خانه ورزش اخبار ورزش کاظمی: استقلال آندو را بخواهد باید کاوه رضایی را بدهد

کاظمی: استقلال آندو را بخواهد باید کاوه رضایی را بدهد

0

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: اگر باشگاه استقلال آندو را بخواهد ما کاوه رضایی را در قبال آن می‌خواهیم.

به گزارش وبسایت نود، فرهاد کاظمی در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا گفت: عذر خواهی می‌کنم باید نشست خبری قبل از این برگزار می‌کردم و ما و رسانه‌ها لازم و ملزوم هم هستیم و باید کمک کنیم تا تیم قدیمی ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه داریم. نیازمند کمک شما هستیم. تمام کسانی که دلشان به حال فوتبال تبریز می‌سوزد. همیشه وقتی به تبریز می ‌آمدم می‌گفتم که به خبرنگاران یکدل تبریزی غبطه می‌خورم.

وی در مورد بازی فردا با سایپا و اینکه چه تدبیری برای خروج از باخت‌های متوالی دارید و بازیکنان جدید فردا می‌توانند مقابل سایپا بازی کنند، گفت: می‌خواهم مفصل صحبت کنم. هنوز شرایط آرمانی را از نظر تاکتیکی نداریم اما از نظر روحی و روانی داریم. بحث تاکتیکی ما شامل زمین می‌شد که از روزی که من به تبریز آمده‌ام مدام برف می‌بارد. آنچه ما را از تاکتیک تیمی دور کرده نمی‌توانیم خوب تمرین کنیم.

کاظمی افزود: اول فصل راحت می‌توان بازیکن گرفت نیم فصل سخت است. دو بازیکن جوان از پرسپولیس گرفتیم. سعید قائدی از سپاهان را گرفتیم و حمید علی عسگر را جذب کردیم. دو پرسپولیسی‌ها و عابدینی استفاده می‌کنیم علی عسگر کارش در مشهد به مشکل خورده که برای حلش رفته است. تیموریان هم بازیکن ماست و اگر باشگاه استقلال دعوتنامه‌ای داد آن را بررسی می‌کنیم و شاید اگر بخواهد آندو برود کاوه رضایی رادر قبال آن می‌خواهیم و بازیکن شاخص را راحت از دست نمی‌دهیم. نه تیموریان هر بازیکنی که دلش با ماشین‌سازی نیست می‌تواند از جمع ما جدا شود و نیازی نیست بگوید کتفم و پایم خراب است. در حال حاضر به دنبال یک مهاجم آسیایی سوریه‌ای و اردنی هستیم و یکی را انتخاب می‌کنیم. به دنبال یک مدافع و یک مهاجم دیگر هم هستیم اگر نشد یک دفاع دیگر به جمع ما اضافه می شود.

فرهاد کاظمی در مورد علت استفاده از تیموریان در فهرست ۱۸ نفره بدون تمرین گفت:  ما کمبود بازیکن داشتیم و او برای ما از نظر شخصیت روی نیمکت وزنه‌ای است و حتی می‌تواند کمک‌مان کنند. هر بازیکنی که یک روز با ما تمرین نکند در فهرست ۱۸ نفره نخواهد بود اما ما با تیموریان به زور به ۱۸ بازیکن رسیده‌ایم. علی عسگر دارد می‌آید و دو مهاجم آسیایی به جمع ما اضافه می‌شوند.

سرمربی ماشین‌سازی در مورد جذب بازیکنان در نیم فصل گفت:  رحمتی را از پرسپولیس قرضی نگرفته‌ایم اما شهاب زاهدی را قرضی گرفته‌ایم همه بازیکنان را در سن پایین گرفته‌ایم تا هم به آینده باشگاه کمک شود و تن به خرید ندهیم وبازیکنان امیدی که جذب شده بودند در خور تیم ماشین‌سازی نبودند. برای سپاهان حاج صفی را از کاشان آوردم و سال بعد ۹ بازیکن خوب داشتیم. در سیاه‌جامگان ۴ بازیکن زیر ۲۳ سالی که من آورده‌ام بازی نکرده‌اند. حمید علی عسگر ۲۷ ساله است و سایر بازیکنان جوان هستند. باید باور کنیم که تیم را می‌توان در لیگ برتر نگه داشت. رسانه‌ها به گسترش و ماشین‌سازی خوب بها دادند و این به نحو احسن انجام می‌شود. چند بار با ماشین‌سازی بازی کرده‌ام و نیازمند این فاکتورها هستیم و اگر فکر کنیم فرهاد کاظمی تنهایی می‌تواند تیم را از بحران خارج کند اصلا نمی‌شود. در آنصورت من قراردادم را ۵ میلیارد می‌کنم زیرا یک تیم ۲۰ میلیاردی را نگه می‌دارم باید شورای شهر و شهرداری و هیات مدیره همراه ما باشند. درست است که فوتبال دست ما نیست اما شکل کار دست ما است. نه اینکه بازی فردا و مسابقات دیگر بلکه به زمان نیاز داریم و مطمئنم که ماشین‌سازی در لیگ برتر خواهد ماند. همین نفراتی که در اردو هستند می‌توانند تک تک یک تیم باشند.

کاظمی گفت: به گذشته برمی‌گردم. بحث عرفان باشد نا امید کافر است. همیشه باور دارم. پیکان ۵ امتیازی در نیم فصل داشت اما ماند مس کرمان در آستانه سقوط بود. ذوب آهن در قعر جدول بود گرفتمش، بحث من نبود. بعد از راه آهن تیم سیاه جامگان شکل گرفت و اکنون ماشین سازی را با سیاه جامگان مقایسه می‌کنم این تیم خیلی بالاتر است. اگر بگویند سه بازی آخر فصل داریم می‌گویم این سه بازی را می بریم و می‌مانیم. ریسک کردن را دوست دارم.

وی در مورد مشکلات زمین مسابقه و تمرین ماشین‌سازی گفت: گسترش و تراکتورسازی در تهران تمرین می‌کنند زیرا چمن یخ زده است. اگر باغ شمال را دو یا سه جلسه در اختیار ما بگذارند تا کار تاکتیکی بکنند خوب است بازیکنان ما از تمرین روی چمن مصنوعی خسته بودند و به همین دلیل تمرینات را کم کردیم و به همه نیاز داریم از برادر ششکلانی تا سایر مسئولان ورزش استان، اگر بگویید ماشین‌سازی نیاز به زمین تمرین دارد می‌گویم تشکر می‌کنم که شما مشکلات ما را بازگو می‌کنید. قطعا همکاری لازم با تیم ماشین‌سازی به عمل می‌آید.

کاظمی در مورد سایر تیم‌های تبریزی گفت: قلعه‌نویی از دوستان من است و هم با او و هم با کمالوند دوستی دارم. قلعه‌نویی در مورد بازیکنان مازادش با من حرف زد اما در پست‌هایی که بازیکن می‌خواستیم بازیکنی در تراکتورسازی نبود. پیشنهادی که امیرخان داد به من به گونه‌ای بود که ما نیازی به آن بازیکن نداشتیم ما مهاجم دفاع راست می‌خواستیم و توانستیم تیم را بالانس کنیم. قلعه‌نویی هم به ما محبت دارد و زمین را در اختیار تیم ما هم قرار می‌دهد.

سرمربی ماشین‌سازی افزود: هیچ ضرری نکرده‌ایم و ما نیاز به یک زمین تمرین داشتیم. یکسره برف باریده و فقط یک جلسه در باغشمال تمرین کرده‌ایم و اگر از نظر تاکتیکی کار می‌کردیم شرایط‌مان بهتر می‌شد. من خودم گلایه مند بودم در روزی که با سایپا که مشکل رفت و آمد داشته باشد می‌شد زمین را پارو کرد و فردایش بازی می‌کردیم. تیمی که می‌آید و برمی‌گردد ما سرحال‌تر بودیم. آنچه مهم است این که شهرداری می‌تواند راحت به ما کمک بکند. زمین باغشمال بازی انجام نمی شود مشکلی برای تمرین نداریم شورای تامین اجازه بازی در این ورزشگاه را نمی‌دهد اما مشکل تمرین نداریم. زمین چمن با چمن مصنوعی فرق دارد و در اینجا نمی‌توانیم یک ضربه کاشته بزنیم.

سرمربی ماشین سازی در مورد امکانات فوتبال تبریز  و حضور سه تیم در لیگ برتر و اینکه حمایت کامل نمی شود،گفت: در مقطعی خوزستان هم سه تیم داشت. سه تیم باید از بازیکنان تبریزی برخوردار شود این بحث در فوتبال دنیا را قبول ندارم اما پتانسیل سه تیم را داریم یا نه می‌گویم داریم. شاید مسئولان استان اشباع شده باشند اما گسترش و تراکتورسازی امکانات لازم را دارد. ماشین‌سازی هم با حمایت مسئولان پتانسیل دارد. هوادار هم دارد و پس می‌توانیم سه تیم در تبریز داشته باشیم. در تبریز سال ۷۳-۷۴ چند خبرنگار داشتند همان سالی که حق تراکتورسازی را خوردند و بهمن قهرمان شدند. در یک تیم مسئولان یک استان ۳۵ درصد نقش دارند. یک مربی بالاتر از ۱۰ درصد نقشی ندارد و پس مسئولان استان و باشگاه باید به فکر حمایت همه جانبه باشند تا امثال ماشین سازی بتوانند نفس بکشند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *