تیم سازنده سیستم امنیتی Denuvo روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. چند روز پیش بود که خبر کرک شدن Resident Evil 7 _که توسط Denuvo محافظت می‌شد_ تنها پنج روز پس از عرضه منتشر شد و حال این کمپانی درگیر بحران جدیدی شده است. اینبار اسناد محرمانه Denuvo بر اثر مشکلی که برای وبسایت رسمی این کمپانی بوجود آمده، در فضای مجازی به انتشار در آمده است. در میان این اطلاعات لو رفته، ایمیل‌هایی از طرف دو کمپانی Google و Capcom نیز به چشم می‌خورد.

وبسایت TorrentFreak گزارش داده که امروز به طور تصادفی برخی از اسناد محرمانه Denuvo از طریق وبسایت این کمپانی در دسترس عموم قرار گرفته است. بیشتر جزئیات لو رفته شامل ایمیل‌های خدمات به مشتریان هستند با این در میان آنها مذاکرات دو کمپانی بزرگ که یکی از آنها سازنده Resident Evil 7 یعنی Capcom است، نیز به چشم می‌خورد. جزئیات این ایمیل به شرح زیر می‌باشد.

“”ژوئن ماتسوموتو” (Jun Matsumoto) هستم از CAPCOM ژاپن. شخصا علامه‌مندم که سیستم Denuvo Anti-Tamper از نرم افزارهای بازی ما محافظت کند. لطفا اطلاعات مورد نیاز در این رابطه را برای من ارسال کنید (شامل پلتفرم‌ها، موارد استفاده، قیمت و …) همچنین اگر مدیر فروشی در ژاپن دارید لطفا نشانی وی رادر اختیار بنده قرار دهید. ممنون بابت همکاریتون.”

حدس می زنیم که در حال حاضر همکاری این دو کمپانی به سرانجام رسیده باشید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Kotaku، ایمیل‌هایی از طرف کمپانی Google و همینطور عموم مردم نیز به کمپانی Denuvo ارسال شده است. یکی از ایمیل‌های ارسالی به این کمپانی را در ادامه می‌خوانید.

“چرا چنین نرم افزار بیخودی رو ساختید تا PC گیمرها رو درگیر مشکلاتDRM های مسخره کنید؟ لطفا به کمپانی‌هایی که باهاشون کار می‌کنید بگید که اگر DRM شما بر روی بازی‌هایی که می‌فروشند پیاده‌سازی بشه، هزاران مشتری‌شون رو از دست خواهند داد.

البته گذشته از ایمیل‌های جالب مانند این و اطلاعات تجاری، همچنین اطلاعاتی در مورد تکنولوژی Denuvo نیز به دست آمده و هکرها در حال بررسی آنها هستند.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *