خانه بازی اخبار کمپانی بازی سازی Playrix غول خاموش صنعت بازی سازی اروپا

کمپانی بازی سازی Playrix غول خاموش صنعت بازی سازی اروپا

0

برخی از پیشرفت‌ها در خاموشی مطلق صورت ‌می گیرند تا این که در زمان مقرر بازیکنان مشکل پسند بازی را شگفت زده کنند. کمپانی بازی سازی Playrix یکی از همان استودیو‌های شگفتی ساز روسی است.

صنعت بازی سازی از ابتدا به این گستردگی نبود؛ کمپانی‌های زیادی از حدود 20 سال پیش تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با تولید بازی‌های سرگرم کننده برای تمامی اقشار جامعه، کوچک و بزرگ، پیر یا جوان روح تازه ای در کالبد نیمه جان این صنعت بدمند.

راک استار، کونامی، یوبی سافت، سگا و نینتندو محبوب و به یادماندنی از همان استودیو‌های موفقی هستند که به یکباره موجی را در این صنعت ایجاد کردند.

بعد از ظهور این کمپانی‌ها بود که بازی سازی وارد مرحله جدی‌تری شد و نگاه جوامع به این عرصه تغییر یافت. برخی از این استودیو‌ها از دور رقابت خارج شدند و بعضی نیز قدرتمند تر از گذشته مشغول به فعالیت می باشند.

در بازار 36 میلیارد دلاری بازی سازی حضور کمپانی بازی سازی Playrix توسعه دهنده و منتشر کننده جوان در صدر کمپانی‌ها عجیب نیست؛ به خصوص که این استارتاپ از حرکت و پیشرفت باز نمی ایستد و تا نیمه سپتامبر دومین توسعه دهنده برتر در میان کشور‌های اروپایی بوده است.

سه قلو‌های افسانه ای کمپانی را احتمالا بشناسید! سه بازی Township ،Fishdom ،Gardenscapes که در چین و ژاپن به عنوان کمپانی غیرآسیایی برتر شناخته شدند. به واسطه همین سه قلو‌ها بود که فعالیت کمپانی بازی سازی Playrix بین المللی شد.

بر خلاف کمپانی‌های دیگر که با افزایش مراحل مختلف سعی دارند کاربر را به دنبال خود بکشانند Playrix استراتژی‌های خود را دارد و بی توقف به پیشرفت خود ادامه ‌می‌دهد.

با وجود این پیشرفت شاید اولین بار باشد که نام کمپانی بازی سازی Playrix را می‌شنوید؛ پست امروزهات اپ نیوز فرصت مناسبی است تا با این غول خاموش و بی صدا بازی سازی دنیا بیشتر آشنا شوید.

معرفی کمپانی بازی سازی Playrix

Playrix Europe’s quiet giant in mobile gaming

حتی ساختار بازی‌های Playrix نیز متفاوت است. شبیه سازی شهر‌های واقعی در این بازی بیشتر شبیه به قدم زدن در خیابان است تا بازی کردن!

match-3 نیز گرافیک مدرن و پیشرفته ای است که در این بازی‌ها به کار برده می‌شود و کاربر با عقب و جلو بردن و مشابه با قطعات یک پازل فکرش را برای بازی کردن به کار می‌اندازد.

کمپانی بازی سازی Playrix

کمپانی بازی سازی Playrix حداقل دو برابر بیشتر از رقیب محلی خود، کمپانی Murka در سه ماهه آخر سال 2016 فروش داشته است.

نمونه ای از بازی‌های match-3 که توسط Playrix ساخته شده است بازی Gardenscapes: New Acres می‌باشد.

جورچین فکری برای باغداری در موبایل شما که بعد از انتشار در ماه آگوست این کمپانی را در لیست 20 بازی ساز برتر به جهت درآمدزایی قرار داد.

درباره کمپانی Playrix

Playrix بیش از 450 کارمند در ولوگدا روسیه و 70 شهر دیگر دارد و کم بودن هزینه های توسعه در روسیه در رشد این کمپانی تاثیر فراوانی داشته است.

اما این فقط یک طرف قضیه است؛ به گفته Dmitri Bukhman از بنیانگذاران کمپانی بازی سازی Playrix، کیفیت، غالب بازی سازی توسط این تیم بوده است که مسیر پیشرفت را برای آن ها هموار نموده است.

کمپانی بازی سازی Playrix

Igor Bukhman از بنیانگذاران دیگر Playrix می‌گوید:

هر بازی پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ اما ما تمام تلاش خود را برای بازگشت کاربر یا همان کاهش نرخ حذف اپلیکیشن در موبایل کاربران انجام می‌دهیم.

روز‌های آغازین تاسیس Playrix

Playrix در حقیقت یک کمپانی 12 ساله است و سال‌های زیادی از فعالیت آن می‌گذرد و با شرکت های بزرگی زیادی نظیر Zynga ،Jam City و King رقابت می‌کند.

حدود 15 سال پیش دو برادر رسی به نام های Igor و Dmitri Bukhman  شروع به فروش برنامه های به اشتراک‌گذاری خودشان در فضای اینترنت و در ولگودا روسیه نمودند.

اولین بازی آن ها Discovera بود که در همان ماه اول 70 دلار به فروش رسید. به نظر می‌رسد این سوددهی جرقه خوبی برای این دو جوان مستعد بوده است!

کمپانی بازی سازی Playrix

در آن زمان راه اندازی چنین کمپانی بزرگی برای Igor Bukhman آن هم بعد از سه سال باور نکردنی بود. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در سال 2004 بالاخره کمپانی بازی سازی Playrix به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

شروع با بازی های تفننی

کار این کمپانی با تولید بازی های تفننی آغاز شد. این بازی ها در فروم و وب سایت های مختلفی نظیر Big Fish Games (فضایی برای آپلود بازی های تفننی کامپیوتری) به اشتراک گذاشته می‌شدند.

از سال 2006 تا سال 2009 بازی‌های دیگری از سوی Playrix نظیر Fishdom ،Gardenscapes ،4 Elements ،Royal Envoy که برنده بازی‌های بین المللی بودند منتشر شد.

تولید بازی‌های رایگان

همان طور که می‌دانید بسیاری از بازی‌هایی که در پلی استور و اپ استور عرضه می‌شوند رایگان هستند. همان روشی که در تبدیل ایده به تجارت بازی سازان بزرگ موثر بوده است.

اگر هم برخی از بازی‌ها تاکنون غیر رایگان بوده اند، مثلا بازی AG Drive، در حال حاضر نسخه رایگان آن‌ها در دسترس عموم قرار گرفته است. کمپانی بازی سازی Playrix نیز از سال 2009 تمرکز خود را بر تولید بازی‌های رایگان گذاشت.

کمپانی بازی سازی Playrix

در سال 2012 بازی dubbed Township که یک بازی شبیه سازی شده بود در فیس‌بوک عرضه شد. بازی شبیه سازی یک شهر که به سرعت رشد کرد و آمار بازیکنان آن به 350 هزار نفر در روز رسید.

در اواخر سال 2012 نیز در لیست 50 بازی پرفروش فیس‌بوک قرار گرفت.

بازی‌های موبایلی

کمپانی بازی سازی Playrix یکی از اولین استارتاپ‌هایی بود که به فکر تولید بازی های موبایلی افتاد و تغییر و تحولات این کمپانی و تصمیم گیری هایی که برای تولید بازی موبایلی انجام داد با سیر تحولی بازی های موبایلی از گذشته تا کنون همگام است.

این دو برادر در سال 2010 توسعه بازی‌های موبایلی را در برنامه‌ی کاری خود قرار دادند. Dmitri Bukhman معتقد است این تصمیم گیری هوشمندانه ترین کاری بوده است که در تاریخ فعالیت خود انجام دادند.

Township دیگر!

از آن جایی که فیس‌بوک یکی از شبکه‌های محبوب از قدیم‌الایام بوده است کمپانی‌های زیادی برای بازاریابی محصولات خود این فضا را انتخاب می‌کردند.

بعد از فیس‌بوک نوبت به نسخه‌های مختلف موبایل رسید. Playrix اولین بار Township را برای آیفون منتشر نمود. اما این Township بازی دیگری بود!

بازی مهیجی همنام با همان بازی موبایلی که اولین بار در فیس‌بوک منتشر شده بود اما اینبار با ساختاری متفاوت در دسترس کاربران موبایل قرار گرفت.

کمپانی بازی سازی Playrix

Township از زمانی که منتشر شد به صورت مداوم در صدر لیست 50 بازی های برتر برای آیپد و 100 بازی برتر برای آیفون قرار گرفت.

در آن زمان Township بیش از 100 میلیون بار دانلود شد و  Playrix همچنان در خاموشی به فعالیت خود ادامه داد.

پیشرفت Playrix جهانی می شود

Playrix فقط به خود روسیه و کشورهای اروپایی همسایه بسنده نکرد. سال 2014 بود که مخاطبان هدف گسترده تر شدند و پروژه‌های این کمپانی جهانی شد.

دسامبر 2015 دومین بازی رایگان موبایلی تحت عنوان Fishdom: Deep Dive نیز منتشر شد. Fishdom یکی از موفق ترین پروژه‌هایی بود که این غول خاموش تا آن زمان اجرا و به پایان رسانده بود.

بازی خاصی که راه و رسم کسب وکار را به به آن ها نشان داد و باعث شد یک قدم جلوتر از سایر توسعه دهندگان اروپایی قرار گیرند.

همه چیز حاصل خلاقیت است

Igor Bukhman می‌گوید: ما ادعا نمی کنیم در نوآوری و خلاقیت بهترین کمپانی هستیم؛ اما می‌خواهیم تمام نفاط مثبتی که در یک بازی می‌گنجد را گردآوری کنیم و برای بازی های خاص از آن ها استفاده نماییم.

ما از چیزی تقلید نمی کنیم؛ اما از فوت و فنی استفاده می کنیم که قبلا برای تحقق موفقیت اثبات شده می باشد.

صعود بر قله های موفقیت بازی های موبایلی

در آگوست سال 2016 Playrix سومین بازی match-3 خود را تحت عنوان Gardenscapes منتشر نمود. بازی قدرتمندی که توسعه آن حدود 4 سال زمان برد.

اما تمام زحماتی که برای تولید این بازی کشیده شد ارزش 3.5 میلیون کاربر فعال روزانه را داشت!

Gardenscapes در برخی از کشورهای آسیایی نظیر ژاپن و چین بسیار محبوب است؛ اما هنوز در ایران با وجود برخی از بازی‌های پرطرفدار فراگیر نشده است.

کمپانی بازی سازی Playrix

Townshipهم حدود 1 میلیون کاربر فعال در چین دارد و در میان 50 بازی قطب بازی سازی دنیا حرف اول را می‌زند!

در سپتامبر سالی که گذشت Gardenscapes: New Acres به عنوان پرطرفدار ترین بازی های خارجی در میان 10 بازی دیگر چینی در این کشور برگزیده شد.

در یک نگاه کلی هر سه قلو افسانه ای ownship ،Fishdom و Gardenscapes که توسط Playrix طراحی و توسعه یافتند در صدر 15 بازی برتر جهان یا 50 بازی برتر در رده بندی انجام شده توسط بیش از 50 کشور شناخته شده دنیا قرار گرفتند.

کمپانی بازی سازی Playrix

با این که برخی از این بازی‌ها نظیر Fishdom و Gardenscapes در کنار Candy Crush Saga و ترفند‌های خاصش برای کسب درآمد از بازی های موبایل استاندارد‌های لازم مارکت‌های مختلف را کسب نکردند اما جایگاه واقعی خود را در این مدت به خوبی پیدا کردند.

مثلا Fishdom هیچ ستاره ای در ریتینگ یا رده بندی‌های انجام شده به دست نیاورده است؛ یا این که Candy Crush Saga هیچ گاه اسکرین شات مپ یا نقشه بازی را با جزییات منتشر نکرده است تا بدین وسیله در کاربران انگیزه ایجاد کند!

کمپانی بازی سازی Playrix

کار گروهی در کمپانی بازی سازی Playrix

در Playrix بر خلاف بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا هیچ ضرورتی برای حضور فیزیکی در محل کار نیست. استعداد‌های مختلف از راه دور و به صورت آنلاین از مناطق مختلف جهان شناخته می‌شوند.

برای استفاده تمام و کامل از تمام استعدادها وقت زیادی توسط کمپانی برای هم جهت کردن برنامه‌ها و طرح ها صرف می شود.

چالش همیشگی Playrix

چالش همیشگی برای این کمپانی و سایر استارتاپ‌های تازه و قدیمی جهان ماندن در صدر تولید کنندگان بازی موبایل در جهان است. این برتری با وجود سوداگران و متقلبانی که همیشه استاندارد‌ها و قوانین را دور می‌زنند ساده نیست!

این دو برادر روسی معتقدند با تمرکز بر کیفیت و خلق آثار شاهکار می‌توانند برتر باشند و برتر بمانند. چنانچه که تاکنون تمام نگاه و توجه این کمپانی وقف اول ماندن در میان توسعه دهندگان اروپایی شده است.

کمپانی بازی سازی Playrix

جالب است بدانید Igor و Dmitri Bukhman همیشه در مصاحبه های خود کمپانی سوپرسل را تحسین می‌کنند و معتقدند انتشار روزانه آپدیت برای بازی‌های سنگینی که توسط این کمپانی تولید می‌شوند اصلا کار ساده ای نیست!

چشم انداز آینده Playrix

بنیانگذاران Playrix هیچ گاه برای شناساندن اسم و رسم کمپانی خود تلاش نکردند. اتفاقا Playrix همیشه در پس بازی های خوش آب و رنگش پنهان مانده است.

در عوض این وقت و انرژی به جای تبلیغات برای برند صرف تولید بازی‌های موفق و کاربر پسند شده است.

اگرچه این بازی‌ها به مرور زمان نام کمپانی موفق Playrix را همچون بازی‌هایی که تا به حال تولید شده است جهانی می‌کنند اما برای اول ماندن در این رقابت دشوار، قرار است با دارندگان مجوز‌های خاص دنیای سرگرمی قرار داد بسته شود و این سیر تکاملی هیچ گاه متوقف نشود.

سخن آخر:

شما هم برای رونق کسب وکار خود از برند‌های محبوب و برتر کمک بگیرید. با این کار احتمال بروز خطا و اشتباه کاهش می‌یابد و می‌توانید از شهرت برندهایی که سال‌ها برای همین اعتبار تلاش کرده اند برای کوتاه کردن مسیر موفقیت خود استفاده کنید.

فقط باید با تولید اپلیکیشن‌های خاص خود بتوانید اعتماد آن ها را به خوبی جلب نمایید.

نظر و ایده های شما؟

چه کمپانی‌های مشابه دیگری را می‌شناسید که علی‌رغم تولید بازی‌های سرگرم کننده و خلاقانه گمنام مانده اند؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *