی و مشت های محکم ، از او مبارزی قهار ساخته اند. البته در نسخه آخر او رسماً بازنشسته شده بود و بجای آن دخترش مسیر پدر را ادامه می داد! به پاس زحمات زیادی که او در طی این سالهای متمادی کشید ، جایگاه چهارم را به او تقدیم می کنیم!

۳_Marcus Holloway

مارکوس یک هکر است ! اما هکر ها همیشه قرار نیست خرابکار باشند! ، گاهی اوقات می توانند همه چیز را بهتر هم بکنند!

یوبیسافت ، از اشتباهات نسخه اول بازی Watch Dogs درس های خوبی گرفت و نسخه دوم را با تغییرات خوبی عرضه کرد. تعویض کاراکتر اصلی بازی ، شاید مهمترین تفاوت دو نسخه آخر با یکدیگر باشد. مارکوس جوان ، جای خودش را به شخصیت خشک نسخه اول عوض کرد تا بتواند تجربه بهتری به ما هدیه دهد. مارکوس یکی از شخصیت های چابک و خوب بازی هاست و ویژگی های خوبی نیز دارد . او یک هکر حرفه ایست ، در پارکور مهارت قابلی دارد و با اسلحه هم میانه بدی ندارد! اینکه ساعت های تقریبا زیادی را به یک جوان با استعداد تیره پوست در شهر بزرگی مانند سانفراسیسکو اختصاص دهید بسیار جالب و قابل توجه است. یوبیسافت توانست با مخلوط کردن تمام این عناصر جذاب ، موفق به ساخت یک بازی جذاب شد! البته شاید با دیدن این اسم و این بازی ، به یاد یک بازی دیگر بیفتید! نگران نباشید، نزدیک هستیم!!!

۲_Alex Hunter

الکس هانتر ، یک هدف ، یک رویا!

عشق به فوتبال ، کوچک و بزرگ ، پیر و جوان و زن و مرد نمی شناسد. ما عاشقان فوتبال ، با هر لحظه از آن زندگی می کنیم! و دقیقاً EA روی همین یک جمله دست گذاشته است. زندگی با فوتبال! قبل ها که کوچک تر بودیم ، همیشه رویای بازی کردن در بارسلونا و رئال مادرید را در ذهن مرور می کردیم. اما حالا ، اگرچه این رویا ها به حقیقت تبدیل نشدند اما هیچگاه نتوانستند عشق ما را از بین ببرند. اکنون اما می توانیم به یاد آن رویاها به الکس هانتر و داستان بزرگش بپیوندیم و از یک بازیکن جوان با استعداد یک نام بزرگ بیرون بکشیم که در بزرگترین باشگاه های لیگ برتر انگلستان توپ می زند. جوانی که از لیگ های دسته پایین تر ، رفته رفته خودش را بالاتر کشید و از تک تک موانع عبور کرد! حالا قرار است بعد از یک ماجرای فوق العاده ، باری دیگر با الکس هانتر همراه شویم و ادامه دهنده رویایی باشیم که به حقیقت پیوسته است! الکس جوان همانند دیگر افتخاراتی که کسب کرد ، اکنون البته افتخار ایستادن در جایگاه دوم لیست ما را دارد!

۱_ (Carl Johnson (cj

و در آخر ، این بازی جاودان!

بله ، درباره هرچیزی که بخواهیم ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … بنویسیم، بازهم راک استار باید جایی داشته باشد! GTA:san andreas توانست موفقیتی بزرگ را نصیب خود کند. شاهکاری که به دستان راک استار خلق شد ، هنوز هم فراموش نشده ! شخصیت دوست داشتنی و صد البته تیره پوست ما ، یک دنیا را به هم میریزد تا ما روزها و شب ها را لذت ببریم و سپری کنیم. همه چیز در بازی سر جای خودش قرار داشت و ما ، روزهای بسیار خوبی را با CJ دوست داشتنی گذراندیم. راک استار ، مثل همیشه شاهکار خلق می کند ، پشت سر هم و یکی بهتر از قبلی ! انگار که اصلا وجود شخصیتی مانند CJ برای دنیای بازی های ویدیویی یک امر لازم بود! مطمئناً این بازی در قلب ما خواهد ماند. راک استار با خلق همچین شاهکاری ، به همگان ثابت کرد که می توان حتی با وجود شخصیتی تیره پوست ، یک بازی بی مانند خلق کرد .

رفاقت برای CJ بسیار ارزشمند بود!

شخصیت کارل جانسون ، بسیار دوست داشتنی بود و دقیقاً همین شخصیت او بود که باعث می شد با او ارتباط برقرار کنیم. رفاقت برای او ارزشمند بود و همیشه سعی می کرد کمک حال رفقایش باشد.همین ویژگی ها بودند که او را از نظر من ، بهترین کاراکتر لیست ما می کند! در نهایت ، باید از تمامی این کاراکتر های خوب تشکر کنم که باعث شدند این لیست شکل بگیرد و مخصوصاً از CJ عزیز که همیشه هوای همه را داشت!!! مطمئناًً کاراکتر های خوب دیگری نیز بودند که می توانستند در این لیست جای بگیرند اما سعی بر این بود که عدالت رعایت شود و یا حتی ممکن است موردی از ذهن بنده فرار کرده باشد!

گیمفا

  • محققان سیاه‌ترین ماده جهان را ساختند

    رنگ سیاه باید بتواند تمام نورهای محیط اطراف خودش را جذب و به هیچ نوری اجازه انعکاس دوباره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *