خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی مونشن گلادباخ – دورتموند؛ مصاف باتجربه ترین مربیان بوندس لیگا

پیش بازی مونشن گلادباخ – دورتموند؛ مصاف باتجربه ترین مربیان بوندس لیگا

0

دروتموند پس از حذف از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، روز شنبه و از ساعت ۲۱ به وقت ایران در ورزشگاه بوروسیا پارک به مصاف مونشن گلادباخ خواهد رفت. بازی رفت این دو تیم در زیگنال ایدونا پارک با نتیجه ۴-۱ به نفع تیم توماس توخل به پایان رسید و این سرمربی جوان اکنون برای قطعی کردن حضورش تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان فصل آینده، به کسب امتیاز در بوروسیا پارک می اندیشد. قضاوت بازی این دو تیم را ولفگانگ اشتارک برعهده خواهد داشت.


وضعیت کلی دو تیم

گلادباخ هفته گذشته مقابل هوفنهایم متحمل شکست شد اما به دلیل ناکامی تمامی رقیبان، آن ها هنوز شانس خوبی برای کسب سهمیه یورو لیگ دارند. گلادباخ هم اکنون تیم نهم جدول بوندس لیگا است اما در صورت کسب برد به رتبه ششم خواهد رسید و با توجه به بازی های پیش رو، شانس خوبی برای رسیدن به رقابت های اروپایی خواهند داشت. هکینگ برای این بازی حساس چند مهره ارزشمند چون رافائل، تورگان هازارد، کریستف کرامر، تونی یانتچکه و فابین جوهانسون را احتمالا در اختیار نخواهد داشت.

روز چهارشنبه تیم توخل دوباره مقابل موناکو تن به شکست داد و با لیگ قهرمانان اروپا وداع کرد. آن ها هم اکنون تیم چهارم جدول بوندس لیگا هستند و فاصله ای ۱۰ امتیازی با هرتا برلین در رده پنجم ایجاد کرده اند. با توجه به تساوی کلن و هوفنهایم در اولین بازی هفته سی ام، دورتموند اکنون شانس این را دارد تا با کسب برد مقابل گلادباخ خود را به رده سوم جدول برساند. با توجه به مصدومیت مارک بارترا، به نظر می رسد اسون بندر یا ماتیاس گینتر در کنار سوکراتیس در مرکز دفاع دروتموند قرار می گیرد. بارترا، ماریو گوتسه و آندره شورله سه بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت مقابل گلادباخ نمی توانند زرد و مشکی پوشان را همراهی کنند.


نکات ویژه بازی

• دیدار روز شنبه نودمین تقابل دو باشگاه در بوندس لیگا خواهد بود. تاکنون گلادباخ ۲۹ برد و دورتموند ۳۲ برد کرده اند و ۲۸ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

• ۴۱ بازی آخر این دو تیم بدون گل تمام نشده است. آخرین بار تساوی بدون گل گلادباخ و دورتموند به آوریل ۱۹۹۴ برمی گردد.

• هفته گذشته گلادباخ در زمین هوفنهایم متحمل شکست سنگین ۵-۳ شد. این سنگین ترین شکست گلادباخ با دیتر هکینگ محسوب می شود. قبل از این آن ها در هیچ دیداری بیشتر از ۲ گل دریافت نکرده بودند.

• تیم هکینگ هم اکنون تنها دو امتیاز برای رسیدن به مکان ششم جدول احتیاج دارد. آن ها در بازی های پایانی با ماینس، آگسبورگ، وولفسبورگ و دارمشتات بازی خواهند کرد و شانس بالایی برای کسب سهمیه یورو لیگ دارند.

• در سه بازی آخر مقابل گلادباخ، بازیکنان دورتموند موفق به زدن حداقل ۳ گل شده اند.

• پیر امریک اوبامیانگ هفته گذشته موفق شد بیست و ششمین گل فصلش را به ثمر برساند و بدین ترتیب بهترین رکورد خود در بوندس لیگا را ثبت کرد.

• این بازی را می توان رویارویی باتجربه ترین مربیان فعلی بوندس لیگا دانست. دیتر هکینگ تاکنون ۳۴۶ بازی و توماس توخل ۲۳۴ بازی را به عنوان مربی و کمک مربی در بوندس لیگا تجربه کرده اند.


ترکیب احتمالی دو تیم


برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *