خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی بارسلونا – پاریسن ژرمن؛ کاتالان ها در انتظار معجزه و تاریخ سازی

پیش بازی بارسلونا – پاریسن ژرمن؛ کاتالان ها در انتظار معجزه و تاریخ سازی

0

دیدار رفت دو تیم با حساب ۴-۰ به سود پاریسی ها به پایان رسید تا شکست عجیبی برای کاتالان ها رقم بخورد. با این حال این تیم هنوز یک دیدار خانگی فرصت دارد تا بتواند نتیجه دیدار رفت را جبران کند تا همچنان در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مسیر خود ادامه دهد. همچنین پاریسی ها برای حضور در خاک اسپانیا با مشکلاتی روبرو بودند و اعتصاب کارکنان صنعت هوایی فرانسه این تیم را با بحران روبرو کرده بود.

کاتالان ها پس از شکست سنگینی که در پارک د پرنس متحمل شدند در ۴ دیدار لالیگا به پیروزی رسیدند تا با روحیه ای مناسب به دیدار برگشت قدم بگذارند. بارسا موفق شد تا لگانس، اتلتیکو مادرید، خیخون و سلتا ویگو را شکست دهد و در دو دیدار پایانی به ارائه نمایشی تهاجمی موفق شد دیدارهای پر گلی را پشت سر بگذارد تا نشان دهد برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا عزم خودش را جزم کرده است. از طرفی لوییز انریکه در هفته گذشته اعلام کرد که در پایان فصل از کاتالان ها جدا خواهد شد تا بدین ترتیب این تیم را وارد شوک بزرگی بکند و شاید همین شوک باعث شود تا بازیکنان بارسلونا با انگیزه ای مضاعف مقابل پاریسی ها به میدان بروند. لوچو که در دیدارهای اخیر با سیستم ۳-۴-۳ تیمش را روانه میدان کرده است در مصاحبه مطبوعاتی پیش از این دیدار با ابراز امیدواری اعلام کرد در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست و بارسلونا توانایی این را دارد تا مقابل تیمی که ۴ بار دروازه اش را باز کرده است، ۶ بار به گل برسد.

در سوی مقابل پاریسی ها پس از پیروزی مقابل بارسلونا مقابل تولوز به تساوی رسید تا هواداران خود را شوکه کند. هرچند که این تیم در ۳ دیدار بعدی خود به برتری رسید ولی آن چیزی که مسلم خواهد بود این است که این تیم شرایط سختی در ورزشگاه نیوکمپ خواهد داشت. با این حال این تیم اگر بتواند شرایط خوب خود در دیدار رفت را حفظ کند می تواند در نیوکمپ سرفراز باشد. همچنین اونای امری در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده است که در حال حاضر بارسلونا خطرناک تر و ترسناک تر از همیشه است اما باید با آمادگی کامل مقابل آن ها به میدان برویم. این مربی اسپانیایی که به همراه سویا ۳ بار به مقام قهرمانی لیگ اروپا رسیده است تا به حال تنها ۲ بار مقابل بارسلونا به پیروزی رسیده است.

بارسلونا در ۶ دیدار آخر خود مقابل پاریسن ژرمن موفق شده است ۳ بار به پیروزی برسد و ۲ بار نیز مقابل حریف شکست خورده است. با این حال دو تیم در سال های اخیر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در ۲ فصل مختلف به مصاف یکدیگر رفته اند که بارسا موفق شده است در این دو دوره از پس حریف فرانسوی خود بر بیاید و باید دید که آیا می تواند برای سومین بار از سد حریف خود عبور کند یا خیر.

آمار مرتبط با این دیدار:

پاریسی ها در ۶ دیدار گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا حداقل ۲ بار به گل رسیده اند.

در ۶ دیدار از ۷ دیدار آخر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا حداقل ۲ بار شاهد گل بوده ایم.

پاریسن ژرمن در ۷ دیدار گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا طعم شکست را نچشیده است.

پاریسن ژرمن تنها یک بار و آن هم در فصل ۹۴/۹۵ موفق شده است بارسلونا را از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حذف کند.

شکست ۴-۰ بارسلونا در دیدار رفت، سنگین ترین شکست این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این تیم همچنین یک بار مقابل بایرن مونیخ با این نتیجه شکست خورده بود.

بارسلونا ۹ سال پیاپی است که موفق شده است مرحله یک هشتم نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارد که از این حیث رکورد دار است، آخرین باری که این تیم موفق نشد از این مرحله به سلامت عبور کند مربوط به فصل ۲۰۰۶/۰۷ می شود.

PSG در ۴ فصل گذشته موفق شده است از این مرحله از رقابت ها به سلامت عبور کند.

بارسلونا ۱۴ دیدار خانگی گذشته خود در  لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته است و در این دیدار ها ۴۴ بار دروازه حریفان را باز کرده است و تنها ۴ بار گل خورده است. تمامی این مسابقات در زمان مربیگری لوییز انریکه برگزار شده اند. بایرن مونیخ از این حیث با ۱۶ برد خانگی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا رکورد دار است، این تیم با برد مقابل آرسنال موفق شد رکورد خود را ادامه دهد.

MSN در دیدار رفت ۹۰ دقیقه در ترکیب بارسلونا حاضر بودند اما هیچ یک موفق نشدند حتی یک شوت داخل چارچوب داشته باشند.

نیمار در ۵ دیدار گذشته خود مقابل پاریسی ها ۵ بار به گل رسیده است. وی همچنین با ۷ پاس گل در فصل جاری، آقای پاس گل لیگ قهرمانان اروپا است.

 

آخرین وضعیت بازیکنان دو تیم:

بارسلونا در این دیدار جرمی متیو و الیکس ویدال را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، ویدال تا پایان فصل قادر به همراهی کاتالان ها نیست و متیو نیز در حال طی کردن روزهای پایانی مصدومیت خود است اما در این دیدار نمی تواند کاتالان ها را همراهی کند.

شرایط پاریسی ها اما متفاوت است.موتا به دلیل مصدومیت نمی تواند پاریسی ها را همراهی کند و شرایط ربیو و مارکینیوش نیز برای حضور در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنین آنخل دی ماریا که در دیدار ابتدای هفته پاریسی ها نیز استراحت کرده بود نیز هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد تا این بازیکن آرژانتینی نیز این دیدار را از دست بدهد. با این حال تیاگو سیلوا که دیدار رفت را به دلیل محرومیت از دست داده بود بار دیگر به ترکیب این تیم باز خواهد گشت.

 

ترکیب احتمالی دو تیم:

 

 

پیش بینی وبسایت Whoscored:

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *