خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی اتلتیک بیلبائو – رئال مادرید؛ نبرد حیاتی در باسک برای حفظ صدرنشینی

پیش بازی اتلتیک بیلبائو – رئال مادرید؛ نبرد حیاتی در باسک برای حفظ صدرنشینی

0

دیدار تیم های اتلتیک کلاب بیلبائو و رئال مادرید در چارچوب هفته بیست و هشتم لالیگا، ساعت ۱۸،۴۵ شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ در ورزشگاه سن مامس باریا شهر بیلبائو در باسک و به قضاوت حایمه لاتره برگزار خواهد شد. هم اکنون رئال مادرید با ۶۲۲ امتیاز و دو امتیاز بیشتر نسبت به بارسلونا، در صدر جدول لالیگا قرار گرفته در حالی که شاگردان زین الدین زیدان باید یک بازی عقب افتاده را نیز برگزار کنند اما اتلتیک بیلبائو با ۴۴  امتیاز در رده هفتم جدول حضور دارد.

پیروزی یا شکست بیلبائو موجب تغییر رتبه این تیم در جدول نخواهد شد اما باسکی ها برای کسب سهمیه لیگ اروپا به امتیازهای این بازی نیاز مبرم دارند. از طرف دیگر، رئال مادرید دو رقیب جدی یعنی بارسلونا و سویا را در تعقیب خود داشته و هر گونه غفلتی از کهکشانی ها موجب از دست رفتن صدر جدول خواهد شد. بیلبائو پس از حذف در لیگ اروپا، نتایج بهتری گرفته و طی ۴ بازی اخیر لالیگا، به ۳ پیروزی رسیده و تنها شکست باسکی ها مقابل سویا رقم خورده است. شاگردان ارنستو والوِرده هر دو بازی اخیر را مقابل مالاگا و رئال سوسیداد با پیروزی به پایان رسانده و کلین شیت کرده اند. پیروزی بیلبائو در دربی باسک مقابل سوسیداد، اعتماد به نفس یاران والوِرده را افزایش داده است.

کهکشانی ها نیز پس از توقف مقابل لاس پالماس، هر دو بازی اخیر خود در لالیگا را با پیروزی مقابل ایبار و رئال بتیس به پایان رسانده اند. پایتخت نشین ها در لیگ قهرمانان اروپا نیز با عبور از سد ناپولی، به قرعه دشوار بایرن مونیخ برخورد کرده و راهی دشوار را در پیش دارند.

نکات آماری بازی:

اتلتیک بیلبائو طی ۱۴ دیدار اخیر لالیگا مقابل رئال مادرید، ۱۲ بار باخته و تنها پیروزی آنها مقابل کهکشانی ها به ماه مارس ۲۰۱۵ مربوط می شود که در ورزشگاه جدید سن مامس با نتیجه ۱-۰ پیروز شدند. رئال مادرید پس از آن باخت، هرگز در سفر به باسک شکست نخورده و در هر ۶ بازی اخیر خود در زمین تیم های باسکی به پیروزی رسیده است.

رئال مادرید طی ۳ سفر اخیر به سن مامس جدید، صاحب یک برد، یک مساوی و یک باخت شده است. تنها پیروزی سفیدهای مادرید در این ورزشگاه، به دیدار فصل گذشته مقابل بیلبائو در چارچوب لالیگا مربوط می شود که با برتری ۲-۱ رئال به پایان رسید.

اتلتیک بیلبائو طی ۱۳ بازی خانگی اخیر در لالیگا شکست نخورده (۱۰ برد و ۳ مساوی) که بهترین رکورد شکست ناپذیری خانگی این تیم از سال ۱۹۹۲ به بعد است. (۱۴ بازی) در صورت شکست نخوردن در این بازی، آنها با رکورد تاریخی خود در سال ۱۹۹۲ برابر می شوند. ارنستو والوِرده سرمربی کنونی بیلبائو در آن زمان، به عنوان بازیکن در این تیم حضور داشت.

رئال مادرید در هر ۴۸ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، موفق به گلزنی شده که بهترین رکورد گلزنی مداوم یک باشگاه اسپانیایی در تاریخ فوتبال این کشور است.

رئال مادرید در هر  بازی اخیر در کلیه رقابت ها گل خورده است. (۸ گل)

رئال مادرید طی ۳۸ دیدار اخیر لالیگا، به ۳۱ پیروزی دست یافته است.

رئال مادرید طی ۲۵ دیدار اخیر مقابل بیلبائو در کلیه رقابت ها، به ۲۲ پیروزی دست یافته است.

رئال مادرید طی ۱۱ بازی از ۱۲ مسابقه اخیر لالیگا، حداقل ۳ گل به ثمر رسانده است. کهکشانی ها طی ۱۴ تقابل اخیر با بیلبائو در کلیه رقابت ها، حداقل ۲ گل را در ۱۲ بازی زده اند.

رئال مادرید ۱۶ بار موفق به بازگشت به بازی (کامبک) در کلیه رقابت ها شده که طی این ۱۶ بازی، آمار فوق العاده ۹ برد و ۷ مساوی مشاهده می شود.

کریستیانو رونالدو طی ۱۵ تقابل با اتلتیک بیلبائو، ۱۶ گل به ثمر رسانده اما طی ۳ بازی اخیر در ورزشگاه سن مامس جدید، موفق به گلزنی نشده است. وی ۴ پنالتی را درون دروازه گورکا ایرایسوز دروازه بان بیلبائو قرار داده که بیشترین تعداد پنالتی های گل شده رونالدو به یک دروازه بان در تاریخ لالیگا محسوب می شود. (در کنار میگل آنخل مویا)

کریم بنزما طی ۵ دیدار اخیر با اتلتیک بیلبائو، ۵ گل به ثمر رسانده است.

بیشترین تعداد شکست های ارنستو والوِرده در دوران مربیگری، مقابل رئال مادرید رقم خورده است. وی به عنوان سرمربی تیم های مختلف، طی ۱۷ تقابل با تیم رئال مادرید، ۱۱ بار باخته و فقط ۵ برد و یک تساوی در کارنامه اش مشاهده می شود.

سرخیو راموس مدافع رئال مادرید با گلزنی مقابل رئال بتیس در هفته گذشته، مجموع گل های خود در کلیه رقابت های این فصل را به عدد ۱۰ رساند.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اتلتیک بیلبائو: میکل سن خوزه به علت محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست و احتمالاً آندر ایتوراسپه جانشین وی در خط هافبک خواهد شد. میکل بالنسیاگا طی تمرینات هفته گذشته به مرز آمادگی رسیده ولی در صورت غیبت وی، دو بازیکن دیگر یعنی اینیگو لکه و انریک سابوریت می توانند در پست دفاع چپ به میدان بروند. حضور آریتز آدوریز در نوک خط حمله یک مزیت عمده برای «لوس لئونس» بوده و احتمالاً اینیاکی ویلیامز از نوک خط حمله به جناح راست منتقل می شود. سابین مرینو به علت مصدومیت، در این بازی غایب است.

رئال مادرید: گرت بیل پس از پایان محرومیت، به احتمال زیاد به سمت راست خط حمله تیمش باز می گردد. پپه و رافائل واران در طول هفته مشغول تمرینات آماده سازی برای بازگشت به ترکیب رئال مادرید بودند ولی حضور آنها در این بازی نامعلوم است. در صورت غیبت پپه و واران، باز هم شاهد حضور ناچو در کنار سرخیو راموس به عنوان زوج خط دفاعی رئال مادرید خواهیم بود. حضور کاسمیرو در خط هافبک و شکل گیری مجدد مثلث BBC در خط حمله کهکشانی ها، از نکات بارز این بازی است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *