خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی منچستریونایتد – روستوف؛ کار سخت آزمون و هم تیمی هایش در الدترافورد

پیش بازی منچستریونایتد – روستوف؛ کار سخت آزمون و هم تیمی هایش در الدترافورد

0

پنج شنبه شب با انجام هشت بازی، دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به پایان می رسد و هشت تیم به دور یک چهارم نهایی راه پیدا می کنند. در یکی از حساسترین بازی های پنج شنبه شب، منچستریونایتد در ورزشگاه الدترافورد شهر منچستر میزبان روستوف است. بازی رفت دو تیم با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. مخیتاریان برای یونایتد گلزنی کرد و بوخاروف در نیمه دوم بازی را ۱-۱ کرد. قضاوت بازی برگشت برعهده مازیکا از لتونی است.

دو تیم با شرایط متفاوتی پای به این بازی می گذارند. منچستریونایتد اگرچه در شش بازی اخیر خود به سه برد رسیده ولی در عین حال سه بازی است که طعم پیروزی را نچشیده، دو تساوی در لیگ برتر و لیگ اروپا و یک باخت مقابل چلسی در جام حذفی برای تیم مورینیو رقم خورده است. یونایتد دوشنبه شب در جام حذفی به میدان رفت و در حالی که ۶۰ دقیقه یک یار کمتر از میزبان خود داشت، در نهایت با قبول شکست ۱-۰ مقابل چلسی، از جام حذفی کنار رفت تا تمرکز تیم مورینیو برای کسب جام، کاملاً روی لیگ اروپا قرار گیرد. البته آن شکست دومین باخت تیم مورینیو در طی ۲۹ بازی اخیر این تیم در کلیه رقابت ها بود.

روستوف در این فصل  در لیگ روسیه شرایط خوبی را تجربه نکرده است. آن ها اکنون در میانه های جدول قرار دارند. تیم سردار آزمون در شش بازی قبلی خود در تمامی رقابت ها، ۳ برد و ۳ تساوی را کسب کرده است. بعد از وقفه ای طولانی به دلیل تعطیلات نیم فصل در لیگ روسیه، روستوف پیش از بازی رفت دو تیم در لیگ اروپا، به یک برد شیرین ۶-۰ در لیگ روسیه دست یافت. اما یکشنبه در لیگ روسیه، مقابل ترک گروزنی با تساوی ۰-۰ متوقف شد. در این بازی سردار آزمون ۹۰ دقیقه برای روستوف به میدان رفت و یک بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد ولی در امر گلزنی موفق نبود. بعد از بازی یکشنبه در لیگ روسیه، روستوف مسافتی در حدود ۱۸۷۲ مایل را برای سفر به منچستر طی کرد.

روستوف برای اولین بار در یک رقابت اروپایی در خاک انگلیس به میدان می رود. بهترین گلزن روستوف، دیمیتری پولوز است، او در مجموع در این فصل ۱۱ گل برای این تیم به ثمر رسانده است، سردار آزمون مهاجم ایرانی روستوف نیز با زدن ۹ گل در ۲۷ بازی در رده دوم بهترین گلزنان تیم روسی در این فصل قرار دارد. آزمون در این فصل در رقابت های اروپایی، ۵ گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

رکورد منچستریونایتد در مقابل تیم های روسی در ۱۰ مسابقه، ۲ برد، ۷ تساوی و ۱ باخت است. تنها باخت شیاطین سرخ مقابل تیم های روسی به بازی سوپرجام اروپا در سال ۲۰۰۸ برمی گردد که یونایتدِ فرگوسن با نتیجه ۲-۱ مقابل زنیت شکست خورد. فصل قبل هم یونایتد با یک تیم روسی در لیگ قهرمانان اروپا دیدار کرد که در بازی رفت مقابل زسکامسکو به تساوی ۱-۱ رسید و سپس در بازی برگشت ۱-۰ پیروز شد. البته شیاطین سرخ در ۴ سفرشان به روسیه در تقابل با تیم های این کشور، شکست نخورده اند.

آخرین باری که منچستریونایتد در یک بازی اروپایی در مسابقه رفت در خانه حریف به تساوی ۱-۱ رسید، به فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ بر می گردد که فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ بود و مورینیو هدایت رئال مادرید را برعهده داشت. شیاطین سرخ اگرچه در بازی رفت به تساوی خوبی دست یافتند ولی در نهایت با قبول شکست ۲-۱ در الدترافورد از دور مسابقات کنار رفتند.

وین رونی و مارسیال به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده اند. اریک بایی بعد از یک جلسه محرومیت، می تواند دوباره در ترکیب شیاطین سرخ به میدان برود. زلاتان و هررا که از دو بازی بعدی یونایتد در مسابقات داخلی محروم هستند، مشکلی برای همراهی شیاطین سرخ در این بازی ندارند. در آن سمت، گاتسکان و کالاچف به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست داده اند. گرانات هم که در بازی رفت دچار مصدومیت شد، در این بازی به احتمال فراوان غایب است. ژانائف دروازه بان اصلی روستوف که از دسامبر نتوانسته برای این تیم به میدان برود، ممکن است در این مسابقه در ترکیب اصلی قرار گیرد.


ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

منچستریونایتد هرگز در خانه به تیم های روسی نباخته است، ولی در ۳ مسابقه از ۴ بازی اخیر در مقابل تیم های روسی در خانه، به تساوی رضایت داده است.

از ابتدای فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، تیم های روسی در رقابت های اروپایی ۷ بار به مصاف تیم های انگلیسی رفته اند و حتی یک بازی را هم پیروز نشده اند. ۳ تساوی و ۴ باخت.

تیم های روسی در ۲۶ مسابقه خود در خاک انگلیس، فقط دو بار پیروز شده اند. ۷ تساوی و ۱۷ باخت.

روستوف در ۱۴ بازی اخیرش در اروپا، فقط سه شکست را تجربه کرده است.  ۴ برد و ۷ تساوی.

شیاطین سرخ در ۱۵ بازی قبلی خانگی شان در رقابت های اروپایی شکست ناپذیر بوده اند.

منچستریونایتد در پنج مرتبه از هفت بار اخیری که در مسابقه رفت با تساوی زمین را ترک کرده، موفق به صعود شده است، البته در دو نوبت آخر، آن ها در بازی رفت به تساوی ۱-۱ رسیدند ولی در بازی برگشت از رقابت های اروپایی کنار رفتند.

دیمیتری پولوز روی هفت گل از ۱۲ گل اخیر روستوف در اروپا تاثیرگذار بوده است. ۵ گل و ۲ پاس گل.

زلاتان در این فصل در لیگ اروپا، ۵ گل زده و ۲ پاس گل ارسال کرده است. ۴ گل از ۵ گل او در الدترافورد به ثمر رسیده است.

منچستریونایتد در ۶ مسابقه از ۸ بازی اخیرش در لیگ اروپا، پیروز شده و در ۴ بازی هم کلین شیت کرده است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *