خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی اروگوئه – برزیل؛ سخت ترین آزمون سلسائو در زمین مخوف مونته ویدئو

پیش بازی اروگوئه – برزیل؛ سخت ترین آزمون سلسائو در زمین مخوف مونته ویدئو

1

دیدار تیم های ملی فوتبال اروگوئه و برزیل در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، ساعت ۳،۳۰ بامداد جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ در ورزشگاه سنتناریو شهر مونته ویدئو پایتخت اروگوئه برگزار خواهد شد. این ورزشگاه یکی از مخوف ترین ورزشگاه های آمریکای جنوبی برای تیم های میهمان است. برزیل به ندرت از این ورزشگاه خاطرات خوبی داشته و فقط ۲ برد در کارنامه سلسائو در ورزشگاه سنتناریو مشاهده می شود.

برزیل پس از پایان مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۶، اوج گرفته و همه بازی های خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را تحت هدایت تیته با پیروزی به پایان رسانده است. برزیلی ها اخیراًَ تیم های قدرتمند آمریکای جنوبی از جمله کلمبیا و آرژانتین را مغلوب کرده و به دنبال کسب سومین پیروزی بزرگ خود مقابل یک تیم مطرح دیگر یعنی اروگوئه هستند. اروگوئه به دنبال جبران شکست اخیر مقابل شیلی است هر چند که تساوی نیز یک نتیجه خوب برای هر دو تیم محسوب می شود.

هم اکنون برزیل با ۲۷ امتیاز از ۱۲ بازی در صدر جدول مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته و اروگوئه با ۴ امتیاز کمتر، در رتبه دوم حضور دارد. پیروزی در این بازی برای هر یک از این دو تیم، شانس آنها را جهت صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار افزایش می دهد.

نکات آماری بازی:

این دو تیم از سال ۲۰۱۳ تاکنون فقط دو بار به مصاف یکدیگر رفته که یک تساوی و یک برد نصیب برزیل شده است. برزیل و اروگوئه به ترتیب ۴ و ۳ گل را در این بازی ها به ثمر رساندند.

در صورت کسب یک پیروزی خانگی دیگر برای اروگوئه در این بازی، شاگردان اسکار تابارز به رکورد ۷ برد پیاپی خانگی بین سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۹ دست پیدا می کنند.

اروگوئه هر ۶ بازی خانگی قبلی را برده که از این ۶ بازی، آنها توانستند ۵ بار در نیمه اول پیروز شوند.

«لا سلسته» در ۴ بازی که لوئیز سوارز را در اختیار نداشت، به ۳ پیروزی رسید.

تیته در این بازی، بازوبند کاپیتانی چرخشی تیمش را برای دومین بار به میراندا سپرده است.

دیگو سوزا اولین بازیکن از منطقه شمال شرقی برزیل است که از سال ۲۰۰۱ به بعد، پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن می کند.

گابریل ژسوس طی ۶ بازی قبل، ۵ گل را برای برزیل به ثمر رساند.

برزیل بیشترین میانگین تعداد شوت های زده به سوی دروازه حریفان را در بازی های بیرون خانه به خود اختصاص داده است. (۱۴،۳ شوت در هر بازی بیرون خانه)

برزیل هر ۶ بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی را با پیروزی به پایان رسانده است. شاگردان تیته طی این مسابقات، ۱۵ گل زده و تنها یک گل خورده را در کارنامه دارند. نیمار در شرایطی برای هفتاد و ششمین بازی ملی خود آماده می شود که ۴ گل را برای برزیل در این مسابقات به ثمر رسانده و جالب این که هر ۴ گل نیمار پس از حضور تیته روی نیمکت سلسائو، زده شده اند.

اروگوئه هر ۶ بازی خانگی خود را با پیروزی به پایان رسانده و تا قبل از ماه نوامبر، حتی یک گل هم در مونته ویدئو نخورده بود. اکوادور اولین تیمی است که دروازه اروگوئه را در خاک این کشور گشود. مسابقه رفت تیم های برزیل و اروگوئه با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اروگوئه: آمادگی مفرط ادینسون کاوانی و لوئیز سوارز موجب امیدواری اسکار تابارز سرمربی تیم ملی اروگوئه شده است. البته سوارز به علت محرومیت، قادر به حضور در این بازی نبوده و فرصت رویارویی با نیمار هم باشگاهی خود را از دست می دهد. دیگو رولان مهم ترین گزینه برای جانشینی سوارز است. محرومیت فرناندو موسلرا دروازه بان اروگوئه باعث شده تا مارتین سیلوا به جای وی درون دروازه قرار بگیرد. خوزه ماریا خیمنز مدافع اروگوئه به علت محرومیت غایب است.

برزیل: داگلاس کاستا و گابریل ژسوس به علت مصدومیت در اردوی سلسائو حضور ندارند و یکی از دغدغه های تیته، پر کردن جای خالی این دو بازیکن است. از لوکاس مورا، تایسون و دودو به عنوان گزینه های جانشینی داگلاس کاستا نام برده می شود. الکس ساندرو و داوید لوئیز نیز علی رغم نمایش خوب در تیم های باشگاهی، به تیم ملی دعوت نشده و گابریل باربوسا پس از یک فصل کابوس وار در اینتر، از برنامه های تیته حذف گردید. تیته بازوبند کاپیتانی برزیل را در این بازی به میراندا داده و رهبری میانه میدان تیمش را نیز به کاسمیرو سپرده است. احتمالاً نیمار و روبرتو فیرمینو در نوک خط حمله برزیل قرار گرفته و فیلیپه کوتینیو پشت سر آنها به میدان می رود. هالک نیز سفر طولانی از چین را تحمل کرده و در اردوی برزیل حضور دارد اما احتمالاً به دلیل خستگی سفر، شانس کمتری برای استفاده از وی در ترکیب اصلی است.

ترکیب قطعی تیم ملی برزیل:

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *